شرکت گرماسرما سازه باکیفیت‌ترین و مدرن‌ترین کولرهای صنعتی آکسیال را در ظرفیت‌های مختلف تولید می‌کند. کولر صنعتی آکسیال گرماسرما سازه انتخاب اول مدیران کسب و کارها است که در ادامه به این کولر آبی صنعتی می‌پردازیم.
سرمایش و تهویه مناسب را شاید بتوان یکی از اساسی‌ترین ارکان فعالیت‌های صنعتی دانست. صنعتگران و مدیران حرفه‌ای به خوبی این موضوع را درک می‌کنند که بدون تنظیم دما و ویژگی‌های محیطی از جمله هوا، نمی‌توان به تولید دلخواه دست پیدا کرد. اما چرا؟ یک فضای بزرگ کارگاهی را تصور کنید که دستگاه‌های بسیار زیادی به همراه کارگران در خط تولید مشغول به کار هستند. چه اتفاقی خواهد افتاد اگر در یک روز عادی تابستانی، این فضا به حال خود رها شود؟ بدون شک، بازده تولید آن به شکل چشمگیری کاهش پیدا خواهد کرد. حال بازده همین فضا با دارا بودن چندین کولر صنعتی آکسیال چگونه خواهد بود؟ بدون شک کولر صنعتی آکسیال می‌تواند نجات بخش باشد! با گرماسازه همراه باشید تا درباره محصول کولر آکسیال بیشتر بدانید.

  • کاهش هدررفت آب
  • ارسال سریع
  • ۲ سال گارانتی
  • 5 سال خدمات

کولر صنعتی آکسیال چیست؟

معروف‌ترین انواع کولر و سیستم تهویه که از گذشته مرسوم بوده است، کولرهای بزرگ آبی رنگ است. می‌توان گفت همه با این دستگاه‌ها آشنایی دارند. لازم است که در ابتدا بررسی کنیم که این کولرها چگونه عمل می‌کنند.
نحوه عملکرد آن‌ها به طور کلی و به زبان ساده به این شکل است که یک موتور قدرتمند و سرعتی، فن مخصوصی را درون محفظه به چرخش در می‌آورد. سرعت چرخش متغییر است و به این شکل می‌توان میزان هوادهی دستگاه را تنظیم کرد. اما محفظه فلزی کولر دارای شیارهایی برای عبور هواست. در مقابل این شیارها، پوشال قرار می‌گیرد. یک پمپ آب که درون کولر تعبیه شده است، با مکش آب، این پوشال‌ها را مرطوب می‌کند. در نتیجه این کار، به علت تبخیر آب در گذر زمان، سرما به وجود می‌آید. بادی که توسط موتور اصلی کولر تامین می‎‌شد، این سرما را با خود منتقل می‌کند.
می‌توان گفت که نحوه عملکرد کولر آکسیال نیز به همین صورت است. در واقع بیس و اساس کاری این کولر و مدل‎های قدیمی مشابه یکدیگر است، اما تفاوت‌های کوچکی در طراحی دستگاه وجود دارد که بازده را افزایش داده است. البته افزایش بازده کاری، صرفا یکی از ده‌ها مزیت این کولرها به شمار می‌رود. در ادامه همین مطلب دیگر مزیت‌ها را نیز عنوان خواهیم کرد.
تفاوت‌هایی که در طراحی به وجود آمده و مدل‌های قدیمی را از انواع آکسیال متمایز می‌سازد، به طور عمده در ساختار و مدار داخلی دستگاه است. به طور مثال، به جای استفاده از موتور و فن عادی سانتریفیوژی، از موتور آکسیال استفاده شده است که با مصرف انرژی کمتر، هوای بیشتری را به شکل بهتری جابجا می‌کند. به علاوه، برخی تغییرات دیگر نیز در ساختار کلی کولر مانند پوشال‌ها شکل گرفته است.

یک کولر آکسیال چه مزایایی نسبت به کولر معمولی دارد؟

گفتیم که در نگاهی جامع و کلی، سه تغییر اساسی باعث می‌شود تا کولر صنعتی آکسیال نسبت به کولرهای معمولی و قدیمی گزینه بهتر و مناسب‌تری برای مجتمع‌ها و کارگاه‌های بزرگ باشد.
مورد اول، تغییر در موتور مورد استفاده است. در مدل‌های قبلی از موتور عادی سانتریفیوژی استفاده می‌شد، اما این کولرها دارای موتور آکسیال هستند. تغییر ساختاری مورد بعدی است. در کولرهای اکسیال سلولزی به جای پوشال معمولی از فیبرهای سلولز برای پوشاندن شیارها استفاده شده است. تغییر آخر نیز بهبود طراحی ساختاری و مداری است.
اما جدای از مزیت‌های فنی، این کولرها چه مزایایی از نظر عملکردی دارند؟
بهبود مصرف انرژی در کنار افزایش بازده دستگاه، اولین مورد قابل توجه است. به دلیل بهبودهای مداری، برق کمتری در کولر صنعتی آکسیال مورد استفاده قرار می‌گیرد. به علاوه، فیبرهای سلولزی باعث می‌شود تا تبخیر آب بتواند سرمای بیشتری در واحد سطح ایجاد کند. این موارد باعث صرفه جویی در مصرف آب و برق خواهد شد.
افزایش عمر کاری و کاهش استهلاک دستگاه، یکی دیگر از موضوعات مهم و قابل توجه است. برای مثال در کولرهای قدیمی، از تسمه برای انتقال نیرو از موتور به فن استفاده می‌شد. اما در کولر آکسیال از تسمه استفاده نشده است. همچنین صفحات سلولزی، عمر بیشتری نسبت به پوشال دارند. بنابراین استهلاک کولر کاهش می‌یابد.
در ساخت و طراحی پدهای سلولزی، به طور خاص و مستقیم از طبیعت الهام گرفته شده است. به همین دلیل است که قابلیت سرماسازی این صفحات نسبت به پوشال‌هایی که سابقا مورد استفاده بود بیشتر است. بنابراین مقدار خنکای تولید شده توسط کولر بالاتر خواهد بود. این موضوع به تهویه مناسب نیز کمک می‎‌کند.
سازگاری بیشتر با طبیعت، یکی دیگر از مزایای این نوع از کولرها می‌باشد. مبنای این موضوع، استفاده از فیبر سلولز است.

چرا کولر صنعتی آکسیال گرماسازه ؟!

100

استفاده از مرغوب‌ترین ورق گالوانیزه

75

کاهش میزان مصرف انرژی

65

کاهش مصرف آب

100

سرمایش سریع و یکنواخت

کاربری‌های مختلف کولر آکسیال چیست؟

در موارد مختلف و برای اماکن متعددی می‌توان از این کولرها بهره برد. به طور کلی باید در نظر داشت که کاربرد این کولر همانند کولرهای معمولی است، با سه تفاوت اساسی. اولین تفاوت در ابعاد آن است. ابعاد این دستگاه نسبت به سیستم‌های سرمایشی قدیمی کاهش یافته است. مورد دوم مربوط به ساختار و توان بالای سرمایشی است.
اما مورد سوم یک نکته مهم و اساسی است. به دلیل استفاده از سلولز و همچنین ساختار خاص کولر صنعتی آکسیال، نمی‌توان آن را به همراه کانال کولر برای هدایت هوای سرد استفاده کرد. بنابراین این کولر باید به طور مستقیم در محل استفاده نصب گردد. در ادامه برخی از مهم‌ترین کاربردهای کولر صنعتی آکسیال را بررسی خواهیم کرد.

کولر آکسیال برای کارگاه‌ها

در کارگاه‌های بزرگ و کوچک صنعتی می‌توان این کولر را به منظور سرمایش و تهویه استفاده کرد. به دلیل توان و بازده بالا، تعداد کمتری کولر برای یک مساحت مشخص نیاز خواهد بود. همچنین این سیستم سرمایشی، هزینه‌ها را کاهش می‌دهد.

استفاده در سوله‌ها و خطوط تولید

یک سوله و یا خط تولید، نیاز مبرمی به تهویه هوا و همچنین سرمایش در فصول گرم سال دارد. یک راه حل مدرن و کاربردی برای این موضوع، کولر صنعتی آکسیال است.

کولر صنعتی آکسیال برای واحدهای دامپروری و کشاورزی

بدیهی است که در واحدهای صنعتی پرورش دام و طیور و کشاورزی، سرمایش و تهویه مناسب، لازم و ضروری است. استفاده از کولر صنعتی آبی آکسیال علاوه بر کاهش هزینه‌های انرژی، سرمایش را به شکلی نوین فراهم خواهد آورد.

گلخانه های صنعتی

یک گلخانه صنعتی نیز از این موضوع مستثنی نیست. تجربه پروژه‌های مختلف ثابت کرده است که از کولرهای آکسیال می‌توان برای تنظیم دقیق دما در یک محیط گلخانه‌ای در کنار دیگر سیستم‌های مدرن استفاده کرد. بدین شکل، سرمایشی دقیق و با توان بالا حاصل خواهد شد.

خرید، نصب و تعمیرات کولر آکسیال

تا اینجا، درباره خصوصیات، نحوه عملکرد، مزایا و کاربردهای کولر آکسیال صحبت شد. حال بهتر است به نحوه خرید، نصب و نیز تعمیرات آن بپردازیم. در ادامه هر کدام از این موارد را برای این محصول بررسی خواهیم کرد.
خرید این محصول پیچیدگی خاصی ندارد. برخلاف برخی از سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، این نوع کولر در داخل کشور تولید می‌شود و همچنین نمونه‌های خارجی آن نیز در بازار وجود دارد. به همین دلیل است که امکان خرید مدل‌های مختلف از آن بر اساس نیازهای شما وجود دارد. شما به سادگی پس از انتخاب یک فروشگاه مناسب می‌توانید محصول را تهیه نمایید.
بعد از خرید و تهیه دستگاه، نوبت به نصب آن می‌رسد. برای کولرهای قدیمی پس از انتخاب مکان مناسب، نیاز به نصب پوشش، پلتفرم، کانال مناسب و تجهیزات این چنینی بود. اما نصب کولر صنعتی آکسیال بسیار ساده‌تر است و دشواری‌های کولر قدیمی را ندارد. با توجه به این موضوع که این کولر به همراه کانال نصب نمی‌شود، ابتدا با مشورت گرفتن از نظر یک متخصص، باید مکان مناسب را انتخاب کرد. بعد از این مرحله، نصب آن به آسانی صورت خواهد گرفت.
اما نکته مهم در این مرحله، انتخاب تعداد کولر، تراکم آن برای محیط صنعتی و همچنین محل نصب دستگاه است. متخصصین شرکت گرماسازه با تجربه و دانش تخصصی خود، می‌توانند به نحو احسن در این موضوع همراه شما باشند. کافی است با ما تماس حاصل کنید.
نگهداری از این سیستم سرمایشی به سادگی صورت می‌گیرد. در واقع، با توجه به استفاده از تکنولوژی روز دنیا در آن به همراه تجهیزات مدرن و دوستدار محیط زیست، استهلاک دستگاه کاهش پیدا کرده است. بسیاری از نیازهای تعمیراتی کولرهای قدیمی در کولر آکسیال رفع شده است. صرفا نیاز است تا به صورت دوره‌ای آن را بررسی و در صورت نیاز، پدهای سلولزی را تعویض نمود.

قیمت کولر آکسیال

با توجه به شرایط اقتصادی، همه روزه قیمت بسیاری از کالاها در حال تغییر است. به خصوص کالاهایی که کل یا قسمتی از اجزای آن‌ها وارداتی باشد. اما جالب است بدانید که با تدابیر برند گرماسازه، این مشکل به شکل قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.
یکی از اهداف مهم تیم گرماسازه، ثابت سازی قیمت تمامی محصولات است. به همین دلیل است که قیمت کلیه محصولات سرمایشی و گرمایشی داخلی و خارجی عرضه شده توسط ما، برای مدت زیادی ثابت بوده است. با توجه به این موضوع، شما مشتری گرامی می‌توانید با مراجعه به وب سایت شرکت و همچنین تماس با ما، از قیمت محصولات مطلع شوید.
نکته قابل توجه درباره قسمت کولر صنعتی آکسیال، تفاوت اندک آن با کولرهای صنعتی معمولی است. مدل‌های مختلف این دستگاه با دارا بودن توان کاری بالا و همچنین مصرف انرژی پایین، می‌توانند توانی برابر و حتی بهتر از کولرهای عادی داشته باشند. از این رو، قیمت این سیستم نسبت به کولرهای معمولی تفاوت بسیار کمی دارد.

برای آگاهی از قیمت کولر آکسیال صنعتی و همچنین دریافت مشاوره رایگان و تخصصی خرید، می‌توانید با ما تماس بگیرید. با انتخاب مدل خواهید توانست از قسمت مطلع شوید.

مشخصات کولر صنعتی آکسیال

مدل‌های مختلف دستگاه کولر آبی صنعتی

ظرفیت‌ها و مدل‌های مختلف کولرهای آکسیال صنعتی برند گرماسرماسازه شامل 

  1. کولر آکسیال صنعتی 13000 هزار
  2. کولر آکسیال صنعتی 40000 هزار
  3. کولر آکسیال صنعتی 50000 هزار
  4. کولر آکسیال صنعتی 60000 هزار
  5. کولر آکسیال صنعتی 70000 هزار

می‌باشد که در محیط‌هایی نظیر سوله‌ها، انبارها و مکان‌های صنعتی، نمایشگاه‌ها، مساجد، سالن‌ها، ادارات، گلخانه‌ها و... به کار می‌روند.
شرکت گرماسرماسازه شرق، این سیستم سرمایشی را در پنج مدل مختلف عرضه کرده است. صاحبان اماکن مختلف صنعتی می‌توانند بسته به نیاز خود، یکی از مدل‌های دستگاه را انتخاب کنند. همچنین با توجه به تنوع مدل‌ها، امکان استفاده ترکیبی از چند مدل در سالن‌های بزرگ، سوله‌ها، خطوط تولید و گلخانه‌ها وجود دارد.
مدل‌های دستگاه به ترتیب از کمترین تا بیشترین قدرت، دارای ظرفیت هوادهی 13 هزار، 40 هزار، 50 هزار، 60 هزار و 70 هزار هستند. تمامی موتورهای به کار رفته در این کولرها از نوع 900 دور بر دقیقه هستند. قدرت مدل 13 هزار برابر با یک اسب بخار، مدل 40 هزار معادل 2 اسب بخار، نوع 50 هزار برابر 3 اسب بخار و مدل‌‎های 60 و 70 هزار معادل 4 اسب بخار هستند.
از نظر توان پرتاب باد، مدل 13 هزار می‌تواند هوا را به اندازه 10 الی 15 متر پرتاب کند. این میزان برای مدل 40 هزار معادل 20 الی 30 متر است. همچنین دیگر مدل‌ها، یعنی 50، 60 و 70 هزار می‌توانند هوا را تا مسافت 30 الی 40 متر پرتاب کنند. این میزان مناسب سالن‌های بزرگ و اماکن صنعتی است. به علاوه، اماکن کوچک‌تر مانند گلخانه‌ها، مساجد و حسینیه‌ها و امثال آن نیز می‌توانند از این کولرها استفاده کنند.
از نظر میزان سرمایش، مدل 13 هزار می‌تواند 200 الی 300 متر مربع را پوشش دهد. مدل‌های دیگر یعنی 40، 50، 60 و 70 هزار به ترتیب قابلیت پوشش 300 الی 400، 500 الی 600، 600 الی 700 و 700 الی 800 متر مربع را دارند.
در نظر داشته باشید که با توجه به استفاده از پدهای سلولزی در این سیستم سرمایشی و عمر 5 برابری این پدها نسبت به پوشال، تمامی مدل‌‎ها از عمر کاری بالاتری نسبت به کولرهای آبی دیگر برخوردار هستند.

کولر آکسیال صنعتی

آیا امکان استفاده این کولر در اماکن کوچک وجود دارد؟

همان طور که اطلاع دارید، کولرهای آبی معمولی در اماکن کوچک، اماکن مسکونی و همچنین واحدهای صنعتی قابل استفاده هستند. اما آیا این امکان برای کولر آکسیال نیز وجود دارد؟
پاسخ مثبت است. با توجه به وجود مدل‌های مختلف از این دستگاه، اماکن مختلف کوچک نیز مانند سالن‌های تجمع کوچک و متوسط، مساجد و حسینیه‌ها و نیز سوله‌ها و سالن‌های کوچک و نمایشگاه‌ها نیز می‌توانند از این دستگاه بهره مند شوند. صرفا نیاز است تا مدل مناسب با توجه به نیازهای سرمایشی و تهویه انتخاب شود. این امر به سادگی و با استفاده از تجربیات متخصصین ما امکان پذیر خواهد بود.

★★★★★

در این مطلب، به بررسی ویژگی‌های مختلف محصول کولر صنعتی  آکسیال گرماسرما سازه پرداختیم. کولر آکسیال نمونه ارتقاء یافته‌ای از خانواده کولرهای صنعتی است که کاربردهای مختلفی در اماکن و واحدهای مختلف دارد. تفاوت اساسی این دستگاه با مدل‌های قدیمی به صفحات سلولزی مورد استفاده در آن و همچنین موتور و فن باز می‌گردد. برخی تغییرات جزئی دیگر نیز شامل طراحی کلی از نظر ساختاری و الکترونیکی است. به علت استفاده از پدهای سلولزی، عمر دستگاه افزایش چشمگیری پیدا کرده است و استهلاک آن کاهش یافته. همچنین توان سرمایش آن به شکل قابل توجهی بالاتر از کولرهای آبی معمولی است.

برای خرید و اطلاع از شرایط پرداخت هزینه کولرهای صنعتی با شماره 02122032002 تماس بگیرید.

آیا سوالی دارید که ذهن شما را مشغول کرده؟! پرسش و پاسخ‌های زیر را دنبال کنید و اگر جواب سوال‌تان را نگرفتید؛ با ما تماس بگیرید.
پد سلولزی بهتر است یا پوشال؟

هر کدام از آن‌ها کارایی خود را دارند اما در کل پدها مفیدتر هستند هرچند گران‌تر از پوشال می‌باشند. پدها جریان آب را بهتر و یکنواخت پخش کرده و خنکای بهتری نیز تولید می‌کنند. همچنین عمر مفید پدهای سلولزی تا ۴ سال است در حالی که پوشال‌ها دوام کمتری داشته و سالانه تعویض می‌شوند.

مزیت پد سلولزی کولر صنعتی آکسیال گرماسارما سازه
مهمترین مزیت پد سلولزی در کولرهای آکسیال، راندمان بالای آن می‌باشد. افزایش سطح تبخیر تا ۵ برابر و همچنین افزایش ۵ برابری عمر پد سلولزی نسبت به پوشال در کولر صنعتی آکسیال نیز از مزیت‌های دیگر این محصول است.
گارانتی و خدمات پس از فروش این محصول چگونه است؟
چرا باید به گرماسرما سازه اعتماد کنم؟

برند ما سال‌هاست که به صورت تخصصی در این حوزه فعال بوده و ضمن داشتن گواهینامه‌های معتبر و استاندارد، تمامی محصولات خود را با گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه می‌دهد تا با خیال مشتریان راحت باشد. لازم است بدانید مدیرعامل مجموعه گرماسرما سازه به عنوان تنها فرد و دارنده یک برند این حوزه توانسته با کسب تایید مجوزهای برنامه میدون در شبکه ۳ حضور پیدا کند. این حضور به منزله تایید کارایی و استاندارد محصول گرماسازه از سوی کارشناسان برنامه می‌باشد.

2 دیدگاه

    • سلام.
      بله شرایط پرداخت اقساط و چکی برای خرید کولر صنعتی فراهم شده تا بدون دغدغه خریدتون رو انجام بدید.
      با ما تماس بگیرید تا راهنمایی‌تون کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *