L
L

شرکت گرماسرما سازه شرق تولید کننده با کیفیت‌ترین سیستم های گرمایش تابشی در ایران، هیتر لوله ای L را در مدل‌های مختلف تولید می‌کند که در ادامه به معرفی این هیتر تابشی می‌پردازیم.
گرما را می‌توان پایه و اساس بسیاری از فعالیت‌های صنعتی، کشاورزی و پرورش حیوانات در نظر گرفت. واضح است که بدون وجود گرما به میزان لازم و در صورت تنظیم نبودن دمای هوا، پروسه نمی‌تواند آن طور که باید پیش رود. سیستم هیتر لوله ای L یکی از دستگاه‌هایی است که این مشکل را حل می‌کند. این دستگاه یک سیستم گرمایشی مدرن است که بسیاری از اشکالات سیستم‌های قدیمی را ندارد. بازده و عملکرد سطح بالای آن باعث شده است تا بسیاری از واحدهای صنعتی به استفاده از هیتر لوله‌ ای L روی آورند. 
با معرفی این محصول گرماسرما سازه همراه باشید تا با این دستگاه آشنایی بیشتری پیدا کنید؛ همچنین می‌توانید با شماره‌های درج شده تماس گرفته تا به صورت کامل از مشاوره رایگان کارشناسان فروش این حوزه بهره‌مند شوید.

  • ارسال سریع
  • نصب رایگان
  • ۱۰ سال گارانتی
  • ۱۵ سال خدمات
Previous slide
Next slide

هیتر لوله ای L چیست؟

برای شروع معرفی محصول، باید به این موضوع بپردازیم که اصولا هیتر تابشی چیست و به چه صورتی عمل می‌کند؛ بدین ترتیب خواهیم توانست به خود این نوع نیز بپردازیم.
لازم است بدانید تا چندین سال پیش، تمام کاری که دستگاه‌های گرمایشی انجام می‌دادند، ایجاد حرارت بود. سپس این حرارت از دستگاه خارج شده و در محیط پخش می‌شد. در اصل در سیستم‌های گرمایش قدیمی، به پخش و انتقال گرما توجهی نشده بود و فناوری خاصی برای آن در نظر گرفته نشده بود. اما هیتر این طور نیست.
هیتر دستگاهی است که درون محفظه خود به وسیله گاز و یا المنت برقی، حرارت تولید می‌کند. در پی این اتفاق، حرارت در طول دستگاه منتقل می‌شود. انتقال حرارت در طول دستگاه درون لوله رخ می‌دهد. همچنین مسئول انجام این کار، یک فن است که در هیتر تعبیه شده است. وقتی که لوله درون دستگاه گرم شد، گرما از آن خارج شده و به رفلکتور موجود در سقف هیتر برخورد می‌کند. رفلکتور یا همان انعکاس دهنده، این گرما را به محیط خارج دستگاه انتقال می‌دهد. گرمایش تابشی به این صورت انجام می‌شود.
استفاده از این تکنولوژی مدرن، یعنی گرمایش تابشی باعث جلوگیری از هدررفت انرژی خواهد شد. در واقع این که گرما متمرکز شده و به محیط منتقل می‌شود باعث می‌شود تا این حرارت از دست نرود و به هدف محیطی برخورد کند.
اما هیتر لوله ای L چیست؟ این دستگاه نوعی هیتر یا همان سیستم گرماتاب (عنوانی که محصول در بازار با آن شناخته شده) است. لوله موجود در این دستگاه به صورت خطی است و گرما را در طول دستگاه جابجا می‌کند. علت نام گذاری آن نیز همین ظاهر L شکل هیتر می‌باشد. این در حالی است که هیتر تابشی لوله ای U این گونه نیست و لوله U شکل درون آن تعبیه شده است. همچنین هیترهای L به طور کلی دارای عرض کمتری نسبت به نوع U هستند.

چرا باید از هیتر لوله ای L استفاده کرد؟

به سادگی می‌توان گفت که دلیل رواج و استفاده بالای این دستگاه در سال‌های اخیر این است که هیتر L برند گرماسرما سازه تمامی ویژگی‌های یک سیستم گرمایشی خوب و مناسب را داراست! از صرفه جویی در مصرف انرژی تا بازده کاری بالا و امنیت مناسب و همچنین ویژگی‌های جانبی.
هیترها برعکس بخاری که از سیستم گرمایش همرفتی استفاده می‌کردند، از تکنولوژی گرمایش تابشی بهره می‌گیرند. همین موضوع باعث می‌‎شود تا گرما تمرکز بیشتری در محیط داشته باشد و مقدار کمتری از حرارت صرف نقاط کور شود. در نتیجه این امر، علاوه بر کاهش هدررفت انرژی، بازده و راندمان گرمایش هیتر نیز بسیار بالاتر است. این یک ملاک مهم برای استفاده صنعتی از دستگاه به شمار می‌رود.
این دستگاه به طور معمول به شکل سقفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. طراحی آن نیز به صورتی است که قسمت حرارت‌ساز آن نسبت به بخش‌های خارجی دستگاه ایزوله است. به همین دلیل است که امنیت استفاده از آن به شکل چشمگیری افزایش یافته. احتمال بروز خطرات و سوانح نیز در آن به صفر نزدیک شده است.
از آنجایی که گرمایش یکی از پایه‌های فعالیت صنعتی است، لازم است تا این امر به شکلی دقیق انجام گردد. اما یکی از دغدغه‌های صاحبان گلخانه، مرغداری‌ها و اماکن مشابه، پخش شدن یکسان و یکنواخت گرما در محیط است. با استفاده از هیتر لوله ای L گرمایش به شکل یکدست صورت خواهد گرفت. در نتیجه تمامی نقاط محیط به اندازه کافی گرم خواهند شد. بدیهی است که این موضوع، بازده تولید واحد را افزایش می‌دهد.
تنظیم حرارت محیط، موضوعی بسیار مهم در یک گلخانه و محل پرورش حیوانات است. استفاده از این نوع هیتر تابشی گلخانه به منظور گرمایش تابشی گلخانه امکان تنظیم دقیق دمای محیط را فراهم می‌کند. همچنین هیتر L گرماسازه از نوسانات شدید در دمای محیط جلوگیری به عمل خواهد آورد.

چرا هیتر لوله ای L گرماسازه ؟!

جدول هیتر تابشی لوله ای تک
جدول هیتر تابشی لوله ای L
100

استاندارد دستگاه

75

کاهش مصرف گاز

90

کاهش مصرف برق

100

گرمایش سریع و یکنواخت

در چه مکان‌هایی از هیتر لوله ای L استفاده می‌شود؟

همانند هر کدام از سیستم‌های گرمایشی موجود در بازار، هیتر یا همان بخاری سقفی نیز دارای انواع مختلفی است. هر نوع خاص آن در یک مکان به خصوص کاربرد دارد. به طور مثال از هیتر لوله ای U در اماکن صنعتی، انبارهای وسیع و متوسط، سالن‌ها و امثال آن استفاده می‌شود. به همین شکل، هیتر L نیز دارای کاربردهای منحصر به خود است. در ادامه به کاربردهای مختلف آن خواهیم پرداخت.
بیشترین کاربردهای این دستگاه در اماکنی همچون سوله‌ها و سالن‌ها، گلخانه، مرغداری و گاوداری می‌باشد. البته باید در نظر داشت که از این دستگاه می‌توان در موارد متعددی استفاده کرد. بسیاری از سالن‌‎ها، سوله‌ها و اماکن دیگر که نیازمند گرمایش هستند کاندید بهره گیری از این هیترند. صرفا بیشترین و رایج‌ترین کاربرد آن، مکان‌هایی است که ذکر کردیم.
به طور کلی، ملاک کاربرد یک دستگاه گرمایشی و یا سرمایشی در یک محیط و یا صنعت خاص، نیازهای واحد، دسترسی‌ها و همچنین عملکرد و ظرفیت دستگاه است. نیازسنجی باید به صورت دقیق و با نظر کارشناس انجام شود. منظور از دسترسی‎‌ها، داشتن دسترسی به انرژی و انواع آن است. به طور مثال در برخی اماکن استفاده از دستگاه‌های گازسوز امکان پذیر نیست.
از نظر ظرفیت کاری، مدل‌های مختلف این دستگاه می‌توانند در هر ساعت حرارتی معادل با 30 هزار تا 50 هزار کیلوکالری تولید کنند. در ادامه بررسی هیتر تابشی، مدل‌های مختلف هیتر L گرماسازه را بررسی می‌کنیم و ویژگی‌های مختلف هر کدام را شرح خواهیم داد.
علت این که استفاده از این سیستم در گلخانه، مرغداری، گاوداری و اماکن این چنینی رایج است، ساختار و عملکرد دستگاه می‌باشد. این سیستم می‌تواند انرژی مورد نیاز این اماکن را به اندازه کافی و به صورت متمرکز تامین نماید. مزایای دیگری نیز برای آن وجود دارد که در همین مطلب آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

هیتر L گلخانه و مرغداری

نمی‌توان این موضوع را کتمان کرد که گرمایش اصولی در هر مکان صنعتی و تولیدی از اهمیت و ضرورت بسیار بالایی برخوردار است. اما در این بین، برخی از اماکن و واحدها نیاز مبرمی به گرمایش اصولی و دقیق دارند. گلخانه، مرغداری و گاوداری از این مکان‌ها هستند. می‌توان گفت در صورتی که گرمایش در این واحدها به خوبی انجام نگیرد، علاوه بر کاهش بازده، خسارات قابل توجهی متوجه آن خواهد بود.
یک سیستم قابل اطمینان و پربازده و همچنین دقیق برای استفاده در گلخانه، مرغداری و اماکن مانند آن، همین هتیر L شکل است. این دستگاه حرارت را به شکل غیرمستقیم و از راه تابش گرمایی به محیط منتقل می‌کند. به همین دلیل است که با استفاده از آن می‌توان کنترل خوبی روی وضعیت دمایی محیط داشت.
مصرف پایین انرژی و توان گرمایشی بالا در کنار موارد دیگر، علت مناسب بودن این دستگاه برای این اماکن است.
جلوگیری از رشد آفات و میکروارگانیسم‌های مضر و آسیب رسان یکی دیگر از مزایای بهره گیری از گرمایش تابشی گلخانه و هیتر تابشی مرغداری است. در واقع کشاورزان حرفه‌ای می‌دانند که یکی از کاربردهای اصلی سیستم گرمایشی به جز افزایش دما، جلوگیری از رشد و نمو آفات است.
دستگاه‌های مختلف و متنوعی به این منظور در سطح بازار وجود دارد، اما یکی از بزرگترین ایرادات آن‌ها، یکدست نبودن گرمایش است. این مشکل تا حدود بسیار زیادی با استفاده از هیتر لوله‌ای گلخانه که همان هیتر لوله ای L می‌باشد مرتفع گردیده است.
البته بدیهی است که این دستگاه، یکی از چندین سیستم مورد استفاده در چنین اماکنی است. بهره گیری ترکیبی از این دستگاه و پد سلولزی و انواع فن می‌تواند امنیت دمایی و هوایی فضای گلخانه، مرغداری و گاوداری را در فصول مختلف سال تامین کند. پیشنهاد می‌کنیم از قسمت محصولات در سایت گرماسازه، محصولات دیگر را نیز بررسی کنید.

مدل‌های مختلف هیتر L گرماسازه

برای پوشش نیازهای مشتریان و واحدهای مختلف صنعتی، کشاورزی و پرورش دام و طیور، گروه گرماسرما سازه شرق اقدام به تولید و عرضه مدل‌های مختلفی از این دستگاه نموده است. هر مدل دارای مشخصه‌های خاص خود است و به همین دلیل، نیازهای هر واحد صنعتی پوشش داده می‌شود. برای بررسی این مدل‌ها در ادامه با ما همراه باشید.

دستگاه هیتر PRS-35 L

ظرفیت حرارتی این نمونه 30 هزار کیلوکالری در هر ساعت معادل 35 کیلووات است. در حالت حداکثر، 3.4 مترمکعب گاز طبیعی و یا 2.5 کیلوگرم گاز مایع به ازای یک ساعت مصرف خواهد کرد. این دستگاه حداقل مساحت 80 مترمربع و حداکثر 100 مترمربع را پوشش می‌دهد. از نظر ابعاد، طول آن معادل 9 و عرض دستگاه برابر با 4.6 متر است. وزن این مدل نیز 92 کیلوگرم است.

هیتر لوله‌ای PRS-40 L

مدل PRS- 40 L دارای 11 متر طول و 4.6 متر عرض و نیز 104 کیلوگرم وزن است. این دستگاه می‌تواند در کمترین حالت 100 و در بیشترین حالت 150 مترمربع مکان را از نظر گرمایش پوشش دهد.
ظرفیت حرارت تولیدی دستگاه 39 هزار کیلوکالری بر هر ساعت معادل 44 کیلووات است. ماکزیمم مقدار مصرف گاز طبیعی آن 3.95 مترمکعب و بیشترین میزان مصرف گاز مایه آن 3.1 کیلوگرم در هر ساعت می‌باشد.

سیستم هیتر PRS-50 L

این مدل دارای ظرفیت حرارتی 45 هزار کیلوکالری بر ساعت برابر با 50 کیلووات دارد. با حداکثر مصرف گاز طبیعی به میزان 4.58 مترمکعب و حداکثر مصرف گاز مایع 3.5 کیلوگرم بر هر ساعت می‌تواند 150 تا 200 مترمربع را پوشش دهد.

مدل PRS-55 L

دستگاه PRS- 55 L می‌تواند با تولید 50 هزار کیلوکالری حرارت بر هر ساعت که معادل 50 کیلووات است، مساحت 200 تا 250 مترمربع را پوشش دهد. وزن این دستگاه 146 کیلوگرم است.

✔️ نکته مهم این می‌باشد که انتخاب مدل موردنیاز هر محیط و نوع کاربری، باید بر اساس نظر کارشناسی صورت بگیرد. برای ارتباط با کارشناسان گرماسازه و مشاوره رایگان، می‌توانید با شماره تلفن 22032002-021 تماس گرفته تا با راهنمایی ما، مناسب‌ترین محصول را خریداری نمایید.

مشخصات هیتر تابشی لوله ای L

آیا امکان استفاده اتوماتیک از هیتر وجود دارد؟

پاسخ کوتاه و مختصر این سوال، «بله» است!
بسیاری نیاز دارند که دستگاه گرمایشی بتواند به صورت خودکار و بدون نیاز به تنظیم دستی کار گرمایش را انجام دهد. این موضوع به خصوص در گلخانه و مرغداری و گاوداری‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است.
امکان تبدیل هیتر لوله ای L به یک سیستم اتوماتیک با اتصال آن به ترموستات محیطی و یا یک برد هوشمند وجود دارد. هنگام خرید و نصب بنابر نیاز خود می‌توانید اقدام به این کار کنید. در این صورت با استفاده از ترموستات روشن و خاموش بودن هیتر تنظیم خواهد شد. هر زمان که دما به میزان تعیین شده رسید، دستگاه فعالیت خود را متوقف خواهد کرد.
این یک امکان بسیار کاربردی است. با استفاده از آن، گرمایش و تنظیم دمای محیط به صورت دقیقی صورت خواهد گرفت. در نتیجه بازده تولید می‌تواند به صورت چشمگیری افزایش پیدا کند. همچنین با این کار از بروز ضرر و زیان پیش بینی نشده نیز جلوگیری به عمل خواهد آمد.

خرید و قیمت هیتر تابشی L

امروزه برندها و فروشگاه‌های متعددی برای فروش محصولات و سیستم‌های گرمایشی مختلف وجود دارد. اما یکی از سوالات و دغدغه‌های رایج این است که «بهترین برند گرمایشی کدام است؟» و یا «هیتر را باید از کدام فروشگاه و برند تهیه کرد؟».
با وجود محصولات باکیفیت عرضه شده توسط شرکت گرماسازه شرق، پاسخ این سوال ساده خواهد بود! علاوه بر کیفیت بسیار بالا، مواد اولیه مناسب و ارائه بهترین قیمت بازار، هیتر گرماسازه دارای مشخصاتی است که دیگر برندها فاقد آن هستند.
هیتر لوله‌ ای L گرماسازه دارای رفلکتور با 14 خم است. این رفلکتور برای اولین بار در ایران با دستگاه برک ساخته شده است. بدین ترتیب کارکرد و بازده این هیتر لوله‌ ای L به شکل چشمگیری بهبود پیدا کرده است. بهترین کیفیت رنگ و قطعات، بازده بالا و مصرف پایین انرژی، امکان اتصال به برد هوشمند و ترموستات، گارانتی 5 ساله فن و شعله و 10 ساله لوله از دیگر مزایای هیتر گرماسازه است.

★★★★★

برای دریافت خدمات مشاوره رایگان خرید از متخصصین گرمایش، می‌توانید با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما به صورت رایگان و کاربردی شما را در جهت تهیه و نصب بهترین سیستم گرمایشی با توجه به نیازهایتان راهنمایی خواهند کرد. به علاوه بدین ترتیب از تعداد هیتر مورد نیاز، مدل و موارد این چنینی نیز اطلاع پیدا خواهید کرد.

گروه گرماسرما سازه شرق در کنار شماست تا تجربه بی نظیری از گرمایش بی نقص داشته باشید.

آیا سوالی دارید که ذهن شما را مشغول کرده؟! پرسش و پاسخ‌های زیر را دنبال کنید و اگر جواب سوال‌تان را نگرفتید؛ با ما تماس بگیرید.
فرق هیتر تابشی و گرماتاب چیست؟

هر دوی این کلمات نام یک محصول هستند! گرماتاب همان هیتر تابشی لوله ای است که تحت عنوان یک برند بازار می‌باشد، اما این واژه در بین تولیدکنندگان و مشتریان، بیشتر جا افتاده است. در مجموعه هیتر تابشی یا همان سیستم گرماتاب و بخاری سقفی همه یک محصول با مشخصات متغییر هستند که ذیل «گرمایش تابشی» تعریف می‌شوند.

مصرف گاز و برق هیتر تابشی چقدر است؟

استفاده از سیستم‌های گرمایشی اعث می‌شود بسته به مدل آن، تا 75 % در هزینه گاز و تا 90 % در هزینه برق صرفه جویی شود.

گارانتی و خدمات پس از فروش این محصول چگونه است؟
چرا باید به گرماسرما سازه اعتماد کنم؟

برند ما سال‌هاست که به صورت تخصصی در این حوزه فعال بوده و ضمن داشتن گواهینامه‌های معتبر و استاندارد، تمامی محصولات خود را با گارانتی و خدمات پس از فروش ارائه می‌دهد تا با خیال مشتریان راحت باشد. لازم است بدانید مدیرعامل مجموعه گرماسازه به عنوان تنها فرد و دارنده یک برند این حوزه توانسته با کسب تایید مجوزهای برنامه میدون در شبکه ۳ حضور پیدا کند. این حضور به منزله تایید کارایی و استاندارد محصول گرماسازه از سوی کارشناسان برنامه می‌باشد.