کولر آکسیال گلخانه ای

  • هر گلخانه‌ای که در آن محصولی پرورش و به دست می‌آید، نیاز به دمایی خنک و مطلوب دارد چرا که فضاهای گلخانه‌ خصوصا در تابستان، دمای بالایی را تجربه می‌کند و خنک کردن گلخانه امری مهم و ضروری محسوب می‌شود. کولر آکسیال گلخانه ای یکی از سیستم‌های مورد نیاز در محیط است که فضایی مناسب را برای کشت و پرورش محصولات گلخانه ای فراهم می‌کند.

    در این مقاله می‌خواهیم با بهترین کولر گلخانه یعنی کولر آکسیال آشنا شویم و نکاتی را که لازم است بدانید، ذکر کنیم. همراه گرماسرما سازه (تولیدکننده برتر کولرهای صنعتی و گلخانه‌ای) باشید.

    کولر گلخانه ای آکسیال

    کولر آکسیال گلخانه ای چیست؟

    کولر آکسیال گلخانه ای یک نوع سیستم خنک‌کننده است که برای کنترل و مدیریت دما و رطوبت در گلخانه‌ها استفاده می‌شود. این نوع کولرها از تکنولوژی آکسیال برای مداوم‌ترین و موثرترین توزیع هوا در گلخانه استفاده می‌کنند. با استفاده از این کولرها، می‌توان دما و رطوبت محیط گلخانه را بهینه کرده و شرایط مطلوب برای رشد و تولید گیاهان فراهم کرد.

    کولرهای گلخانه ای آکسیال، هوای خنک را به صورت مستقیم و بدون نیاز به کانال‌کشی در سالن پخش می‌نمایند و تا حدود ۴۰ متر این هوا را پرتاب کرده تا به خوبی و یکنواخت، سرمایش لازم شکل بگیرد.

    کولر آکسیال گلخانه ای به کمک فن آکسیال و پره‌های خود، هوا را از زیر به بالا یا از بالا به پایین جابه‌جا کرده و از این طریق تنظیم دما و رطوبت درون گلخانه را بهبود می‌بخشد. این کولرها برای افزایش انتقال حرارت و تهویه مناسب در گلخانه‌ها استفاده می‌شوند. با ایجاد جریان هوای مداوم و موثر، کولر آکسیال گلخانه‌ای می‌تواند دما را کنترل کرده و برای رشد بهینه گیاهان در محیط گلخانه کمک کند. لازم به ذکر است که کولر صنعتی آکسیال یکی از انواع کولرهای صنعتی بوده و نوع دیگر آن یعنی کولر صنعتی سانتریفیوژ نیز قابلیت استفاده در فضاهایی مثل گلخانه را نیز دارد.

    وقتی درباره کولر آکسیال گلخانه ای صحبت می‌کنیم، باید به مهم‌ترین قسمت آن یعنی فن آکسیال نیز بپردازیم. این فن‌ها بسیار کارآمد بوده و باعث عملکرد خوب این سیستم‌ها می‌شوند.

    کولر آبی با فن آکسیال

    گلخانه و کولر آکسیال

    کشاورزی مدرن بدون گلخانه غیرممکن است. گلخانه‌ها برداشت محصول مستقل را در فصول مختلف ممکن می‌کنند. اما گیاهان تنها زمانی در آن‌ها رشد می‌کنند که عرضه و توزیع هوا کاملاً تنظیم شده باشد. محیط گلخانه می‌تواند به سرعت برای تولید گیاه سالم حتی در زمستان بسیار گرم شود. در طول ماه‌های تابستان، خنک‌سازی، بیشتر از تصور می‌کنید، ممکن است ضروری باشد.

    آشنایی با فن آکسیال

    محصول برتر برای گلخانه‌ها، کولر آکسیال گلخانه ای است. فن‌های آکسیال، حجم بالایی از هوا را برای خنک کردن اجسام یا تهویه فضاها جابجا می‌کنند. این فن‌ها تقریباً در هر اندازه‌ای موجود هستند و بسته به اندازه، برای کارکردن به قدرت زیادی نیاز ندارند. آن‌ها همچنین در هر دو مدل ac و dc عرضه می‌شوند. فن‌های آکسیال معمولاً بالای 100 ولت هستند و از جریان خطی استفاده می‌نمایند. قابل توجه است که ولتاژ فن Dc می‌تواند بسیار کمتر باشد (3، 5، 12، 24، یا 48 Vdc) اما معمولاً توسط منبع تغذیه یا باتری هدایت می‌شود.

    با این حال، جریان هوایی که فن‌های آکسیال ایجاد می‌کنند، کم فشار است. این ترکیب فشار کم با جریان هوا با حجم بالا برای تجهیزات خنک‌کننده و فضاها ایده آل است زیرا جریان هوا به طور مساوی در یک منطقه مشخص شده توزیع می‌شود.

    اگر می‌خواهید برداشت خوبی داشته باشید که هم سالم باشد و هم تازه، به شرایط ایده آل برای رشد گیاهان نیاز دارید. به این ترتیب، اطمینان از شرایط آب و هوایی یکنواخت و پشتیبانی بهینه برای فتوسنتز گیاهان در کل گلخانه بسیار مهم است. دو راه برای رسیدن به این هدف وجود دارد که در صورت نیاز می‌توان از آن‌ها استفاده کرد: وجود کولر صنعتی و تهویه افقی برای گردش هوا در بالای گیاهان و یا تهویه لوله‌ای از پایین برای تأمین هوای مطبوع.

    کولر گلخانه با فن‌های آکسیال در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شوند و می‌توان آن‌ها را در یک شعاع کوتاه یا یک صفحه نصب بزرگ نصب کرد. شعاع‌های کوتاه رایج‌ترین هستند و یک جریان آرام ایجاد می‌کنند. فن‌های آکسیال قدیمی‌ترین نوع فن هستند و آن‌ها هوا را در همان محور منبع تغذیه حرکت می‌دهند. انواع دیگر فن‌ها، مانند فن‌های سانتریفیوژی و یا حتی فن تهویه گلخانه، هوا را در یک خط مستقیم فشار می‌دهند، اما محور فن آکسیال، محور چرخش است. آنچه که همه افراد این حوزه می‌دانند، این است که فن آکسیال کارآمدترین نوع فن است و بهره بردن از آن، امتیازهای بسیاری را در پی خواهد داشت و می‌توانید با توجه به فضایی که برای خنک شدن نیاز دارید، یک ظرفیت کاربردی از کولر آکسیال گلخانه ای را انتخاب کنید.

    وقتی در مورد فن‌های آکسیال صحبت می‌کنیم، در واقع دستگاه‌هایی را توصیف می‌کنیم که قادر به تولید و به حرکت در آوردن جریان هوا یا گازها در امتداد محور فن هستند. این فن‌ها به دلیل اصول عملیاتی و ساخت‌وساز خاص خود مشهور هستند و باعث شده در بسیاری از کاربردهای صنعتی و تجاری نیز به طور گسترده مورد استفاده قرار گیرند.

    قابل توجه ترین تفاوت بین فن‌های آکسیال و فن‌های دیگر در اصول عملیاتی آن‌ها و نحوه تولید جریان هوا است. طراحی فن‌های آکسیال به جریان هوا اجازه می‌دهد تا به صورت خطی در امتداد محور فن حرکت کند و در نتیجه سرعت جریان نسبتاً بالاتری ایجاد شود.

    این فن‌ها معمولاً از چند تیغه تشکیل شده‌اند که حول محور دوار ثابت شده‌اند. هنگامی که فن کار می‌کند، این پره‌ها هوا یا گاز را می‌پیچند و حرکت می‌دهند و در نتیجه اثر حرکت جریان هوا را ایجاد می‌کنند.

    فن آکسیال کولر صنعتی

    ویژگی‌های کولر آکسیال گلخانه ای

    • سرمایش سریع سالن گلخانه در مدت زمان ۵ الی ۱۰ دقیقه به صورت یکنواخت

    • کاهش در مصرف آب و برق به واسطه وجود پدهای سلولزی در داخل سیستم

    • بهره‌مندی از فن‌های مرغوب آکسیال و پخش کردن مناسب سرما در فضا

    • دارای قطعات کارآمدی مثل تسمه کولر با استقامت بالا و برد الکترونیکی کولر

    • عدم صدای زیاد و عدم پوسیدگی در برابر شرایط آب و هوایی مختلف

    • یکنواخت نمودن دمای سالن و قابلیت تنظیم دمای ایجاد شده

    • دارای بهترین فن در بین کولرهای سلولزی با بازدهی عالی

    فن‌های آکسیال نوع خاصی از فن‌ها با ویژگی‌ها و مزایای منحصر به فرد هستند که آن‌ها را در کاربردهای مختلف بسیار مورد پسند قرار می‌دهد و در یکی از مواردی که بسیار بکار می‌رود، کولرهای صنعتی آبی است. در اینجا به برخی از ویژگی‌ها و مزایای قابل توجه این نوع از کولرها (کولر با فن آکسیال) اشاره می‌شود تا در مورد فن‌های آکسیال بیشتر بدانید:

    راندمان جریان هوا بالا: فن‌های آکسیال به گونه‌ای طراحی شده‌اند که حجم زیادی از هوا را در یک خط مستقیم و موازی با محور فن حرکت دهند. فن‌های جریان آکسیال مقدار قابل‌ توجهی جریان هوا تولید می‌کنند و آن‌ها را برای کاربردهایی که در آن جریان هوای بالا مورد نیاز است کارآمد می‌کند.

    تهویه مطبوع: کولرهای آکسیال برای تأمین هوای تازه وارد گلخانه می‌شوند و هوای مرطوب و گرم را از گلخانه خارج می‌کنند. این عمل باعث افزایش سطح اکسیژن هوا شده و از تجمع گازهای زائد در داخل گلخانه جلوگیری می‌کند.

    طراحی مناسب: فن‌های آکسیال در مقایسه با انواع دیگر فن‌ها مانند فن‌های گریز از مرکز، طراحی نسبتاً ساده و فشرده‌ای دارند. این باعث می‌شود که آن‌ها برای نصب‌هایی که فضا محدود است، مناسب باشند. زیرا اندازه‌های فن آکسیال باید متناسب با گلخانه باشد.

    مقرون به صرفه: قیمت کولر با فن آکسیال در مقایسه با سایر انواع فن معمولاً مقرون به صرفه‌تر است. ساخت آن‌ها ساده‌تر است و به اجزای کمتری نیاز دارند و در نتیجه هزینه‌های تولید کمتر می‌شود. این مقرون به صرفه بودن آن‌ها را به گزینه‌ای محبوب در بسیاری از گلخانه‌ها تبدیل می‌کند.

    مصرف برق کم: کولرهای آکسیال معمولاً از موتورها و طرح‌های با راندمان بالا بهره گرفته و جریان هوای بالایی را ارائه می‌دهند و در عین‌ حال انرژی کمتری مصرف می‌کنند. در مقایسه با دیگر سیستم‌های موجود در بازار، با توجه به نیازهای جریان هوا، بهینه‌تر عمل می‌نمایند.

    قابلیت سفارشی سازی بالا: کولرهای آکسیال را می‌توان با توجه به نیازهای خاص سفارشی کرد. تولیدکنندگان می‌توانند اندازه‌ها، مواد و پیکربندی‌های فن‌های خاصی را برای برآورده کردن نیازهای کاربردی خاص تنظیم کنند. همچنین ظرفیت هر کولر متناسب با ابعاد گلخانه و شرایط آب و هوایی متفاوت است.

    نصب و نگهداری آسان: به دلیل طراحی ساده و اجزای کمتر، نصب و نگهداری کولر با فن‌های آکسیال نسبتاً آسان است. آن‌ها اغلب برای دسترسی آسان به پره‌های فن طراحی شده‌اند که امکان تمیز کردن یا تعمیر و نگهداری بدون جداسازی عمده را فراهم کرده‌اند.

    صدای کم: فن‌های آکسیال معمولاً در حین کار در مقایسه با سایر انواع فن، سطح صدای کمتری تولید کرده که این یکی از ویژگی‌های قابل توجه کولر آکسیال گلخانه ای است. این مزیت باعث می‌شود که آن‌ها به طور گسترده در محیط‌هایی که نیاز به سر و صدای کمتری دارند، فعالیت نمایند.

    خرید کولر آکسیال گلخانه ای
    خرید کولر آکسیال گلخانه ای از گرماسرما سازه

    خرید کولر آکسیال گلخانه ای

    سوال مهم این است که کولر آکسیال گلخانه ای را از کجا بخریم؟ تا بهترین بازدهی را داشته و کمترین دردسر را تجربه کنیم! پاسخ ما، برند گرماسرما سازه است. این برند تضمین داده که محصولی برتر با راندمان سرمایشی بالا به همراه قطعات با کیفیتی را به دست مشتری‌ها رسانده و از طرف دیگر، شرایط پرداخت ویژه‌ای را در نظر گرفته و در کنار قیمت مناسب، امکان خرید اقساط چکی هم فراهم است.

    رزومه برند گرماسرما سازه بسیار کامل بوده و رضایت کامل مشتریان را در پی داشته است که برای مشاهده رزومه و دیدن پروژه در نزدیک‌ترین مکان به خود، کافی است به ما در اینستاگرام پیام داده و یا با شماره‌های درج شده در سایت تماس بگیرید. خریدی آسان و مطمئن را با گرما سازه تجربه کنید.

    کلام آخر

    هواکش‌ها وظیفه گردش هوا در گلخانه‌ها را بر عهده دارند و به تامین اکسیژن مورد نیاز گیاهان کمک می‌کنند. الزامات قانونی و افزایش هزینه‌های انرژی به تقاضای بازار برای راه‌حل های جدید و نوآورانه دامن می‌زند؛ به همین دلیل است که فن‌های کم مصرف آکسیال در کولرهای صنعتی استفاده گردیده و در کاربردهای کشاورزی اهمیت پیدا کرده‌اند. استفاده از کولرهای آکسیال در گلخانه‌ها به عنوان یکی از ابزارهای اصلی تهویهٔ هوا، باعث بهبود کیفیت هوا، کنترل دما و رطوبت، جلوگیری از بیماری‌ها و مواد آلوده و در نتیجه افزایش عملکرد و عمر محصولات می‌شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *