مزیت کولر صنعتی

  • کولر‌ صنعتی برای خنک کردن فضاهای بزرگ و صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کولرها برای کاربردهای مختلفی مانند کارخانه‌ها، انبارها، سالن‌های ورزشی، سالن‌های تولیدی و سالن‌های تولید محصول کشاورزی و گلخانه‌ای طراحی شده‌اند، که از قدرت بالا، ظرفیت بسیار خنک کردن و بازدهی مناسب برخوردارند.

    مزیت کولر صنعتی را می‌توان در موارد بسیاری توضیح داد که در ادامه این مقاله به آن می‌پردازیم. قبل از آن باید شرح بدهیم که عملکرد کولر های صنعتی بر اساس اصول تبادل حرارت و استفاده از آب یا سیستم‌های فشار متوسط تا پایین برای خنک کردن هوا انجام می‌شود. همچنین این کولرها دارای طراحی مقاوم در برابر شرایط صنعتی و مقاومت بالا در برابر گرد و غبار و شرایط محیطی سخت هستند.

    اگر قصد خرید و انتخاب کولر صنعتی را داشته، نیاز به محاسبه ظرفیت خنک‌کنندگی مورد نیاز، ابعاد فضا، شرایط محیطی، نوع مصرف انرژی، نصب و راه‌اندازی صحیح آن دارید که توصیه می‌کنیم حتما با کارشناسان کاربلد این حوزه (۰۲۱۲۲۰۳۲۰۰۲) تماس بگیرید.

    مزیت استفاده از کولر آبی
    مزیت استفاده از کولر آبی

    ۵ مزیت کولر صنعتی آبی

    کولرهای صنعتی برخی مزایا و مزیت‌هایی نسبت به کولرهای گازی، خانگی و چیلر دارند که برخی از آنها شامل موارد زیر می‌شود:

    1. ظرفیت‌های مختلف

    2. بازدهی مطلوب

    3. مقاومت بالا

    4. کاربردهای متنوع

    5. قابلیت سفارشی‌سازی

    در وهله اول، کولرهای صنعتی برای خنک کردن فضاهای بزرگ و صنعتی طراحی شده‌اند و دارای ظرفیت بالای خنک کردن محیط هستند که این امر امکان خنک کردن فضاهای صنایع، کارخانه‌جات و… را فراهم می‌کند.

    همچنین کولرهای آبی صنعتی به دلیل طراحی و تکنولوژی پیشرفته‌ای که دارند، دارای بازدهی بالا و کارایی مناسبی برای خنک کردن انواع مکان‌ها هستند.

    از سوی دیگر، این مدل از سیستم‌های سرمایشی، برای مقاومت در برابر شرایط سخت صنعتی و آب و هوایی تولید گردیده و از مواد با کیفیت و مقاوم استفاده می‌کنند که در نتیجه، شاهد عملکرد پایدار و موثر دستگاه هستیم.

    دیگر مزیت کولر صنعتی که نام بردیم، کاربردهای گسترده آن است. این کولرهای آبی برای مکان‌هایی مثل کارخانه‌ها، انبارها، سالن‌های ورزشی، سالن‌های تولیدی و غیره مناسب هستند و کاربردهای گسترده‌ای دارند. همچنین استفاده از این سیستم‌ها برای گلخانه نیز ضروری و لازم است که با نام کولر گلخانه یا پد کولر شناخته شده‌اند. در ساختمان‌های اداری، مسکونی هم می‌توان از کولر آبی صنعتی بهره برد.

    دیگر مزیت کولر صنعتی آبی قابلیت سفارشی‌سازی آن است که می‌توانند بر اساس نیازهای خاص مشتریان طراحی و ساخته شوند. در مجموع، با توجه به این مزایا، کولرهای آبی صنعتی به عنوان یک راه حل ایده‌آل برای خنک نمودن فضاهای مورد نیاز به سرمایش مورد توجه قرار گرفته‌اند.

    کولر آبی گرما سازه
    کولر آبی گرما سازه

    دیگر مزیت های کولر صنعتی

    به صورت چکیده اصلی‌ترین مزیت های کولر صنعتی را نام بردیم و شرح دادیم. اما این محصول آنقدر مزایا دارد که می‌توان باز هم در مورد آن صحبت کرد. پس همراه‌مان باشید تا بیشتر با مزیت استفاده از کولر صنعتی آشنا شوید.

    مشخصا کار در هوای گرم و یا مرطوب به‌ خصوص برای کسانی که در محیط‌های صنعتی هستند، بسیار دشوار است و اگر به دنبال راه‌حلی برای این مشکل هستیم، کولرهای صنعتی گزینه مناسبی برای بهره گرفتن از انواع سیستم‌های خنک‌کننده هوا در تمام مناطق صنعتی و تجاری هستند. مدیران برای ایجاد محیط کاری راحت برای کارکنان، بهترین سیستم‌های سرمایشی را در محل کار خود نصب می‌کنند تا شاهد هوایی مطلوب در گرما باشند. این کولرها بر اساس یک اصل ساده کار کرده و یعنی هوای خنک و تازه تولید شده، هوای گرم و بوی نامطبوع را از بین برده و در نهایت، محیط کاری راحتی را ایجاد می‌کنند.

    با دانستن این اطلاعات، حالا بیایید برخی از مزایای کولرهای صنعتی را بررسی کنیم.

    مصرف برق کمتر

    بزرگ‌ترین نگرانی برای نصب سیستم خنک‌کننده، مصرف برق زیاد است که هزینه‌های صنعتی را افزایش می‌دهد. همچنین هیچ‌کس نمی‌خواهد هزینه‌های خود را افزایش دهد؛ بنابراین از نصب آن اجتناب می‌کنند. اکنون برای حل این مشکل کولرهای ظرفیت بالا با مصرف انرژی کمتری در بازار موجود است. از مطالعه تحقیقات انجام شده، مشخص شد که کولرهای صنعتی در مقایسه با کولرهای دیگر تا ۹۰ درصد برق کمتری مصرف می‌کنند که در ترغیب برای خرید و استفاده از کولرهای صنعتی مفید است.

    نیاز به تعمیر و نگهداری کم

    یکی دیگر از دلایل پرهیز مدیران صنایع از چیلر صنعتی، تعمیر و نگهداری آن است که زمان‌بر و پرهزینه است. اما با استفاده از آخرین فن‌آوری‌ها، خنک‌کننده هایی که بر روی فرآیند تبخیر در کولرهای ظرفیت صنعتی کار شده نیاز به تعمیر و نگهداری بسیار کم گردیده و همچنین با قیمت بسیار پایین‌تر به نسبت دیگر دستگاه‌ها به بازار عرضه می‌شوند. از آنجایی که کولرهای صنعتی با قطعات کولر سوله و اجزای مکانیکی بسیار کمی عرضه می‌شوند، تعویض یا تعمیر آن هزینه بالایی ندارد. به صورت خلاصه، هزینه نگهداری و سرویس پایینی دارند.

    بهبود روحیه و انگیزه کارکنان

    برای یک کارمند مهم‌ترین مسئله، محیط کار و کاری است که انجام می‌دهد. اگر هر دوی این موارد خوب باشند، آن‌ها را تشویق می‌کند تا تمرکز نموده و کار خود را به‌ درستی برای رسیدن به اهداف انجام دهند. اما آیا فکر می‌کنید در تابستان گرم، اگر دمای محیط کار مناسب نباشد، کار کردن برای کارکنان راحت و انگیزه‌بخش است؟ قطعا خیر! این کار باعث بی‌انگیزگی کارکنان می‌شود و ظرفیت کاری آن‌ها نیز کاهش می‌یابد. بنابراین، وجود یک سیستم سرد کننده محیط، که مقرون به‌صرفه، دارای راندمان مناسب و کاربردی باشد، نتیجه بسیار خوبی دریافت می‌کنید. از طرفی این مهم، باعث افزایش روحیه آن‌ها می‌شود و انگیزه را برای ماندن و کار در صورت نیاز برای ساعات طولانی‌تری هم فراهم می‌کند.

    افزایش بهره‌وری

    ورود هوای تازه، تمیز و خنک، محیط کاری راحت را برای کارکنان کسب و کار تضمین می‌کند که منجر به افزایش بهره‌وری خواهد شد و منجر به رونق کار و سودآوری می‌شود. باید دانست که با کولر صنعتی هزینه‌ها و فعالیت خوبی انجام می‌شود زیرا هزینه کمتری نسبت به کولر صنعتی گازی دارد. همچنین با ویژگی‌های متعدد در طراحی، می‌توانید یکی از مدل‌های گوناگون و ظرفیت متناسب را داشته باشید که مناسب مکان شما باشد.

    کم بودن دوره بازپرداخت

    در کولرهای صنعتی مصرف برق و آب در مقایسه با دیگر سیستم‌ها از جمله کولرهای گازی بسیار کم است. برای اهالی صنعت، نصب آن سودمند است زیرا برق کمتری مصرف می‌کند و مصرف برق کمتر به این معنی است که هزینه سربار را کاهش می‌دهد. همچنین با وجود پد سلولزی در کولر آبی مصرف آب نیز کمتر شده و جای پوشال که بسیاری را نیاز داشته، پدها با میزان مصرف کمتر آب، راندمان بالاتری را شکل می‌دهند. بنابراین، اساساً هنگامی‌ که از یک کولر صنعتی آکسیال و یا کولر سانتریفیوژ استفاده می‌کنید، نگرانی‌های اصلی در این زمینه حل می‌شود.

     

    نتیجه‌گیری

    شرکت‌های بسیاری هستند که کولرهای صنعتی را تولید می‌کنند و این مدل از کولرها را می‌توان به راحتی تهیه کرد اما مهم است که از چه برندی خریداری نمایید. برای مشاوره در این زمینه حتما با ما تماس گرفته و یا اطلاعات خود را برای گرماسرما سازه ارسال کنید تا با شما تماس گرفته و به صورت کامل راهنمایی نماییم.

    اکنون که دانستید کولر صنعتی و مزیت کولر صنعتی چیست، می‌توانید با نگاه تازه و بازتری اقدام به خرید محصول مورد نیاز خود کنید. این کولرها نه‌ تنها در هزینه شما صرفه‌جویی می‌کند و هوای خنکی را پخش می‌نماید، بلکه یک دستگاه صنعتی سازگار با محیط زیست است که برای سلامتی افراد نیز مفید است. بر اساس بودجه و نیاز خود می‌توانید یکی از مدل‌های کولرهای آبی صنعتی را خریداری کنید و هوای تازه، خنک و تمیز را در اختیار کارکنان خود قرار دهید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *