پد سلولزی برای کولر آبی

  • استفاده از پد سلولزی برای کولر آبی روشی نو جهت تامین سرمایش انواع محیط‌ها می‌باشد. در کل پدهای سلولزی ایده‌ای راهبردی و عالی است که در سیستم‌هایی همچون کولر صنعتی آکسیال که بر اساس سیستم تبخیری کار می‌کنند تعبیه می‌شود. پد سلولزی برای کولر آبی آکسیال و کولر صنعتی سانتریفیوژ به کار می‌رود و همچنین خود پد سلولزی نیز به تنهایی برای تامین سرمای لازم گلخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

    پدهای سلولزی توسط بسیاری از تولیدکنندگان سیستم‌های سرمایشی در محصول بکار می‌روند اما لازم است بدانید تنها برند گرماسرما سازه است که پدها را به صورت لایه‌ای متناوب و با ضخامت ۱۰ سانتی‌متر و از جنس فنلاندی آن استفاده می‌نماید تا راندمان و کیفیت دستگاه افزایش یابد و در نتیجه، رضایت کاربر شکل بگیرد.

    در این مقاله با مزیت‌های پدهای سلولزی کولر و اینکه پد سلولزی چیست اطلاعاتی ارائه داده و آن را بررسی می‌کنیم. با وبلاگ گرماسرما سازه همراه باشید.

    پد سلولزی چیست ؟!

    در خصوص پد سلولزی باید بگوییم که پدهای سلولزی یکی از کارآمد و مناسب‌ترین روش‌های ایجاد سرما در دستگاه‌های سرمایشی نظیر کولرهای صنعتی محسوب می‌شود و به عنوان واسط تبخیری به کار گرفته می‌شوند.

    پد سلولزی محصولی می‌باشد که مواد اولیه آن از کاغذ و ورقه‌ های سلولز Cellulose است و جنس آن از کاغذ کرافت می‌باشد؛ ماده‌ای که بسیار منظم و یکنواخت بوده و به صورت اصولی طراحی شده و از دیواره‌ی سلولی گیاهان ساخته شده است. پدها خاصیت جذب آب بسیار بالایی دارند و از لایه‌های متعدد و نازک ساخته می‌شوند. کاغذهای پد، به دلیل جنس آن و نوع چیدمانش در برابر هر گونه مواد شیمیایی و موارد مضر مقاوم می‌باشند.

    کاربرد پد سلولزی برای کولر آبی

    همانطور که بالاتر اشاره کردیم، پد های سلولزی، به عنوان یک واسط تبخیری کار کرده و نحوه کارکرد این پدهای سلولزی نیز، دقیقا مثل پوشال‌ها هستند. جهت فعالیت پد سلولزی برای کولر آبی در انواع کولرها نیاز است تا آب در سطح یک واسط تبخیری به جریان افتاده و این واسط که همراه با سطحی بسیار بزرگ ست در جریان هوای آزاد قرار گیرد. پس لازم خواهد بود تا آب در مقابل هوای آزاد قرار گرفته تا در نهایت جریان هوایی مرطوب ایجاد شود.

    در کل مشخص شده که عمل اصلی خنک‌سازی هوا بر عهده پدها می‌باشد و در کولرهای صنعتی بدون پدسلولزی و یا پوشال‌های قدیمی و نسل قبل، نمی‌توان هوای موجود در محیط را جذب کرد و به دمای مطلوب رساند. همچنین لازم است ذکر کنیم جریان آب به واسطه عملکرد و لایه‌های پد، تا چند روز باقی مانده و در بین لایه‌ها به خوبی و یکنواخت پخش می‌شود.

    سپس پد سلولزی برای کولر صنعتی آبی اینگونه عمل می‌کند که جریان باد از طریق مکنده در برابر پدها قرار می‌گیرد و باعث می‌شود عمل خنک سازی شکل گرفته و مقدار معینی از هوا به بیرون انتقال داده شده و محیط به مناسب ترین روش و بهترین صورت ممکن خنک می‌شود.

    در سال های گذشته و نسل قبلی سیستم‌های سرمایشی، پوشال انتخاب اول بود و البته گزینه مناسب چندانی نیز در دسترس نبود. اما امروزه پوشال‌ها دیگر مورد استفاده قرار نگرفته و جای خود را به پد سلولزی داده‌اند چرا که هم به صرفه‌تر و بهتر است و هم در مصرف آب نیز صرفه‌جویی می‌شود. همانطور که ابتدای محتوا اشاره کردیم جنس پد سلولزی برای کولر آبی از نوع کرافت بوده که قابلیت جذب بالای آب را دارد و در نتیجه خنکی بهتری داده و در عین حال نیز، در مقابل آلودگی، گرد و خاک و فرسایش مقاومت خوبی دارد.

    از پد سلولزی برای کولر آبی می‌توانید در محیط‌هایی مثل: کارخانه‌ها، انبارهای صنعتی و تولیدی، گلخانه‌ها، سالن‌های ورزشی، نمایشگاه‌ها و سوله‌ها، مجموعه‌ها و ادارات بزرگ استفاده کنید و سرمایش مطلوب مورد نظر خود را تجربه کنید.

    پد سلولزی برای کولر آبی

    خصوصیات پد سلولزی کولر برای کولر آبی

    1. پدهای سلولزی به جهت به کار رفتن کاغذ کرافت در آن، جذب آب بسیاری دارد.
    2. پد سلولزی به دلیل داشتن ساختار اصولی و یکپارچه، از ورود حشرات و گردوخاک به کولر جلوگیری می‌کند.
    3. پد های سلولزی سطح تماس بالایی با هوای اطراف داشته و به همین علت، بازدهی خوبی دارند.
    4. پدهای سلولزی مقاومت بالا و طول عمر مناسبی دارند و عمر آن‌ها بین ۳ تا ۵ سال می‌باشد.
    5. وجود کاغذ کرافت در پدها، موجب خنکی بیشتر، خاصیت ایستایی و مقاومت بالا می‌شود.
    6. پد سلولزی برای کولر آبی خاصیت خودشویی دارد که این مزیت باعث جلوگیری از رسوب گذاری می‌شود.
    7. کاغذ کرافت دارای خاصیت مویینگی است که این مهم باعث توزیع یکنواخت آب در تمام سطوح پد شده است.

    خرید پد سلولزی و کولر آبی سلولزی

    شرکت گرماسرما سازه شرق ارائه دهنده پدهای سلولزی در ایران است که با بهترین کیفیت این محصول را به دست مشتریان می‌رساند. شما می‌توانید با خرید پدسلولزی از برند ما، محصولی با ۳۶ ماه گارانتی و ۵ سال خدمات پس از فروش عرضه می‌نماید. همچنین اگر کولر سلولزی صنعتی نیاز دارید می‌توانید ۲ محصول ما یعنی: کولر صنعتی آکسیال و کولر صنعتی سانتریفیوژ‌ را انتخاب کنید.

    برای اطلاع از مشخصات و اطلاعات بیشتر در خصوص این محصولات، می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما کسب اطلاع نموده و یا با شماره ۰۲۱۲۲۰۳۲۰۰۲ تماس گرفته تا به صورت کامل و تخصصی شما را راهنمایی کنیم.

    سوالات متداول

    1. پد سلولزی برای کولر آبی چگونه کار می‌کند؟ پد سلولزی کولر آبی با جذب آب و عبور هوا از آن، هوا را سرد می‌کند و راندمان بالاتری ایجاد می‌نماید.

    2. چگونه پد سلولزی را نصب و تعویض کنیم؟ برای نصب و تعویض پد سلولزی، باید دستورالعمل تولید کننده را دنبال کرد، اما در کل کار سختی نیست و همچون پوشال‌ها می‌توان تعویض نمود.

    3. چه مدت زمان می‌توان از یک پد سلولزی استفاده کرد؟ مدت زمان استفاده از یک پد سلولزی بستگی به کیفیت و شرایط استفاده آن دارد اما در کل بین ۳ تا ۵ سال امکان فعالیت وجود دارد.

    4. چگونه پد سلولزی را تمیز کنیم؟ پد سلولزی می‌تواند با استفاده از آب و مایع شوینده تمیز شود و همچنین پدهای سلولزی قابلیت شستشو دارند. فقط باید این کار را با آرامش و به آرامی انجام داد تا پدها آسیب نبینند.

    5. آیا تعویض پد سلولزی برای بهبود عملکرد کولر ضروری است؟ تعویض پد سلولزی بهتر است وقتی که عملکرد آن کاهش یافته یا کثیف شده است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *