انواع هیتر کابینتی

  • انواع هیتر کابینتی یا کوره هوای گرم از جمله مهم‌ترین تجهیزات گرمایشی جهت تامین گرمای مورد نیاز سالن‌های مرغداری‌ها، گلخانه‌ها، سالن‌های صنعتی و غیره است. این دستگاه با توان حرارتی و بازدهی گرمایی بالا، می‌تواند به راحتی تمام نیازهای گرمایشی را ایجاد نماید. هیتر کابینتی در انواع سوخت گازی، گازوئیلی، دوگانه سوز، زغال‌سوز و برقی تولید می‌شود.

    هیترهای کابینتی توان حرارتی و بازدهی گرمایی بسیار بالایی را به خودشان اختصاص می‌دهند. البته امروزه نیز افراد بسیاری هستند که از هیتر کابینتی در انواع سالن‌ها استفاده می‌کنند. این سالن‌ها شامل سالن‌های صنعتی و عمومی هستند که از بخاری کابینتی به بهترین شکل در این زمینه استفاده خواهد شد. نکته دیگر اینکه، انواع مختلفی از هیتر کابینتی وجود دارد که هر کدام از ویژگی‌های خاصی نیز برخوردار هستند.

    ما در سایت گرما سرما سازه شرق قصد داریم انواع هیتر های کابینتی را بررسی کنیم و جزئیات مربوط به آن را هم مورد بررسی قرار دهیم؛ پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا نکاتی مفید را در این خصوص، خدمت شما عزیزان مطرح کنیم.

    هیتر کابینتی صنعتی
    هیتر کابینتی صنعتی

    آشنایی با هیتر کابینتی

    یکی از سیستم‌های گرمایشی مدنظر محیط‌های صنعتی و یا سالن‌های پرورش محصول، هیترهای بزرگی است که به آنها هیتر کابینتی و یا کوره هوای گرم و بخاری صنعتی می‌گویند. این سیستم‌ها با توجه به نوع ساخت و تکنولوژی خود، گرمایشی مطلوب را در مدت زمان کمی ایجاد کرده که با استفاده از دریچه‌های بزرگ بر روی دستگاه، تمام محیط کاملا گرم می‌شود.

    یک هیتر کابینتی مرغوب از قطعاتی همچون: بدنه مقاوم، فن دمنده، کوره، تابلو برق، مشعل، دودکش، پایه چرخ‌دار و… تولید شده که در نتیجه بهره گرفتن از آن، راندمان حرارتی بالا و بدون آلایندگی تجربه خواهد شد.

    همچنین، هیترهای کابینتی شامل فن‌های آکسیال هستند که نمی‌توان آن‌ها را در محیط بیرون قرار دارد. این هیترها در ابعاد افقی و عمودی ساخته می‌شوند که بر روی پایه‌های چرخ‌دار قرار می‌گیرند و به راحتی قابلیت حمل دارند. برخی از بخاری‌های کابینتی نیز، از فن‌های سانتریفیوژ تولید شده که بسته به برند و مکان مورد استفاده، می‌توان از آن استفاده نمود.

    انواع هیتر کابینتی گرماسازه

    بررسی انواع هیتر کابینتی

    هیترهای کابینتی انواع مختلفی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم. اکثر برندهای تولیدکننده، این کوره‌ها را در ظرفیت‌های ۱۵۰ هزار کیلوکالری بر ساعت، ۲۵۰ هزار کیلوکالری بر ساعت، ۳۵۰ هزار کیلوکالری بر ساعت تولید می‌کنند و شرکت گرماسازه در کنار این موارد، کوره هوای گرم ۳۰۰ هزار را نیز تولید کرده تا تمامی نیازها را دقیقا برآورده نماید.

    هیتر کابینتی ۳۵۰ هزار کیلوکالری

    اولین نوع هیترهای کابینتی که می‌خواهیم درباره آن صحبت کنیم، هیتر هوای گرم ۳۵۰ هزار است که دارای ویژگی‌های خاص خود می‌باشد. این هیترها دارای ظرفیت حرارتی بسیار بالا در سالن‌های بسیار بزرگ و البته در مناطقی هستند که دمای پایینی دارند و می‌توانیم در این محیط‌ها از آن‌ها استفاده کنیم. این هیترها گرمایش بسیار قوی شکل می‌دهند که در سالن‌های بزرگ صنعتی و یا سال‌های گلخانه‌ای بالا، می‌توان با تعداد کمی از آنها گرما را ایجاد کرد.

    از طرفی، ظرفیت هوادهی فن‌های این مدل، هنگامی که تعداد فن‌های آن ۲ عدد باشد چیزی در حدود ۳۲ هزار متر مکعب بر ساعت می‌باشد و یک عدد از این دستگاه ۱۰۰۰ متر مربع را گرم می‌کند.

    ابعاد کوره نیز شامل ۱۹۵ سانتی‌متر طول دستگاه، ۱۴۲ سانتی‌متر عرض و ۲۲۰ هم ارتفاع می‌باشد. به راحتی می‌توان گفت می‌توانیم انتظارات بسیار بالایی را از این نوع هیتر گرمایشی داشته باشیم و این امر نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

    هیتر کابینتی ۲۵۰ هزار کیلوکالری

    دومین مورد هیترهای کابینتی ۲۵۰ هزار هستند. این هیترها را می‌توانیم جز هیترهای بسیار پر فروش برای گرم کردن مراکز گیاهی و سالن‌های صنعتی و البته دامداری نیز در نظر بگیریم. اصلی‌ترین استفاده از هیتر کابینتی، در گلخانه است که در سه مدل نیمه استیل، تمام استیل و البته فولادی می‌توانیم آنها را تهیه کنیم. مشخصات این نوع هیتر نیز به شرح زیر است.

    ظرفیت حرارتی آن هنگامی که ظرفیت هوادهی فن ۱۸۰۰ و تعدادش 2 عدد باشد چیزی در حدود ۲۵۰ هزار ظرفیت حرارتی را بر حسب کیلوکالری به خودش اختصاص می‌دهد. ابعاد این کوره نیز چیزی در حدود ۱۹۵ سانتی‌متر در ۱۴۲ در ۲۲۰ است که با استفاده از آن می‌توانیم سالنی در حدود ۶۰۰ متر مربع را گرم کنیم.

    هیتر کابینتی ۱۵۰ هزار کیلوکالری

    یکی دیگر از پرکاربردترین مدل‌های کوره هوای گرم مدل ۱۵۰ هزار آن است و استفاده از آن در گلخانه‌های کوچک و متوسط امری ضروری می‌باشد. بدنه این کوره‌ها بنا بر تولیدکننده و نیاز مشتری، از فولاد و یا استیل و نیمه استیل بوده و جنس آن نیز، از بدنه گالوانیزه مرغوب است.

    این هیتر یک و یا دو عدد فن (بسته به برند) را به خودش اختصاص داده و ظرفیت هوادهی آن ۱۰ هزار متر مکعب است و یک هیتر کابینتی ۱۵۰ هزار قابلیت ایجاد گرمایش در محیط‌های ۳۰۰ تا ۴۰۰ متر مربع را دارد. این کوره‌ها نیز در طول ۱۶۶ و عرض ۸۰ و ارتفاع ۱۶۰ سانتی‌متر می‌باشند.

    اگر قصد استفاده و خرید هیتر کابینتی را دارید، توصیه می‌کنیم حتما شماره خود را برای ما ارسال کرده تا کارشناسان ما با شما تماس گرفته و به صورت کامل و رایگان شما را راهنمایی کرده و متوجه شوید کدام دستگاه نیاز شما را برآورده می‌کند. همچنین می‌توانید از طریق واتس اپ مدیریت فروش ارتباط گرفته و سوالات خود را مطرح کنید.

    قطعات هیتر کابینتی
    قطعات هیتر کابینتی

    هیترهای کابینتی بر اساس شکل ظاهری

    هیترهای کابینتی بر مبنای شکل ظاهری ویژگی‌های مختلف و البته متعددی را به خودشان اختصاص می‌دهند که البته این کوره های هوای گرم که به آن بخاری کابینتی گفته می‌شود، بر مبنای ظاهر به بخش‌های زیر تقسیم می‌شوند:

    این هیترهای کابینتی به‌ صورت پایه‌دار و البته کابینتی و ایستاده و افقی هستند که می‌توانیم کیفیت‌های بسیار متنوعی را نیز برای این بخش از هیترهای کابینتی در نظر بگیریم. همچنین می‌توانیم یک کیفیت خاص را نیز برای آنها به‌ حساب بیاوریم با این‌ حال توجه به این نکته نیز ضروری است که کلیه بخش‌های مربوط به هیترها از یک دستورالعمل پیروی می‌کنند. این دستورالعمل به ما کمک می‌کند تا بتوانیم یک سیستم خاصی را در خصوص هیترهای کابینتی ایجاد کنیم. این امر نیز قابل توجه است و از اهمیت بالایی برخوردار است و توجه به آن خالی‌ از لطف نخواهد بود.

    هیترهای کابینتی بر مبنای سوخت مصرفی

    از سوی دیگر، این هیترها به بخش‌های مختلفی از لحاظ سوخت تقسیم می‌شوند. دسته اول هیترهای گازی است که در بخش‌های بعدی نیز می‌توانیم به هیترهای گازوئیلی و دوگانه‌سوز و البته زغال‌سوز و همچنین برقی اشاره داشته باشیم.

    در حالت کلی نیز باید در نظر داشته باشید که این نوع کوره‌ها در انواع مختلف سوخت از قبیل سوخت گازی، گازوئیلی و دوگانه‌سوز و زغال‌سوز و البته برقی هستند که به این صورت نیز تولید می‌شوند و به بازار ارائه می‌گردند.

    بر مبنای ظاهری که می‌توانیم برای انواع هیترهای کابینتی در نظر بگیریم می‌توانیم به‌صورت ایستاده و کابینتی و با ظرفیت‌های حرارتی بالا و البته به‌ صورت پایه‌دار و افقی نیز آن‌ها را تهیه کنیم. این امر نیز مهم است و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد.

    • هیتر کابینتی برقی از سوخت برق بهره برده اما با توجه به قیمت برق استفاده از آن چندان مناسب نیست و در کل هم، استفاده نمی‌شوند.
    • هیتر کابینتی گازی اما یکی از پرمصرف‌ترین این هیترها است چرا که قیمت گاز و مصرف سوخت کوره پایین بوده و به صرفه می‌باشد.
    • هیتر کابینتی گازوئیلی با توجه به قیمت گازوئیل بسیار مناسب است اما در حین فعالیت می‌تواند مقدار کمی آلایندگی ایجاد کند.
    • هیتر کابینتی دوگانه و زغال سوز نیز از موارد دیگری هستند که برای گرم کردن گلخانه و صنایع و… استفاده می‌شوند.
    مشعل کوره هوای گرم
    مشعل کوره هوای گرم

    ظرفیت بخاری کابینتی به چه صورت است؟

    برای انتخاب ظرفیت‌های هیتر کابینتی بر مبنای سالنی که قرار است از آن در سالن مربوطه استفاده شود، در نظر گرفته خواهد شد. نحوه انتقال حرارت نیز به‌ صورت مستقیم و غیرمستقیم خواهد بود. در صورتی‌ که ظرفیت هیترکابینتی از نظر گرمایی کمتر از مقدار ۵۵ هزار کیلوکالری باشد، می‌توانیم این نوع دستگاه را به‌ عنوان هیتر و بخاری فن دار در نظر بگیریم. نوع فنی که در این نوع دستگاه به‌کار رفته، چیزی به‌ صورت آکسیال است.

    هیتر فن دار مربوطه نیز به‌ شکل پایه‌دار و البته یا کابینتی تولید می‌شود و همچنین این نوع هیتر قابلیت کانال‌کشی نیز ندارد و این مورد جز نکات خاص برای بخاری‌های حرارتی در نظر گرفته خواهد شد.

    اجزای هیتر کابینتی شامل چه بخش‌هایی است؟

    قطعات هیتر کابینتی به شرح زیر هستند:

    اولین مورد ترموستات است؛ البته هیترهای کابینتی ظرفیت‌های مختلف، بر مبنای ترموستات محیطی که دارند دما را به‌ شکلی دقیق کنترل خواهند کرد و به‌ صورت اتوماتیک دمای محیط را به دمای موردنظر و دلخواه‌شان نیز خواهند رساند. این امر نیز مهم بوده و باید به آن توجه نمود.

    بخش اصلی هیتر نیز، بدنه است که باید دارای مقاومت بالا بوده و در برابر حرارت، استقامت خود را حفظ نماید و نه زنگ‌زدگی پیش آید و نه رنگ آن بریزد. رنگ بدنه کوره‌ها الکترواستاتیک می‌باشد که در برابر رطوبت و حرارت مقاوم هستند.

    یکی دیگر از قطعات اصلی هیتر کابینتی مشعل است. مشعل دستگاه یا از گازی و یا گازوئیلی بوده و در صورت درخواست، دوگانه‌سوز هم می‌باشد که وظیفه آن، شکل دادن حرارت است و ایجاد این حرارت، بخش مهمی از فرآیند کارکرد سیستم است.

    بخش مهم دیگری که در بخاری کابینتی وجود دارد، فن دمنده است که کار آن، دریافت هوای سرد محیط و سپس پخش نمودن هوای گرم می‌باشد. همان‌طور که اشاره داشتیم، مدل فن‌ها یا آکسیال بوده و یا سانتریفیوژ.

    دیگر اجزای به کار رفته در هیترها، شامل دودکش، تابلو فرمان، کوره استنلس و پایه‌های چرخ‌دار دستگاه است

    ویژگی‌های هیتر کابینتی چیست؟

    1. راندمان حرارتی هیترهای کابینتی بسیار بالا و کاربردی بوده و تمامی نیازها را برآورده می‌کند.
    2. هیترهای کابینتی یکنواخت هستند و انتقال هوای گرم به محیط بیرونی را به‌صورت حرفه‌ای انجام می‌دهند.
    3. امنیت بسیار بالایی را می‌توانیم برای این نوع هیترهای کابینتی در نظر بگیریم و نگرانی‌هایی بابت آتش‌سوزی مطرح نیست.
    4. این نوع هیترها کم‌صدا هستند و مقدار فشار مناسب و البته پایینی برای این نوع دستگاه‌ها در نظر گرفته شده است.
    5. مصرف سوخت کوره‌های هوای گرم به نسبت سیستم‌های قدیمی بسیار پایین بوده و در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود.
    خرید هیتر کابینتی
    خرید هیتر کابینتی

    خرید انواع هیتر کابینتی

    شرکت گرماسرما سازه بهترین و با کیفیت‌ترین هیتر کابینتی را تولید کرده که فروش آن به صورت نقد و اقساط است و می‌توانید بدون سود، این محصول را با چک (اقساطی) خریداری کنید. تضمین کیفیت، یکی از مهم‌ترین نکات خرید از هر برندی می‌باشد که ما آن را داده و با داشتن ۳ سال گارانتی طلایی و ۱۵ سال خدمات، خیال شما را آسوده می‌کنیم.

    در نظر داشته باشید که، برای خرید هیتر کابینتی، بایستی به نکات مهمی همچون موارد زیر توجه کنید:

    1. نوع هیتر: انواع مختلفی از هیترهای کابینتی وجود دارند، از جمله هیترهای برقی، گازی و گازوئیلی.
    2. قدرت: انتخاب هیتری با قدرت مناسب برای اندازه و محیط شما بسیار مهم است.
    3. امنیت: اطمینان حاصل کرده که هیتر دارای ویژگی‌های ایمنی مانند قطع خودکار در صورت گرم شدن بیش از حد باشد.
    4. کارایی: به بهره‌وری و کارایی هیتر در گرم کردن فضا توجه کنید تا از مصرف انرژی بهینه بهره‌مند شوید.
    5. قیمت و برند: قیمت هیتر کابینتی و همچنین کیفیت برند هیتر نیز مسئله‌ای مهم و قابل توجه است.

    نتیجه‌گیری

    در این مقاله ما انواع هیترهای کابینتی را بررسی کردیم و جزئیات مربوط به آنها را نیز مورد بررسی قرار دادیم. با این حال بخاری‌های کابینتی بر مبنای سالنی که قرار است در داخل آن قرار گیرند از نظر ویژگی بررسی می‌شوند. برای مشاوره قبل از خرید، کافی است با ما تماس بگیرید. کارشناسان گرماسرما سازه در طول ۷ روز هفته آماده پاسخ‌گویی به مشتریان عزیز هستند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *