• این مقاله از وبلاگ گرماسرما سازه جهت آشنایی کامل با عوامل موثر بر مصرف گاز سیستم گرماتاب است. نیاز است ذکر کنیم که سیستم گرماتاب همان هیتر تابشی لوله ای می‌باشد که با این نام در بازار جا افتاده و از خانواده سیستم‌های گرمایش تابشی است. اما واژه گرماتاب عنوان تجاری ست که یکی از شرکت‌های حوزه سیستم‌های گرمایشی آن را ثبت کرده است.

    مصرف گاز سیستم گرماتاب یکی از مهم‌ترین عواملی است که برای خرید سیستم گرمایشی باید در نظر داشت. شرکت گرماسرما سازه تولیدکننده برتر محصولات گرمایشی و سرمایشی، هیترهای تابشی را با بالاترین راندمان حرارتی و مصرف بسیار کم گاز و برق تولید می‌کند و آن را با ۵ سال گارانتی مشعل، ۱۰ سال گارانتی لوله‌ها و ۲۰ سال خدمات پس از فروش به دست مشتریان می‌رساند.

    سیستم هیتر تابشی لوله ای یکی از مهم‌ترین محصولاتی است که در محیط‌های مختلفی همچون رستوران‌ها، گلخانه‌ها و سوله‌های صنعتی استفاده می‌شود. مناسب بودن مصرف گاز سیستم گرماتاب موجب شده است تا کاربران بسیار زیادی به سراغ خریداری این محصولات بروند.

    اگرچه هیترهای تابشی لوله‌ای از لحاظ ساختار کلی طراحی یکسانی دارند، اما میزان مصرف سوخت‌ آن‌‌ها نسبت به یکدیگر متفاوت است. این همان موضوعی است که اکثر کاربران به آن توجه نمی‌کنند و به همین دلیل، نمی‌توانند تخمین صحیحی در این رابطه داشته باشند. سیستم گرماتاب (همان هیتر تابشی لوله ای) توسط برندهای مختلفی تولید و عرضه می‌شود اما مصرف گاز گرماتاب‌ها یکسان نیست.

    یک هیتر تابشی لوله ای مناسب باید بتواند با صرف کمترین میزان سوخت، بیشترین کارایی ممکن را در اختیار کاربران خود قرار دهد. در واقع، این امر را می‌توان مهم‌ترین ویژگی گرماتاب‌های باکیفیت و مقرون‌ به‌صرفه دانست. با ما در ادامه همراه باشید تا به طور کامل به بررسی میزان مصرف گاز در گرماتاب‌ها بپردازیم و ببینیم که چه عواملی بر میزان مصرف سوخت این محصولات کاربردی اثر می‌‌گذارند.

    هیتر گرماتاب
    مصرف سوخت گرماتاب‌ها به فاکتورهای مختلفی وابسته است

    عوامل موثر بر مصرف گاز سیستم گرماتاب

    مصرف گاز هیتر تابشی لوله ای اگر پایین باشد شاهد کاهش هزینه‌ها خواهیم بود و از همه مهم‌تر، در روزهای سرد سال که مصرف گاز که صرفه‌جویی آن بسیار حائز اهمیت است، می‌توان از قطع گاز و هزینه‌های هنگفت جلوگیری کرد. لازم به ذکر است در سال‌های اخیر، شاهد آن بوده‌ایم که برخی از گرماتاب‌های شرکت‌های تولیدی دیگر، به علت مصرف گاز بالا باعث قطع گاز آن مجموعه شده‌اند.

    عوامل موثر بسیاری بر مصرف گاز گرماتاب دخیل هستند که شامل کیفیت محصول، جنس دستگاه، مواد اولیه و… است که در ادامه به صورت کامل‌تر به آن اشاره خواهیم کرد.

    مساحت فضای قابل گرمایش هیتر تابشی

    یکی از مهم‌ترین مواردی که بر مصرف گاز گرماتاب اثر می‌گذارد، مساحت فضای قابل گرمایش است. در واقع، این امر از اصلی‌ترین مواردی به شمار می‌آید که کلیه کاربران پیش از خرید هر نوع دستگاه گرما تاب خاصی باید به آن توجه کنند. به طبع، هرچه میزان کلی مساحت مورد نظر افزایش یابد، به میزان بیشتری از سوخت جهت گرم ‌کردن محیط نیاز است و همین امر منجر به افزایش کلی مصرف گاز انواع گرماتاب‌ها می‌شود.

    برای ایجاد تعادل بین مصرف گاز در گرماتاب‌ها و تامین هوای گرم در محیط‌های مختلف باید یک نکته اساسی را رعایت کرد. این نکته اساسی مربوط به خریداری هیتر لوله ای با توجه به مساحت کلی محیطی است که قصد دارید آن را به شکل مناسبی گرم کنید. چنانچه برای محیط‌های بزرگ به سراغ گرماتاب‌هایی با توان پایین بروید، دستگاه مجبور است تا به صورت مداوم کار کند و این امر نیز منجر به افزایش کلی مصرف گاز می‌شود.

    ** بیشتر بخوانید: نکات مهم درباره گرماتاب دست دوم

    انتخاب مناسب دستگاه هیتر تابشی لوله ای با توجه به مساحت محیط به شما کمک می‌کند تا از بابت مناسب بودن مصرف گاز سیستم تابشی لوله‌ای در شرایط مختلف اطمینان داشته باشید. اگر برای انتخاب سیستم بخاری تابشی با توجه به میزان مساحت محیط مورد نظر خود سردرگم شده‌اید، می‌‌توانید از کارشناسان مجربی مانند کادر حرفه‌ای مجموعه گرما سرما سازه شرق کمک بگیرند تا در این زمینه به شما کمک کنند.

    دستگاه گرماتاب
    به دنبال خریداری محصولات کم‌مصرف و مناسب باشید

    عایق بودن ساختمان مورد نظر

    مورد دیگری که به صورت مستقیم بر مصرف گاز سیستم گرماتاب اثر می‌گذارد، عایق‌بندی کلی ساختمانی است که هیتر تابشی در آن قرار می‌گیرد. جای تعجب ندارد که ساختمان‌های دارای عایق‌بندی مناسب به کاهش میزان مصرف گاز مورد نیاز گرما تاب‌ها کمک می‌کنند.

    دلیل این امر نیز به عدم خروج بیش از حد حرارت تولید شده توسط هیترهای تابشی برمی‌گردد. به طور کلی، هرچه میزان عایق‌بندی محیط مورد نظر بهتر باشد،‌ میزان مصرف سوخت در این سیستم گرمایش تابشی نیز کاهش خواهد یافت.

    به همین دلیل، کارشناسان صنعتی همواره توصیه می‌‌کنند که پیش از نصب سیستم گرماتاب مختلف فرایند عایق‌کاری محیط مورد نظر خود را انجام دهید. امروزه امکان عایق‌کاری دیوارهای انواع سوله‌ها و گلخانه‌ها با مواد مختلفی فراهم شده است و کاربران نباید نگرانی خاصی در این زمینه داشته باشند.

    با یک عایق‌کاری مناسب علاوه بر این که میزان مصرف گاز سیستم گرماتاب کاهش می‌یابد، می‌توانید از بابت عدم خروج گرمای تولید شده مطمئن باشید. این امر در فصول سرد سال برای بسیاری از کاربران دارای اهمیت است و به همین دلیل، باید مورد توجه قرار بگیرد.

    شرایط جوی و اقلیم کلی منطقه

    نمی‌توان از عوامل مؤثر بر مصرف گاز سیستم گرماتاب صحبت کرد، اما شرایط جوی و اقلیم کلی منطقه را از یاد برد. تحقیقات مختلفی نشان داده‌اند که بین میزان مصرف گاز در انواع مختلف گرماتاب‌ها با محیطی که در آن قرار گرفته‌‌‌اند، یک رابطه مستقیم وجود دارد. به طور طبیعی می‌توان انتظار داشت که میزان سوخت مورد نیاز هیترها برای محیط‌هایی که دارای اقلیم سردسیر هستند، ‌بیشتر خواهد بود، البته حالت عکس این موضوع نیز کاملاً صادق است.

    در محیط‌هایی که به صورت عمومی هوای نسبتا معتدل و گرمی دارند، حتی در فصول سرد سال نیز نیازی به روشن کردن مداوم هیترهای تابشی وجود ندارد. به طور قطع این مورد به خودی خود منجر به کاهش مصرف سوخت مورد نیاز برای روشن نگه داشتن گرما تاب می‌شود؛ بنابراین، پیش از خریداری این محصولات و حتی محاسبه میزان مصرف گاز سیستم گرماتاب باید شرایط جوی و اقلیم کلی منطقه را در نظر بگیرید.

    بخش مرکزی و جنوبی کشور ما جزء اقلیم‌های خشک محسوب می‌شوند که در اکثر فصول سال هوای گرمی دارد. این در حالی است که استان‌های قرار گرفته در کنار رشته‌کوه‌های البرز و زاگرس دارای هوای سردتری هستند. به طبع، مصرف سوخت گرمایش تابشی در محیط‌های کوهستانی بیشتر از محیط‌های گرم و خشک است.

    کیفیت و ساختار کلی سیستم گرماتاب

    مصرف گاز گرماتاب به کیفیت و طراحی آن نیز بستگی دارد. گرماتاب‌های مدرن به نحوی طراحی شده‌اند که با مصرف کم‌ترین گاز ممکن بیشتری میزان حرارت را تولید کنند. این در حالی است که گرماتاب‌های قدیمی به دلیل طراحی نامناسب بخش عظیمی از سوخت خود را هدر می‌دادند و به همین دلیل، مصرف زیاد سوخت آن‌ها به یک مشکل اساسی برای اکثر کاربران تبدیل شده بود.

    همان‌ طور که گفته شد، یک گرماتاب مناسب گرماتابی بوده که شرکت سازنده آن تمام تلاش خود را برای کاهش مصرف سوخت در آن انجام داده است. این امر یکی دیگر از مهم‌ترین مواردی به شمار می‌آيد که پیش از خریداری هر نوع گرما تاب خاصی باید به آن توجه داشته باشید.

    خوشبختانه تمامی هیتر های تابشی لوله‌ای تولید شده توسط شرکت گرماسرما سازه شرق با استفاده از برترین طراحی‌های روز ساخته شده‌اند و کاربران می‌توانند از بابت کاهش مصرف سوخت در آن‌ها اطمینان خاطر داشته باشند؛ بنابراین اگر به دنبال کاهش مصرف گاز سیستم گرماتاب خود هستید، بهتر است به سراغ گرماتاب‌های مدرن و جدیدی بروید که اولویت خود را ارائه بیشترین گرما با استفاده از کمترین میزان سوخت قرار داده‌اند.

    تعداد ساعات استفاده از گرماتاب در طول شبانه روز

    مصرف گاز سیستم گرماتاب رابطه مستقیمی با میزان ساعات استفاده از آن در طول شبانه‌روز دارد. به عنوان مثال، میزان مصرف کلی گرمایش‌های تابشی که به صورت بیست و چهار ساعته روشن است، قطعا بیشتر از هیتری خواهد بود که تنها پنج ساعت از شبانه روز روشن است؛ بنابراین بهتر است در زمان تخمین میزان مصرف سوخت هیترهای مختلف این مورد را نیز در نظر بگیرید.

    یکی از بهترین راهکارهای موجود برای کاهش مدت زمان روشن نگه ‌داشتن گرما تاب و به طبع، کاهش مصرف سوخت، استفاده از گرماتاب‌های سرامیکی است. این محصول که از آن هم از خانواده گرمایش تابشی است، به نحوی طراحی و ساخته شده‌اند که می‌توانند حتی با چند ساعت فعالیت نیز به طور کامل گرمای مورد نیاز کاربران را فراهم کنند.

    دلیل این موضوع را می‌توان به استفاده از سرامیک در این هیترها مرتبط دانست. در واقع، سرامیک به عنوان یکی از بهترین پخش‌کننده‌ها و نگهدارنده‌های گرما به شمار می‌آید که در اکثر محصولات گرمایشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با خریداری انواع هیتر سرامیکی می‌توانید به کاهش مصرف گاز سیستم گرماتاب اقدام کنید و صرفه‌جویی بسیار خوبی در هزینه‌های خود داشته باشید، البته این امر زمانی صدق می‌کند که گرما تاب مورد علاقه خود را از فروشگاه‌ها و تولید کنندگان معتبری همچون شرکت گرما سرما سازه شرق تهیه کرده باشید.

    انواع هیترهای تابشی
    انواع سیستم های گرماتاب در بازار

    نگاهی به مصرف سیستم گرمایش تابشی لوله‌ای مدل PRS-L

    یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های گرمایش تابشی ساخت شرکت گرماسرما سازه، مدل PRS-L بوده که با مصرف مناسب خود توانسته است نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. این هیتر های تابشی با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا ساخته شده است و به همین دلیل، می‌تواند بهترین نتیجه ممکن را در اختیار شما قرار دهد.

    این موضوع وقتی جالب می‌شود که بدانید مدل مذکور ظرفیت حرارتی بسیار مناسبی دارد. در واقع، میزان ظرفیت حرارتی این مدل می‌تواند تا 48.000 کیلوکالری در ساعت نیز برسد. این در حالی است که مصرف گاز سیستم لوله ای PRS-L نسبت به کلیه رقبای خود واقعا پایین بوده و قابل تست نیز هستند.

    به عنوان مثال، حداکثر مصرف گاز طبیعی با فشار 8/17 mbar در این محصول به 3/5 m3 بر ساعت می‌رسد. شاید به همین دلیل باشد که اکثر کاربران حرفه‌ای در همان ابتدا از بین مدل‌های مختلف هیترهای تابشی، به سراغ مدل PRS-L می‌روند.

    شما نیز می‌توانید با خریداری این محصول برای همیشه از بابت تهیه یک هیتر لوله ای تابشی عالی مطمئن باشید؛ سیستمی که با حداقل‌ سوخت محیط مورد نظر شما به بهترین نحوه ممکن گرم خواهد کرد. شایان ذکر است که مصرف گاز سیستم تابشی PRS-L در شرایط ایده‌آل اندازه‌ گیری شده است و به طبع، با تغییر محیط ممکن است مصرف این محصول نیز افزایش یا کاهش یابد.

    مصرف گاز سیستم گرماتاب

    ** سخن پایانی

    در این محتوا با سیستم گرماتاب آشنا شدیم و دانستیم که محصولی تابشی لوله‌ای است هرچند که نام گرماتاب توسط مجموعه‌ای ثبت شده است. در کل حوزه گرمایش تابشی‌ها دارای محصولات بسیار و متنوعی هستند که شرکت گرماسازه تولیدکننده مدرن‌ترین سیستم‌های بازار است و برای مشاوره رایگان و کسب جزئیات بیشتر در مورد دستگاه‌های هیتر تابشی، کافی است با شماره ۰۲۱۲۲۰۳۲۰۰۲ تماس بگیرید.

    به طور کلی باید گفت که مصرف گاز سیستم گرماتاب به فاکتورهای مختلفی همچون مساحت کلی فضا و همچنین عایق‌بندی ساختمان بستگی دارد، البته توصیه اصلی آن است که به سراغ سیستم‌های کم‌‌مصرف بروید تا از بابت مصرف مناسب گاز اطمینان خاطر داشته باشید. (اطلاع از قیمت گرماتاب)

    شرکت گرما سرما سازه شرق در زمینه طراحی، تولید و اجرای سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی برای فضاهای بزرگ شامل سوله‌های صنعتی، سالن‌های ورزشی، مرغداری، گلخانه، رستوران‌ها ، ویلاها و فضاهای باز و… فعالیت می‌کند. در صورت نیاز به خریداری این محصولات می‌توانید با مجموعه ما تماس بگیرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    2 دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *