کولر صنعتی سانتریفیوژ سیستمی آشنا در میان مدیران کسب و کارها است. گفته می‌شود که در هر محیطی اگر دما، حتی به اندازه اندکی تغییر کند ممکن است مسائل و مشکلات بزرگی ایجاد شود؛ بدیهی است که این موضوع در مراکز و واحدهای صنعتی مختلف اهمیت بالایی دارد. سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی نوین به وجود آمده‌اند تا بتوانند کنترل دما را به بهترین نحو امکان پذیر کنند.
یکی از این دستگاه‌ها، کولر صنعتی سانتریفیوژ است. این سیستم با استفاده از فناوری روز دنیا، می‌تواند دما را به شکلی پربازده کاهش داده و تنظیم کند. اما این تمام ماجرا نیست! کنترل و حفظ رطوبت، صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌ها از دیگر مزایای آن هستند. با
گرماسرما سازه باشید تا به بررسی این محصول بپردازیم و با صفر تا صد کولر صنعتی سانتریفیوژ آشنا شوید.

  • ارسال سریع
  • قیمت مناسب
  • ۲ سال گارانتی
  • ۱۰ سال خدمات
Previous slide
Next slide

کولر صنعتی سانتریفیوژ چیست؟

این دستگاه یکی از سیستم‌های سرمایشی است که در اماکن صنعتی به کار می‌رود. عملکرد اصلی و نیز اساس کاری آن همانند دیگر دستگاه‌های سرماساز است. اما برخی تفاوت‌ها در ساختار و طراحی و همچنین اجزای آن باعث تمایز این کولر شده است. یکی از اصلی‌ترین آن‌ها به موتور آن مربوط است.
در واقع دلیل نام گذاری این کولر به این نام، نوع موتور آن است. موتور این کولر از نوع سانتریفیوژ می‌باشد. یعنی به صورت چرخشی و در اثر چرخش تسمه و فن عمل می‌کند. در نتیجه قدرت دستگاه به شکل مناسبی افزایش پیدا کرده است. بدین ترتیب این کولر می‌تواند در یک بازه زمانی، مقدار بیشتری هوا را به گردش درآورده و به محیط ارسال کند.
موتور سانتریفیوژ باعث می‌شود تا گردش و حرکت هوا که به وسیله کولر صورت می‎‌گیرد به شکل شعاعی باشد. در نتیجه این امر، جریانی از هوا که توسط آن ایجاد می‌شود پرتاب بهتری خواهد داشت. همچنین بازده کاری نیز بالا می‌رود و سرما به شکل مناسب‌تری به محیط می‌رسد.
به طور کلی از نظر سرماسازی و نیز پرتاب هوای سرد، کولرهای سانتریفیوژی یکی از قدرتمندترین دستگاه‌ها به شمار می‎‌روند. موتور قدرتمند این دستگاه‌ها و همچنین وجود یک سیستم قوی برای انتقال نیرو درون دستگاه از عوامل این موضوع هستند. به همین علت، استفاده از این سیستم در محیط‌های بزرگ و صنعتی رواج دارد. در این اماکن نیاز است تا حجم قابل توجهی از هوا در محیط وسیعی به چرخش در آید.
موضوع مهم دیگر این است که در کنار موتور و فن، کولر صنعتی سانتریفیوژ می‌تواند با استفاده از آب سرمای بسیار بیشتری تولید کند. این موضوع توسط پمپ آب تعبیه شده درون دستگاه و به کمک پد و پوشال انجام می‌گیرد. در همین مطلب این موضوع را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

استفاده‌ های کولر صنعتی سانتریفیوژ

با توجه به مطالب بالا می‌توان دریافت که این سیستم سرمایشی به علت ساختار خود دارای قدرت بالایی است. در نتیجه حجم هوای پرتاب شده و برد آن و همچنین میزان سرماسازی این دستگاه در سطح بالایی ارزیابی می‌شود. به همین دلیل است که به طور کلی از آن در محیط‌هایی با وسعت بالا استفاده می‌گردد. محیط‌هایی که نیاز به تنظیم دما و تهویه در مقیاس نسبتا وسیع دارند.
واحدها و اماکن صنعتی، کارخانه‌ها، کارگاه‌های مختلف، خشک کن‌ها، قالیشویی‌ها، مساجد و حسینیه‌ها، مدارس و آموزشگاه‌ها، فروشگاه‌های بزرگ و همچنین انبارها از جمله کاربردهای آن هستند. به علاوه در مراکز و سالن‌های وسیع تجمع نیز به منظور کاهش دما و تهویه هوای محیط می‌توان از کولر سانتریفیوژ بهره برد.
امروزه کولر صنعتی سانتریفیوژ کاربردهای گسترده‌ای پیدا کرده است. به چند مورد از این کاربردها اشاره کردیم. البته باید بدانیم با اینکه اکثر کاربردهای مذکور از نوع صنعتی هستند، این کولر استفاده‌های دیگری نیز دارد. به طور مثال فروشگاه‌ها و سالن‌های تجمع. قدرت تولید سرمای این کولر در کنار تهویه علت این امر است.
در اماکنی که نیاز به تنظیم دقیق دما دارند نیز می‌توان از این کولر استفاده کرد. به طور مثال گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و گاوداری‌ها. با روش‌های مختلف، امکان تنظیم دقیق دما با این کولر برای شما فراهم خواهد شد. همچنین بدین ترتیب در هزینه‌ها نیز صرفه جویی خواهید کرد.
البته به طور کلی باید در نظر داشت که صرف نظر از مکانی که کولر در آن استفاده می‌شود، تعداد دستگاه و مدل آن بستگی به نیازهای محیط دارد. به طور مثال ممکن است در یک سالن نیاز به 10 عدد کولر باشد اما در یک واحد صنعتی با 5 کولر بتوان به نتیجه دلخواه رسید. در این زمینه بهتر است نیازسنجی و اندازه گیری در محیط با کمک یک کارشناس و متخصص صورت گیرد.

دیگر سیستم‌های سرمایشی صنعتی

اما بدیهی است که سیستم‌های سرمایشی نوین که امروزه در صنعت کاربرد دارند به این نوع کولر محدود نمی‌شود. در واقع انواع بسیاری از کولرها و سرماسازهای مختلف در سطح بازار موجود است که هر یک کاربرد مخصوص به خود را داراست. در ادامه چند نمونه از آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.
سیستم‌های سرمایشی به طور کلی در دو دسته طبقه بندی می‌شوند. یک دسته لوازم و تجهیزات تهویه هوا هستند و دسته دیگر سرماسازها. البته برخی دستگاه‌ها نیز تهویه و سرماسازی را توامان به انجام می‌رسانند. معمولا فن‌ها برای تهویه، مه پاش برای سرماسازی و انتقال سرما و کولر صنعتی برای انجام هر دو استفاده می‌گردد.
اگر به دسته کولرهای صنعتی نگاهی بیندازیم، به انواع گوناگونی بر می‌خوریم. در کنار کولر صنعتی سانتریفیوژ، کولر آکسیال وجود دارد. این نوع کولر دو خصیصه اصلی دارد. یکی از آن‌ها موتور مخصوص آن است. استفاده از موتور آکسیال در کولر صنعتی آکسیال باعث شده است تا قدرت آن افزایش پیدا کند. موضوع دیگر نیز استفاده از پدهای سلولزی برای این نوع کولر است. در همین مطلب به معرفی مختصر پد سلولزی نیز خواهیم پرداخت. همچنین در این باره می‌توانید در قسمت وبلاگ ما بیشتر بخوانید.
یکی دیگر از انواع مختلف سیستم‌های سرمایشی، سیستم مه‌پاش است. مه پاش به طور خاص در گلخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. عملکرد این سیستم به این صورت است که ابتدا آب موجود در منبع آن به قطرات بسیار ریز و سبک تبدیل می‌شود. در واقع دستگاه تولید مه می‌کند. سپس این مه در محیط پخش شده و سرما را منتقل می‌کند.
از انواع دیگر سیستم‌های سرمایشی موجود در بازار، فن‌های مختلف هستند. فن تهویه 140 و فن سیرکوله از انواع فن‌ها هستند. این فن‌ها با دارا بودن موتور، می‌توانند هوا را در محیط به گردش درآورند. در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، انبارها و دیگر مراکز صنعتی به طور گسترده از فن استفاده می‌شود.

چرا کولر سانتریفیوژ سرما سازه ؟!

90

مقاومت بسیار بالای بدنه

100

پد سلولزی فنلاندی

80

کاهش مصرف آب و برق

100

خنک کنندگی کامل محیط

نحوه نصب و استفاده از کولر سانتریفیوژ چیست؟

در کنار انتخاب بهترین سیستم برای سرمایش و تهویه، استفاده و نصب درست و به جای آن نیز حائز اهمیت است. اگر دستگاه به درستی استفاده نشود، مطمئنا نتیجه دلخواه نیز حاصل نخواهد شد. به طور مثال باید تعداد کولرها، ترکیب سیستم‌های سرمایشی مورد استفاده، مدل و ظرفیت کاری و موارد این چنینی با یکدیگر همخوان باشند.
همان طور که می‌دانید، از نظر نصب دو روش کلی برای کولر صنعتی وجود دارد. در یک روش، تمامی کولرها در سقف محل و یا مکانی خارج از آن قرار گرفته و توسط کانال کولر با محیط داخل ارتباط برقرار می‌کنند. در این روش می‌توان باد را هدایت و پخش کرد، اما به علت تماس با محیط بیرون، احتمال کاهش بازده و افزایش آلودگی وجود دارد.
طی یک روش دیگر نیز دستگاه‌ها درون محل قرار می‌گیرند. در این روش امکان هدایت هوا کمتر است، اما آلودگی و در معرض گرما بودن آن نیز کاهش می‌یابد. این که کدام روش برای کولر صنعتی سانتریفیوژ انتخاب شود، کاملا بستگی به نوع دستگاه، وسعت محل و نیاز محیط دارد.
اما ترکیب سیستم‌های سرمایشی نیز یکی دیگر از مسائل قابل توجه است. در بسیاری از محیط‌ها بهتر و یا نیاز است تا از دو سیستم مختلف استفاده شود. به طور مثال در یک گلخانه نیاز است تا مه پاش، فن و کولر در کنار هم مورد استفاده قرار گیرند. فن مسئول تهویه هوا خواهد بود، مه پاش سرما و رطوبت را تولید می‌کند و کولر نیز هوا را در داخل محیط به گردش در می‌آورد.
قبل از انتخاب نوع، تعداد و نحوه نصب سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی خود، بهتر است تا از یک تیم مجرب از کارشناسان مشاوره بگیرید. به این منظور و برای کسب مشاوره رایگان خرید می‌توانید با گرماسرما سازه تماس بگیرید. گرماسازه در تمامی مراحل در کنار شماست.

کولر صنعتی سانتریفیوژ

پد سلولزی چیست و چه تفاوتی با پوشال دارد؟

رایج شده است که هر زمان صحبت از کولر می‌شود، ناخودآگاه به یاد پوشال می‌افتیم. پوشال وظیفه نگهداری و تبخیر آب را دارد. آب به وسیله پمپ آبی که درون کولر قرار گرفته به سطح پوشال‌ها می‌رسد. با پخش شدن در سطح آن، به تدریج بخار شده و ایجاد سرما می‌کند. سرمای ایجاد شده در نتیجه بخار شدن آب توسط باد کولر به محیط منتقل می‌شود. بدین ترتیب در کنار فرآیند تهویه، سرماسازی نیز به انجام می‌رسد.
اما در کنار نکات مثبت آن، معایب بسیاری نیز برای استفاده از پوشال وجود دارد. به همین علت است که در گذر زمان، پوشال منسوخ شد و به جای آن استفاده از پد سلولزی رایج شد. پدهای سلولزی که امروزه در کولرها مورد استفاده هستند نکات مثبت بسیاری دارند. این موضوع باعث افزایش عملکرد کولر آبی صنعتی شده و مصرف انرژی را نیز کاهش می‌دهد.
پد سلولزی در واقع صفحه‌ای است که از فیبرهای سلولز ساخته شده است. در حالی که پوشال‌های قدیمی از تکه‌های سبک چوب تشکیل می‌شدند. این فیبرهای سلولز توانایی جذب و نگهداری آب را دارند. سپس آب از سطح آن بخار شده و ایجاد سرما می‌کند.
یکی از مزایای قابل توجه پد سلولزی، عمر بالای آن است. عمر آن نسبت به پوشال حدود 3 الی 5 برابر بیشتر است، بنابراین دیرتر از آن تعویض می‌شود. به علاوه، میزان تبخیر و همچنین نگهداری آب از آن بیشتر است. در نتیجه سرمای بیشتری نسبت به پوشال تولید می‌شود.
در کولرهای آکسیال و همچنین کولر صنعتی سانتریفیوژ و دیگر انواع کولر صنعتی، امروزه از پدهای سلولزی استفاده می‌گردد. این امر باعث افزایش چشمگیر بازده سرماسازی دستگاه و نیز عمر آن شده است. همچنین گزارش‌هایی نیز از کاهش مصرف انرژی و افزایش صرفه جویی نیز در پی استفاده از آن وجود دارد.

قابلیت‌های خاص این سیستم سرمایشی

به طور معمول در واحدهای صنعتی از دستگاه‌های مختلف انتظار می‌رود که سطحی از ویژگی‌های خاص را داشته باشند. یکی از مهم‌ترین این دسته ویژگی‌ها، امکان فعالیت اتوماتیک است.
جالب است بدانید که در دستگاه کولر صنعتی سانتریفیوژ امکان فعالیت به صورت خودکار وجود دارد. به این ترتیب که در حین نصب از یک تایمر و یا ترموستات محیطی استفاده می‌شود. در نتیجه استفاده از تایمر، کولر برای مدت زمانی معینی به فعالیت می‌پردازد و با رسیدن به زمان تعیین شده متوقف می‌شود. با استفاده از ترموستات نیز کولر فعالیت خواهد کرد تا دمای محیط به میزان خاصی برسد و سپس از فعالیت بازداشته می‌شود.
در برخی از مناطق گرمسیر نیز حتی می‌توان از فتوسل بدین منظور استفاده کرد. به این ترتیب، کولر صنعتی سانتریفیوژی در طی روز کار می‌کند و هنگام شب فعالیت آن متوقف خواهد شد.
قابلیت‌های دیگری نیز برای این کولر وجود دارد. برخی از این قابلیت‌ها به بهبود عملکرد و راندمان دستگاه کمک می‌کنند و برخی دیگر نیز امنیت آن را افزایش می‌دهند. هنگام نصب دستگاه می‌توان از این موارد بهره برد.

خرید و قیمت کولر صنعتی سانتریفیوژ

معتبر بودن برند به معنی بالا بودن کیفیت وسیله است. یک برند معتبر برای جلب نظر مشتریان خود، همواره از مواد اولیه باکیفیت استفاده می‌کند تا بهترین دستگاه را تولید کرده و به بازار عرضه کند. در نتیجه، انتخاب شرکت تولید کننده معتبر بسیار مهم است و در نتیجه نهایی تاثیر به سزایی دارد.
شرکت گرماسرما سازه شرق با دارا بودن تجربه تخصصی چندین ساله در زمینه تولید و عرضه محصولات سرمایشی و نیز گرمایشی، یک انتخاب مطمئن برای شماست. اگر صاحب یک واحد صنعتی، فروشگاه، انبار، گلخانه، و دیگر اماکن هستید، می‌توانید با خیالی آسوده سرمایش و گرمایش محیط را به گرماسازه شرق بسپارید. با محصولات گرماسازه، کیفیت حرف اول را می‌زند.

★★★★★

در این مطلب از وب سایت گرماسازه، محصول کولر صنعتی سانتریفیوژ را بررسی کردیم. این دستگاه که یکی از انواع کولر صنعتی است، با دارا بودن موتور قدرتمند سانتریفیوژ که به وسیله تسمه به فن آن متصل است، می‌تواند محیط وسیعی را تحت پوشش قرار دهد. اماکن مختلفی از جمله کارگاه‌ها و خطوط تولید، سوله‌ها و انبارها، سالن‌های تجمع، گلخانه و مرغداری‌ها و نیز مساجد و حسینیه‌ها می‌توانند از کولر سانتریفیوژ استفاده کنند.
برای خرید کافی است با ما تماس بگیرید تا کولری مناسب خریداری نمایید.

آیا سوالی دارید که ذهن شما را مشغول کرده؟! پرسش و پاسخ‌های زیر را دنبال کنید و اگر جواب سوال‌تان را نگرفتید؛ با ما تماس بگیرید.
ظرفیت‌های کولر صنعتی سانتریفیوژ

کولر سانتریفیوژ صنعتی یکی از سیستم‌های کارآمد جهت خنک کردن محیط و انواع سالن است که در ظرفیت‌های ۱۱ هزار، ۱۳ هزار، ۱۸ هزار، ۲۵ هزار، ۴۰ هزار، ۵۰ هزار و ۷۰ هزار متر مکعب بر ساعت توسط برند سرماسازه تولید و عرضه می‌شود.

مزیت استفاده از پد سلولزی در کولر صنعتی

خنک کنندگی بسیار بهتر، مصرف برق کمتر، مقرون به‌صرفه بودن از جمله مزیت‌های پدسلولزی است. اما مهم‌ترین مزیت آن، راندمان بالاتر می‌باشد.

عوامل موثر در انتخاب کولر

عوامل و ملاک‌های مهمی جهت انتخاب بهترین کولر آبی صنعتی را باید در نظر داشت که شرایط آب و هوایی منطقه، نوع کاربرد سیستم، راندمان و بازدهی کولر، گنجایش فضا، بودجه و... از جمله عوامل اصلی برای خرید کولرصنعتی است.

چرا باید به سرما سازه اعتماد کنیم؟

برند گرماسرما سازه سال‌هاست که به صورت تخصصی و با استفاده از متخصصان و نیروهای ماهر، در این حوزه فعال بوده و ضمن داشتن گواهینامه‌های معتبر و استاندارد، تمامی محصولات خود را با گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه می‌دهد. نمونه پروژه‌ها و همکاری با نهادها و مجموعه‌های شناخته شده کشوری از جمله دلایل کیفیت مناسب محصولات ما می‌باشد.