گرمایش سوله با گرماتاب

  • راهنمای گرمایش سوله با گرماتاب

    سوله‌ها و انبارها از مهم‌ترین اماکن برای رفع نیازهای تجاری هستند و گرمایش آن‌ها حائز اهمیت است و در این بیت گرمایش سوله با گرماتاب که دستگاهی جدید می‌باشد، امکان پذیر است.

    این مکان‌ها معمولا سالن‌های بزرگ و سرپوشیده‌ای هستند که به هدف‌های مختلف صنعتی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای استفاده کردن از سوله‌ها مهم است که بتوانیم گرمایش آن‌ها را به خوبی تامین کنیم. تامین گرمایش سوله به دلیل بزرگ بودن محیط و همچنین اتلاف انرژی بالا از درب‌های بزرگ و سایر بخش‌های آن بسیار مهم است.

    گرم کردن سوله و دیگر فضاهای بزرگ باید با استفاده از تجهیزات خاص انجام شود و یکی از روش‌های گرم کردن سوله استفاده از گرماتاب است. در روش تامین گرمایش سوله با گرماتاب، هوا به روش تابشی گرم می‌شود و با این کار اتلاف گرما نیز بسیار کمتر خواهد بود. لازم است بگوییم منظور از گرماتاب همان هیتر تابشی یا بخاری تابشی است که توسط برندهای مختلفی تولید می‌شود؛ هرچند که عنوان «گرماتاب» توسط شرکت ایران مشعل ثبت شده است.

    در ادامه با مجله گرماسرما سازه همراه باشید تا با این روش گرم کردن سوله و انبارهای بزرگ و صنعتی بیشتر آشنا شوید.

    بهترین روش گرم کردن سوله

    مزایای تامین گرمایش سوله با گرماتاب

    همان‌طور که می‌دانید گرماتاب یا بخاری تابشی، با استفاده از المنت‌های مختلف هوای پیرامون را گرم می‌کند. این روش مزایای بسیار زیادی به نسبت روش‌های سنتی و قدیمی دارد که باعث شده بیشتر افراد به استفاده از آن روی بیاورند. به طور کلی می‌توان مهم‌ترین مزیت را صرفه جویی دانست، اما این صرفه جویی ابعاد مختلفی دارد که آشنایی با آن‌ها باعث می‌شود بهتر با ویژگی‌های سیستم گرماتاب آشنا شوید. برخی از مزایای تامین گرمایش سوله با گرماتاب که مرتبط با صرفه جویی می‌باشند را در ادامه برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم.

    • صرفه جویی در انرژی

    یکی از مزایای اصلی این سیستم، صرفه جویی در مصرف انرژی است. گرماتاب با استفاده از یک مبدل حرارتی، انرژی حاصل از گرمایش آب را به هوای سوله منتقل می‌کند. این روش باعث کاهش مصرف سوخت و کاهش هزینه‌های مربوط به گرمایش می‌شود. علاوه بر این، سیستم گرماتاب دارای کارایی بالایی است و باعث توزیع یکنواخت گرما می‌شود.

    « این صفحه را مرور کنید: خرید سیستم گرماتاب با ارسال به تمام کشور »

    از طرف دیگر شما با استفاده از گرماتاب هایی با توان‌های مختلف، می‌توانید محیط‌های مشخصی را گرم کنید. گاهی اوقات در یک سوله‌ی بزرگ شما نیازی به گرم کردن تمامی محیط ندارید و تنها گرم کردن بخشی که مواد خاص در آن نگهداری می‌شوند و یا کارگران و افراد در آن رفت و آمد دارند، برایتان کافی است. در این صورت با استفاده از تامین گرمایش سوله با گرماتاب سقفی، می‌توانید به خوبی هزینه‌هایتان را مدیریت کنید.

    • صرفه جویی در فضا

    سیستم گرماتاب یا همان هیتر های تابشی لوله‌ای، فضای بسیار کمی را اشغال می‌کنند و از این طریق باعث صرفه جویی در فضای سوله می‌شوند. شما می‌توانید گرماتاب‌های سقفی را به نوعی قرار دهید که کم‌ترین فضا را اشغال کرده و از محیط سوله بیشترین بهره برداری را بفرمایید. معمولا در سوله‌ها بیشترین استفاده از کف است و در سقف نیازمند تجهیزات خاصی نیستید که گرماتاب قرار باشد مانع آن بشود.

     

    • صرفه جویی در هزینه های تعمیر و نگهداری

    از دیگر مزایای تامین گرمایش سوله با گرماتاب این است که هزینه‌های تعمیر و نگهداری این وسیله بسیار کم است و نیازی به اینکه هزینه‌ی زیادی صرف موتورخانه مرکزی کنید، ندارید. به همین جهت زمانی که مشکلی برای شما به وجود آمد و نیاز به تعمیرات داشتید نیازی نیست به موتورخانه و یا بقیه بخش‌ها فکر کرده و می‌توانید به راحتی گرماتاب را تعمیر کنید.

    • نصب سریع و آسان

    یکی دیگر از مزایای تامین گرمایش سوله با گرماتاب این است که نیازی به تعطیل کردن کارتان و سوله برای نصب و راه اندازی لوازم گرمایش ندارید. این کار با گرماتاب برای شما در مدت زمان بسیار کمی انجام می‌شود و هیچ سختی و مشکلی برایتان به وجود نخواهد آورد.

    • زنگ نزدن فولاد انبار

    سوله‌ها و انبارها معمولا از جنس فولاد ساخته می‌شوند. علاوه بر این بسیاری از مشاغل از سوله‌ها به عنوان محلی برای نگهداری مواد اولیه و نیمه ساخته استفاده می‌کنند. این مواد اولیه و نیم ساخته ممکن است از جنس فلزات و آهن آلات باشند. باید محیطی مناسب برای این مواد تهیه کنید تا مشکلی از جهت رطوبت و زنگ زدگی در طول مدتی که در انبار قرار دارند برایشان به وجود نیاید. گرمایش سالن با استفاده از سیستم گرماتاب می‌تواند این مزیت را برای شما عزیزان فراهم کند. دستگاه گرماتاب بدون اینکه رطوبت سالن را افزایش دهد باعث گرم شدن سالن می‌شود و با استفاده از این روش مواد اولیه‌ی شما سالم می‌ماند.

    یکی از دلایل این اتفاق آن است که با گرم کردن محیط به روش تابشی، انتقال دما به صورت برعکس انجام می‌شود. این انتقال برعکس به این صورت است که اشیایی که می‌توانند تابش را به خوبی جذب کنند گرم می‌شوند و سپس آن را به هوا منتقل می‌نمایند. با این شیوه رطوبت در نزدیکی فلزها کمتر از رطوبت در هوا خواهد بود و مشکلاتی نظیر زنگ زدن فلز و امثال آن پیش نمی‌آید. این مورد نیز نوعی صرفه جویی است زیرا که مواد اولیه شما خراب نشده و استحکام بالایی خواهند داشت.

    گرمایش سوله با گرماتاب سقفی

    نکات مهم در گرمایش سوله با گرماتاب

    حال که با مزایای گرمایش انبار و سوله با گرماتاب آشنا شدید، بهتر است در مورد استفاده از این وسیله برای حرارت بخشیدن به محیط نکاتی را نیز بدانید. با استفاده از این نکات می‌توانید بهترین بهره برداری را از گرماتاب یا همان بخاری سقفی داشته باشید.

    در ادامه برخی از این نکات را برای شما مخاطبان ذکر کرده‌ایم؛ ادامه این مقاله را از دست ندهید.

    • محاسبه صحیح ظرفیت

    در تامین گرمایش سوله با گرماتاب، محاسبه صحیح ظرفیت سیستم گرمایش بسیار مهم است. این محاسبه باید بر اساس مساحت سوله، ارتفاع سقف، عایق ‌بندی و تعداد افراد موجود در سوله انجام شود. در محاسبه صحیح ظرفیت سیستم گرمایش در سوله ‌ها، ابتدا باید مساحت سوله را به متر مربع تعیین کرد. سپس ارتفاع سقف سوله نیز در نظر گرفته می‌شود.

    همچنین عایق‌بندی نیز باید به درستی انجام شود تا حداکثر کارایی و بهره‌وری در استفاده از سیستم گرمایش حاصل شود. همچنین تعداد افراد حضوری در سوله نیز باید در نظر گرفته شود. این موارد همگی در محاسبه ظرفیت سیستم گرمایش تأثیرگذار هستند و باید با دقت و صحیح انجام شوند تا بهترین نتیجه به دست آید.

    • تهویه مناسب

    در گرمایش سوله با گرماتاب تهویه مناسب برای جریان هوا بسیار مهم است. بهتر است در نقاط مختلف سوله، سیستم تهویه‌‌ای نصب شود تا جریان هوا به طور یکنواخت جریان پیدا کند. همچنین، در انتخاب و نصب سیستم تهویه، باید به موقعیت جغرافیایی سوله توجه کرد. در مناطق گرمسیری، سیستم تهویه باید برای خنک کردن هوا نیز قابلیت داشته و در مناطق سردسیری، باید برای گرم کردن هوا مناسب باشد.

    • تعمیرات دوره ای به موقع

    زمانی که به گرمایش سوله با گرماتاب روی می‌آورید، برای حفظ کارایی و عمر مفید سیستم گرماتاب در سوله، نگهداری و تعمیرات منظم بسیار مهم است. باید برنامه‌ریزی شود که سیستم هر سال تعمیر شود و قطعاتی که فرسوده شده ‌اند، تعویض شوند. همچنین، برای جلوگیری از خرابی‌های ناگهانی، باید سیستم را به صورت دوره‌‌ای بررسی کرد.

    بدیهی است هر چه محصول باکیفیت تری بخرید در مراقبت‌های دوره‌ای، نیاز کمتری به تعمیرات و هزینه کردن خواهید داشت. این تعمیرات و بازرسی‌های دوره‌ای را جدی بگیرید و از افرادی که دارای تخصص کافی هستند برای این کار کمک بگیرید.

    • رعایت نکات ایمنی

    در استفاده از گرماتاب در سوله ‌ها، رعایت ایمنی بسیار مهم است. غفلت و بی‌توجهی می‌تواند باعث به بار آمدن خسارات بسیار زیادی شود. به همین دلیل باید از جریان هوای صحیح و مناسب و همچنین نصب محافظ برای جلوگیری از حوادث احتمالی مرتبط با دسترسی به سیستم استفاده شود. همچنین، باید از کارکنان و افراد حضوری در سوله آموزش‌‌های لازم در خصوص استفاده از سیستم گرمایش و تهویه دریافت کنند.

    گرمایش سوله با گرماتاب گازی

    گرماتاب سوله را از کجا خریداری کنیم؟

    همان‌طور که در ابتدا ذکر کردیم، در بازار سیستم‌های گرمایشی برندهای مختلفی هستند و یکی از این برندها، شرکت ایران مشعل است که محصول گرماتاب را ثبت کرده اما این واژه که ما نیز در این مقاله آن را بکار بردیم، در بازار تحت عنوان محصولات گرمایشی شناخته شده و منظور از آن، هیتر تابشی لوله‌ای است.

    شرکت گرماسرما سازه شرق، هیتر تابشی سوله را با بالاترین کیفیت و استفاده از مواد اولیه مرغوب تولید کرده که در نتیجه، راندمان بسیار بالایی ارائه داده و گرمایش کاملی را در محیط منتشر می‌کند. هیتر تابشی سوله گرماسازه دارای مزیت‌های بسیار و برتری‌هایی نسبت به دیگر تولیدکنندگان است که برای اطلاع از آن‌ها و همین‌طور قیمت گرماتاب کافی است با کارشناس‌های ما تماس گرفته تا به صورت کامل شما را راهنمایی و مطلع نمایند.

    این محصول با شرایط اقساط و چکی به همراه گارانتی طلایی ۱۰ ساله و خدمات پس از فروش بلندمدت به دست مشتریان عزیز می‌رسد تا با خیالی راحت‌تر، خرید خود را انجام دهند.

    خرید گرماتاب سوله

    جمع بندی نکات گرمایش سوله با گرماتاب

    سوله‌های صنعتی از مهم‌ترین بخش‌های صنعت هستند که به عنوان انبار یا کارگاه مورد استفاده قرار می‌گیرند. گرم کردن این محیط‌ها از مهم‌ترین کارهایی است که باید برای آسایش کارکنان و حفظ کیفیت مواد انجام بدهید. استفاده از گرماتاب گازی به عنوان روشی برای تامین گرمایش سوله‌ها و انبارها دارای مزایا و مواردی است که می‌تواند در بهبود عملکرد و کارایی این ساختمان‌ها تأثیرگذار باشد.

    سیستم گرماتاب (بخاری تابشی) با استفاده از المنت‌های مختلف، هوا را گرم می‌کند و این روش صرفه جویی در انرژی، صرفه جویی در فضا، هزینه‌های تعمیر و نگهداری کمتر و نصب سریع و آسان را فراهم می‌نماید.

    علاوه بر این، استفاده از گرماتاب در سوله ها و انبارها می‌تواند به جلوگیری از زنگ زدگی فلزات و نگهداری مواد اولیه در شرایط مناسب کمک کند. برای استفاده بهینه از این روش، مهم است که ظرفیت صحیح محاسبه شود، تهویه مناسب فراهم شود و تعمیرات دوره‌ای صورت بگیرد. همچنین، رعایت نکات ایمنی نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

    در متن این مقاله از وب سایت گرما سرما سازه در خصوص هر یک از این موضوعات به تفصیل صحبت کردیم که امیدواریم نکات مورد توجه و پرفایده‌ای برای شما عزیزان بوده باشند. اگر نکته و یا سوالی دارید، حتما در قسمت نظرات با ما و دیگر مخاطبان سایت در میان بگذارید. اینستاگرام گرماسرما سازه را نیز دنبال کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *