کوره خشک کن یکی از سیستم های گرمایش صنعتی است که برای محیط‌های صنعتی همچون تولید سنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. کوره‌های خشک کن شرکت گرماسرما سازه شرق به صورت دقیق و رعایت استانداردهای روز دنیا، طراحی و مهندسی شده است.
شرکت گرماسازه از جمله برندهای شناخته شده و پیشرو در حوزه سیستم‌های گرمایش تابشی، انواع سیستم‌های کوره‌ای لوله‌ای و سرامیکی را با ظرفیت‌ها و مدل‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌کند که در ادامه به معرفی این محصول می‌پردازیم.

  • ارسال سریع
  • نصب رایگان
  • 3 سال ضمانت تابلو برق
  • 18 ماه ضمانت موتورها

کوره خشک کن چیست؟

این محصول که به آن کوره تابشی نیز می‌گویند، دستگاهی است که با توجه به فرایند انتقال حرارت در آن، شاهد توزیع یکنواخت دما و گرمایشی مطلوب خواهیم بود.
کوره خشک کن در ۲ مدل برقی و گازی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ که با توجه به قیمت پایین‌تر گاز و مقرون به صرفه بودنش، و همچنین ایمنی بالاتر بیشتر از مدل برقی آن کاربرد داشته و استفاده می‌شود. این محصول در دو نوع لوله‌ای و سرامیکی تولید شده که بر اساس نوع کاربرد آن، ظرفیت آن متفاوت می‌باشد و ابعاد و شکل لوله‌ها متغیر و متناسب با دمای مورد نیاز کاربر طراحی می‌شود.

کاربردهای کوره خشک کن

استفاده از این دستگاه، در محیط‌های مختلف و صنعتی امکان پذیر است، اما بیشترین کاربرد آن در سنگ‌بری‌ها خصوصا تولیدکنندگان سنگ اسلب و.. است. به طور کلی دسته‌های تولید کوره تابشی به مدل‌های: کوره خشک کن سنگ، کوره خشک کن چوب، خشک کن کاشی و سرامیک، کوره خشک کن رنگ، کوره خشک کن میوه، کوره خشک کن زعفران و... تقسیم می‌شود.

کوره خشک کن سنگ

کیفیت سنگ مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل در قیمت و انتخاب آن است؛ هرچه کیفیت بالاتر باشد، مرغوبیت و محبوبیت آن در بازار نیز افزایش خواهد یافت. عوامل مختلفی در تعیین کیفیت سنگ نقش دارند؛ عواملی نظیر برش و فرآوری که کیفیت سنگ را تغییر می‌دهد.
در زمان تولید و فرآوری سنگ، هنگام برش از آب استفاده می‌شود که می‌تواند به بافت آن آسیب ‌رساند. برای همین، جهت اینکه کیفیت پایین نیامده و حفظ شود، از کوره خشک کن سنگ، استفاده می‌شود. همچنین کوره‌های خشک‌کن سنگ اسلب غیر‌ مستقیم برای خشک کردن انواع سنگ مثل مرمریت، مرمر، گرانیت، تراورتن و... استفاده می‌شود.
لازم به ذکر است که نوع دیگری از کوره‌های خشک کن سنگ خشک‌کن کوپ است که اهمیت بسیار زیادی در کیفیت سنگ دارد. از انواع کوره ‌های هوای گرم برای خشک کن کوپ استفاده می‌شود. کوره‌های خشک کن سنگ بهترین راهکار برای ایجاد دما و گرمایش یکنواخت و مناسب جهت انجام این فرایند هستند.

مشخصات کوره خشک کن

  • دارا بودن تابلو برق کنترلی دیجیتال
  • دارا بودن رنگ الکترواستاتیک
  • عدم قابلیت نصب تربو
  • بدنه تمام استیل
  • دارای بدنه عایق
  • دارای چرخ

ساختار کوره های تابشی

ساختار کوره های خشک کن لوله ای، به این صورت می‌باشد که از یک مشعل گازی تابشی و یک فن تشکیل شده است که از مبدل حرارتی به همراه لوله‌های حرارتی مخصوص شکل گرفته و مورد استفاده قرار می‌گیرد. اکثر این نوع از کوره های خشک کن با هر دو نوع گاز متان (شهری) و گاز مایع کار می‌کنند. لازم است بدانید لوله‌های حرارتی در برابر حرارت بالا و خوردگی شیمیایی مقاومت بالایی دارد.
ساختار کوره های تابشی سرامیکی نیز اتمسفریک است. این هیتر های اتمسفریک نیازی به فن ندارند و در این هیترها ترکیب گاز و هوا در فشار اتمسفریک صورت می‌گیرد و احتراق ایجاد شده روی سطح سرامیک دارای راندمان بالا و توان تشعشعی مناسب است.
نکته مهم در خصوص کوره سرامیکی، دمای بالای سطح سرامیک می‌باشد که این دما (حدود ۱۰۰۰ درجه سانتیگراد) موجب می‌شود تا این نوع هیتر جهت بسیاری از فرآیندهای سریع و سنگین، ایده‌آل باشد.
چنانچه به کوره خشک کن نیاز دارید، می‌توانید با کارشناسان ما تماس گرفته تا بهترین راهنمایی برای خریدی مطمئن داشته باشید. تمامی محصولات گرماسرما سازه دارای استاندارد روز دنیا بوده و نکاتی ایمنی تماما در محصولات رعایت شده است.

100

استاندارد دستگاه

100

کاهش مصرف گاز

100

کاهش مصرف برق