انواع پنکه مه پاش

  • پنکه مه پاش یکی از وسایل سرمایشی مدرن پرکاربرد است که در انواع مختلف طراحی شده و تولید می‌شود. البته در مدل‌های به‌روز پنکه‌های مه‌پاش از فناوری‌های جدید نیز استفاده شده و این دستگاه که شامل برندهای خارجی و داخلی بسیاری است، در بازار موجود و می‌توان در فضاهایی مثل رستوران، کافه، مکان‌های تجاری و همچنین کارگاه‌ها از آن استفاده کرد.

    پنکه مهپاش مانند سایر وسایل و سیستم‌های سرمایشی، در انواع مختلفی تولید و پخش شده است. در این مطلب به انواع پنکه مه پاش و تفاوت آن‌ها می‌پردازیم.

    پنکه مه پاش چه دستگاهی است؟

    پنکه مه پاش دستگاهی است که در فصل گرم تابستان برای خنک سازی و افزایش رطوبت هوا در فضاهای باز مانند باغ، ویلا، کافه و رستوران استفاده می‌شود. این پنکه‌ها با پاشش آب و ایجاد مه، هوای اطراف را خنک و مرطوب می‌کنند. نکته اینجاست که این محصول آب را به صورت قطرات بسیار ریزی ایجاد نموده که باعث خیس شدن افراد و اشیا نمی‌شود.

    مزایای استفاده از پنکه مه پاش شامل مصرف انرژی و آب کمتر نسبت به سایر دستگاه‌های تهویه هوا، ایجاد آرامش و آسایش در محیط با صدای کم، و حفظ سرزندگی گیاهان ( آشنایی با سیستم مه پاش گلخانه ) با تامین رطوبت مناسب است.

    پنکه‌های مه پاش در مدل‌های مختلفی همچون با قطر فن 65 سانتی‌متر و توان هوادهی بالا تا 145 متر مکعب در دقیقه عرضه می‌شوند. این محصولات از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در فروشگاه‌های معتبر آنلاین و حضوری قابل خرید هستند.

    معرفی انواع پنکه مه پاش

    انواع پنکه مهپاش شامل پنکه‌های دیواری، ایستاده، صنعتی، دیسکی و مدل‌های متنوعی با ویژگی‌های مختلف مانند مه پاش با ریموت کنترل، پنکه رطوبت ساز با تایمر، و پنکه‌هایی که مناسب حیاط، تراس، بالکن، فضای باز رستوران‌ها، باغچه، گلخانه، آلاچیق، مرغداری، گاوداری، استخر، باربیکیو، محیط‌های کارگاهی و صنعتی و… هستند. البته در موارد کاری صنایع، بیشتر از سیستم مه پاش صنعتی استفاده می‌شود.

    نکته دیگر اینکه تفاوت عمده انواع پنکه مه پاش در محل نصب و قرارگیری و همین‌طور اندازه آن‌ها است. هر کدام از انواع پنکه های رطوبت ساز نسبت به یک‌دیگر برای شرایطی خاص مناسب‌تر هستند.

    پنکه مه پاش ایستاده
    پنکه مه پاش ایستاده دانهیل

    پنکه مه پاش ایستاده

    این نوع از انواع پنکه مه پاش بر روی یک پایه سوار می‌شود و راحتی حمل بالایی دارد. در فضاهای باز مانند حیاط بسیار مناسب است. می‌توانیم بگوییم که بیشترین نوعی که از این دستگاه استفاده می‌گردد، مدل ایستاده آن است و احتمالا در مراکز خرید و مال‌ها، کافه‌های فضای باز و… رویت کرده باشید.

    پنکه مه پاش سقفی
    نمونه پنکه مه پاش سقفی

    پنکه مه پاش سقفی

    این نوع پنکه مهپاش همان‌گونه که از نامش پیداست، از سقف آویزان می‌شود. این نوع از انواع پنکه مه پاش برای محیط‌های بزرگ و محصور مانند هتل‌ها و رستوران‌ها مناسب است. البته توجه داشته باشید برای استفاده از پنکه مهپاش در محیط بسته باید یک راه (و یا پنجره) برای تهویه هوا در نظر گرفته شود.

    پنکه مه پاش دیواری
    ویژگی پنکه مه پاش دیواری

    پنکه مه پاش دیواری

    یکی از مناسب‌ترین دستگاه‌های رطوبت ساز این مدل هست. این نوع پنکه رطوبت ساز نیاز به فضای نسبتا کمی دارد و بر روی دیوار نصب می‌شود و مناسب استفاده در فضاهایی مانند: رستوران، آلاچیق و تراس خانه است. قابل ذکر است که این پنکه‌ها دارای مخزن آب در قسمت پایینی بوده و با پاشش آب از طریق نازل‌های ریز در اطراف محل نصب خود، هوا را تازه، خنک و مرطوب می‌کنند.

    سایر انواع پنکه مه پاش

    جدا از انواع پنکه رطوبت ساز که به آن‌ها پرداختیم، دو ویژگی در برخی از مدل‌ها وجود دارد که در تمام پنکه‌های مه‌پاش این قابلیت‌ها قرار نگرفته است و بر همین مبنا، مدل‌های دیگری از این دسته محصولات نام برده می‌شوند.

    پنکه مه پاش تایمردار

    در این نوع مهپاش قابلیت تنظیم زمان فعالیت پنکه وجود دارد. به این معنی که می‌توانید زمان روشن / خاموش شدن پنکه را انتخاب کنید که می‌تواند کاربردی باشد. این ویژگی باعث شده تا پنکه به صورت خودکار در زمان‌های مشخص شده فعالیت و در نهایت، مصرف انرژی را کاهش دهد.

    پنکه مه پاش تایمردار همچنین می‌تواند سرعت باد را نیز تنظیم کند تا کاربر بتواند میزان خنک‌سازی و رطوبت‌رسانی را بر اساس نیاز خود تنظیم نماید.

    پنکه مه پاش ریموت دار

    در این مدل پنکه‌های مه‌پاش یک کنترل ریموت وجود دارد که با کمک آن می‌توانید از راه دور، جهت و سرعت وزیدن باد توسط پنکه را تنظیم کنید. این مورد در پنکه‌های مه‌پاش دیواری می‌تواند بسیار کاربردی باشد. در کنار موارد نام برده، تنظیم ارتفاع و چرخش خودکار هم از ویژگی‌های دیر این محصول است.

    مه پاش پرتابل چیست؟

    مه پاش پرتابل، یکی دیگر از انواع پنکه مه پاش است که تمام مواردی که دستگاه مهپاش نیاز دارد (مانند نازل‌ها، مخزن آب و خود پنکه) را به صورت یک پکیج کامل دارد. این نوع از رطوبت ساز با توجه به پرتابل بودن آن، به راحتی قابل جابجایی است.

    پنکه مه پاش ریموت دار
    کاربرد پنکه مه پاش ریموت دار

    پنکه های مهپاش برای چه محیط هایی مناسب هستند؟

    یک نکته بسیار مهم در انواع سیستم‌های سرمایشی مانند پنکه مه‌پاش وجود دارد که آن هم نحوه کارکرد آن‌ها است. هر سیستم سرمایشی که باعث ایجاد رطوبت می‌شود و یا از سیکل تبخیری در آن استفاده شده، مانند کولر آبی و پنکه مهپاش، در محیط‌های گرم و خشک و بدون رطوبت بالا، کارایی و بازدهی دارد. برای مثال یک پنکه مهپاش در مناطق شرجی نه تنها کارایی خوبی ندارد بلکه باعث افزایش رطوبت نیز می‌شود.

    پس با توجه به این موضوع و همچنین آگاهی به اینکه پنکه مه‌پاش به کمک آب کار می‌کند، متوجه خواهید بود که پنکه مه‌پاش مناسب مناطق گرم و خشک است. در کل، هر چقدر رطوبت منطقه بالاتر باشد پنکه مه‌پاش نیز کارایی کمتری خواهد داشت.

    پنکه مهپاش و یا کولر؟ کدام یک کارایی بهتری دارد؟

    هر کدام از این سیستم‌های خنک‌کننده خصوصا کولر آبی صنعتی کاربرد خاص خود را داشته و نمی‌توان جواب دقیقی به این سوال داد چرا که لازم است با توجه به وضعیت و شرایط منطقه و محیط و البته نوع کاربری تصمیم گرفت.

    از نظر هزینه می‌توان گفت هزینه خرید انواع پنکه مه پاش بسیار کمتر از کولرهای آبی باشد اما با این وجود، پنکه‌ها مزایایی مثل مصرف کم برق و کمترین میزان مصرف آب و همچنین هزینه نگه‌داری و تعمیر پایین دارند.

    پنکه‌های مه‌پاش می‌توانند یک گزینه بسیار مناسب برای فضاهای باز، محیط های کاری، باغ و گلخانه باشند و به عنوان سیستم سرمایشی به کار گرفته شوند. باید بدانید که در کابری گلخانه و کشاورزی، رطوبت می‌تواند برای گیاهان مفید باشد اما باید با توجه به رطوبت محیط تصمیم گرفت زیرا رطوبت بیش از حد باعث بیماری گیاهان خواهد گشت.

    همچنین با توجه به اینکه پنکه‌های آبی مهپاش فضای کمتری را نسبت به کولر اشغال می‌نمایند، می‌توانیم نتیجه بگیریم که این نوع پنکه‌ها متناسب با هر محیط با هر اندازه‌ای، مفید واقع خواهند شد.

    در نهایت با توجه به اینکه کولر آبی و پنکه مه‌پاش هر دو باعث کاهش دما و ایجاد رطوبتی مناسب در محیط می‌شوند، اصلا مناسب محیط شرجی نیستند و در محیط شرجی کولر گازی گزینه بسیار خوبی است. اما در محیط گرم و خشک مه‌پاش و کولر آبی گزینه مناسبی هستند. برای این منظور با شماره ۰۲۱۲۲۰۳۲۰۰۲ تماس گرفته تا کارشناسان متخصص در این حوزه به صورت کامل شما را راهنمایی کنند.

    پنکه مهپاش و کولر آبی
    پنکه مهپاش یا کولر خانگی؟

    پنکه مه‌پاش مناسب چه محیطی است؟

    همانطور که اشاره شد انواع پنکه مه پاش در اندازه و نوع قرارگیری و نصب متفاوت هستند و هر یک برای اندازه محیط خاصی مناسب هستند. برای پاسخ به این سوال و کاربردهای پنکه رطوبت ساز لیستی از محیط‌هایی که برای آنجا بکارگیری پنکه‌های آبی مناسب هستند، آماده کرده‌ایم:

    • پنکه مهپاش دیواری: محل‌ کار، کافی‌شاپ، خانه و اداره‌های کوچک و متوسط
    • پنکه مهپاش سقفی: اماکن تجاری، کافه‌ها، استخرها، فست فودی‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها
    • پنکه مهپاش ایستاده: حیاط، پاسیو، آلاچیق، باغ و سایر محیط‌های باز

    مزایای استفاده از پنکه رطوبت ساز

    بعضی از مزایای پنکه‌های آبی شامل امکان خنک کردن فضای باز در فصول گرم، عدم انتقال باکتری و بیماری‌ها، مصرف آب و انرژی کمتر نسبت به کولرهای گازی، عدم نیاز به نگهداری و سرویس دائمی، داشتن فیلتر ضد غبار برای جلوگیری از بوی نامطبوع، جذب بوی سیگار و دخانیات، و مقاومت در برابر نفوذ حشرات است.

    همچنین پنکه‌های مه‌پاش با افزایش رطوبت هوا می‌توانند خشکی ناشی از گرما را کاهش دهند که این مورد در مواردی مانند باغ‌داری، گلخانه‌داری و موارد مشابه بسیار مفید است. مزیت دیگر اینکه عملکرد این نوع پنکه نسبت به سایر سیستم‌های سرمایشی بسیار کم سر و صدا هست و جهت محیط‌های دنج و آرام، بسیار کاربردی است.

    خرید پنکه مه پاش
    خرید انواع پنکه مه پاش

    خرید پنکه مه پاش با کیفیت

    خرید انواع پنکه مه پاش را می‌توانید از طریق فروشگاه گرما سرما سازه انجام دهید. این پنکه‌ها در انواع مختلف و با ویژگی‌های متنوعی از جمله پنکه مه پاش دیواری، ایستاده، با تایمر، و ریموت دار قابل دسترسی هستند.

    اما قبل از خرید حتی از برندهای دیگر، مهم است که به عواملی مانند میزان صدا، اندازه پره‌ها، جنس پارچه‌ها، و قابلیت تنظیم سرعت باد و حتما، با توجه به شرایط محیط و منطقه و همچنین هزینه‌ای که می‌خواهید بپردازید، توجه کنید تا بهترین پنکه مه پاش را برای نیازهای خود انتخاب کنید. باید اشاره کنیم که مهپاش گرماسرما سازه در کنار بهترین کیفیت، با گارانتی بلند مدت و شرایط پرداخت ویژه به دست خریدارن می‌رسد تا انتخابی فوق‌العاده را تجربه کنند.

    مشاوره رایگان : ۰۲۱۲۲۰۳۲۰۰۲ گرما سازه

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *