هیتر تابشی گازی

  • سیستم گرمایش تابشی گازی یک روش پرکاربرد برای گرم کردن انواع فضاهای کاری، مسکونی و صنعتی و همچنین گلخانه‌ای است که به دلیل مزیت‌های زیاد و سهولت استفاده، بسیار مورد توجه مصرف‌ کنندگان قرار گرفته است. این دستگاه را با نام‌های «هیتر تابشی لوله ای» و «بخاری سقفی» و «سیستم گرماتاب» و «بخاری تابشی» در بازار می‌شناسند. نکته مهم در خصوص این سیستم، مصرف گاز کم آن است که با توجه به قیمت بالای برق، با خیالی آسوده می‌توان از انواع سیستم گرمایش تابشی گازی بهره برد.

    از این سیستم‌ها در گلخانه‌ها، کارگاه‌ها، سالن‌های انتظار فرودگاه، ورزشگاه، مجموعه‌های تجاری و ورزشی، رستوران، روف گاردن، ویلا، تعمیرگاه و تالارها استفاده می‌شود. همچنین تنوع سیستم های گرمایشی گازی بسیار زیاد است و بسته به کاربردی که از آن انتظار دارید، می‌توانید مناسب‌ ترین نوع هیتر را انتخاب کنید.

    اگر قصد دارید برای کارخانه، سالن تولیدی، رستوران و کسب و کار خودتان از سیستم گرمایش تابشی گازی استفاده کنید، برای آشنایی بیشتر با این روش همراه مجله گرمایشی 🔅 گرماسرما سازه باشید. اگر نیاز به مشاوره سریع دارید، کافی است با شماره‌های درج شده تماس گرفته و یا اطلاعات خود را برای ما ارسال کنید تا با شما تماس بگیریم.

    سیستم گرمایش تابشی گازی چطور کار می‌کند؟

    این دستگاه های گرمایشی با مصرف سوخت گاز، تولید گرما می‌کنند؛ به این‌ صورت که یک مشعل دارند و با ایجاد یک جرقه، گاز مشتعل می‌شود و حرارت لازم را ایجاد می‌کند. هوای گرم بر اساس نوع دستگاه، به کمک فن به حرکت در می‌آید.

    دستگاه تابشی دارای یک بازتابنده است که حرارت را به کمک اشعه مادون قرمز به سمت پایین که افراد و اشیا در آن قرار دارند، می‌تاباند.

    سیستم گرمایش تابشی گازی که به آن گرمایش تشعشعی نیز گفته می‌شود، معمولا روی سقف یا در قسمت بالای دیوار نصب می‌شود و زاویه نصب آن بر اساس چیدمان اتاق یا سالن و نیاز گرمایی آن تعیین خواهد شد.

    نکته مهم در خصوص این دستگاه این است که؛ اشعه تابیده از دستگاه به اجسام و افراد برخورد کرده و به‌ صورت مستقیم تولید گرما می‌کند. این گرما متعادل و یکنواخت است و رفاه ساکنان و پرسنل را فراهم می‌نماید.

    سیستم گرمایش تابشی گازی

    تفاوت سیستم گرمایش تابشی گازی با سیستم های گرمایشی همرفتی

    در روش های قدیمی گرمایش معمولا از جریان همرفتی برای انتقال حرارت استفاده می‌کردند. در روش همرفتی، با یک سیستم گرمایش مرکزی مثل دیگ بخار، حرارت مورد نظر را ایجاد می‌کردند. سپس با لوله‌های آب گرم این گرما را به بخش‌های مختلف سالن انتقال می‌دادند.

    به دلیل اینکه از جریان آب گرم یا هوای گرم برای تولید و انتقال گرما استفاده می‌کردند، نصب این سیستم‌ها هزینه‌بر و زمان‌بر بوده است. اما سیستم گرمایشی تابشی به سرعت نصب می‌شود و در مدت کوتاهی پس از روشن شدن، همه جا را گرم می‌کند؛ به همین دلیل برای ایجاد گرمایش موضعی و مقطعی بسیار کاربردی است.

    همچنین در سیستم گرمایش تابشی گازی راندمان دستگاه بالاتر بوده و مصرف سوخت آن نیز کمتر است.

    با هیتر تابشی فن دار آشنا شوید

    انواع دستگاه های تابشی گازی

    سیستم های گرمایش تابشی گازی در مدل‌های مختلف ساخته می‌شوند و هر کدام توان حرارتی و میزان مصرف سوخت متفاوتی دارند.

    دستگاه های تابشی لوله ای که پرکاربرد ترین نوع آن‌ها هستند، در دو مدل L و U طراحی و ساخته می‌شوند. طول این دستگاه‌ها متفاوت است و هنگام خرید و نصب باید بر اساس متراژ سالن یا اتاق خود، سایز مناسب را انتخاب کنید.

    مدل  که دارای لوله خمیده U شکل است، برای سالن‌هایی که متراژ و ارتفاع زیادی دارند و همچنین مکان‌های عمومی بهتر است؛ چون توان تابشی بسیار بالایی دارد.

    مدل U در فضاهای صنعتی، کارخانه‌ها، تعمیرگاه‌های خودرو، کارخانه سنگ، انبار محصولات بکار می‌رود و کاربرد دارد.

    هیتر تابشی لوله ای U گرماسرما سازه
    هیتر تابشی لوله ای U گرماسرما سازه

    مدل خطی یا L که از لوله‌ای بلند تشکیل شده است، بیشتر برای فضاهایی به کار می‌رود که ارتفاع سقف کوتاه‌تر است و درب ورودی زیاد باز و بسته نمی‌شود. از این نوع هیترها برای گرمایش سالن‌های گلخانه‌ای و کشت محصول، پرورش قارچ، مرغداری‌ها و جوجه‌داری‌ها، گاوداری‌ها استفاده می‌شود.

    همچنین نوع کاربری دیگر این سیستم در تامین گرمایش فضاهای باز نظیر کافی‌شاپ، تراس، رستوران، روف‌گاردن و… می‌باشد. سیستم گرمایش تابشی گازی L گرمای قابل تنظیم را دارا هست تا باعث آزار کارکنان و مشتریان نشود و همچنین به محصول هم آسیبی وارد نشود.

    هیتر تابشی لوله ای L گرماسرما سازه
    هیتر تابشی لوله ای L گرماسرما سازه

    نوع دیگری از دستگاه های گرمایشی تابشی، مدل چتری یا قارچی است که دارای یک پایه است و در کنار سالن یا گوشه‌ای از فضای باز محوطه قرار می‌گیرد و اطرافش را گرم می‌کند. علت نامگذاری این دستگاه به دلیل شکل قارچی و کلاهکی است که کار تابش اشعه گرمایی را هم انجام می‌دهد.

    هیتر تابشی چتری مصرف گاز بسیار کمی داشته و می‌تواند در فضاهای باز مورد استفاده قرار بگیرد. با وجود اینکه این هیترها ایستاده و در کنار محدود مورد نظر برای گرم کردن، قرار می‌گیرد اما گرمایش آن مطلوب بوده و ناراحتی و ا‌ذیت افراد محدوده را در پی نخواهد داشت. این سیستم قارچی قیمت مناسبی هم داشته و مقرون به صرفه است.

    هیتر تابشی چتری
    هیتر تابشی چتری گرماسرما سازه

    هیتر دکوراتیو نوع دیگر سیستم گرمایش تابشی گازی است که بهترین نوع آن توسط شرکت گرماسرما سازه شرق تولید و عرضه می‌شود. این محصول که از خانواده گرمایش تابشی‌ها است مانند هیترهای لوله‌ای که بالاتر ذکر کردیم گرما را توسط گاز تولید کرده و آن را به صورت تابشی به مکان منتقل می‌کند. نصب هیتر دکوراتیو از سقف و یا دیوار است.

    در کنار مصرف سوخت کم و راندمان بالا، طراحی این محصول بسیار زیبا بوده و زیبایی خاصی به محیط داده و فضای کافه و رستوران را شیک‌تر می‌کند.

    هیتر دکوراتیو گرماسرما سازه
    هیتر دکوراتیو گرماسرما سازه

    نحوه نصب انواع مدل های دستگاه های تابشی (سیستم گرمایش تابشی گازی) هم متفاوت است. این دستگاه‌ها معمولا در قسمت سقف یا بالای دیوار نصب می‌شوند و در برخی مدل‌ها نیز با کمک پایه‌ای به صورت ایستاده قرار می‌گیرند یا بدون پایه و به صورت عمودی یا افقی روی زمین نصب می‌شوند.

    برخی از انواع دستگاه‌های تابشی قابل حمل هستند؛ اما برخی دیگر را باید نصب کنید و قابل جا به جایی نیستند و جابجا کردن آن به سختی انجام می‌گیرد.

    سیستم گرمایش تابشی گازی چه مزیت‌هایی دارد؟

    • این سیستم گرمایشی نیازی به دیگ بخار، موتورخانه و لوله‌کشی آب گرم ندارد؛ به همین دلیل به‌ راحتی و به سرعت نصب و آماده بهره‌برداری می‌شود.
    • هزینه نصب و نگهداری سیستم های تابشی بسیار کمتر از روش های قدیمی است و راحت‌تر هم می‌باشد.
    • چون روی دیوار یا سقف نصب می‌شود، جای کمی را اشغال می‌کند و فضای مفید کارگاه، سالن یا اتاق برای فعالیت افراد و قرارگیری اشیا و دستگاه‌ها حفظ می‌شود.
    • سیستم های تابشی هوا را آلوده نمی‌کنند و به همین علت خطری برای محیط زیست و سلامتی افراد ندارند.
    • دستگاه های تابشی بر خلاف سیستم های حرارت مرکزی، مستقل از هم نصب می‌شوند و کار می‌کنند. همین موضوع باعث می‌شود اگر یکی از آنها خراب شود، می‌توانید فقط همان دستگاه را جدا کنید و برای تعمیرات ببرید و سایر دستگاه‌ها به کار خودشان ادامه می‌دهند.
    • اگر نیاز باشد فقط قسمتی از سالن تولیدی یا گلخانه یا سالن پذیرایی گرم شود، می‌توانید دستگاه گرمایشی همان قسمت را روشن کنید و نیازی به گرم کردن تمام سالن نیست.
    • سیستم گرمایش تابشی گازی مصرف سوخت بهینه‌ای دارد و هزینه سوخت آن بسیار مناسب‌تر از سیستم های برقی نظیر هیتر برقی فن دار است.
    • دستگاه های تابشی در مدل‌های بسیار متنوع و زیبایی تولید می‌شود و علاوه بر گرمایش کافی، به زیبایی دکوراسیون محل کار و زندگی شما هم کمک می‌کنند.

    خرید و قیمت سیستم گرمایش تابشی گازی

    برای تعیین قیمت این دستگاه‌ها به فاکتورهای مختلفی باید توجه کنیم. مدل‌های مختلف دستگاه تابشی، قدرت گرمایشی متفاوتی دارند. همچنین در سایزهای مختلف تولید می‌شوند. هر کدام از این موارد بر قیمت تمام شده دستگاه‌ها موثر است.

    جنس مواد اولیه استفاده شده برای ساخت قطعاتی مانند رفلکتور، مشعل، لوله‌ها و بدنه دستگاه بسیار مهم است و کیفیت دستگاه را مشخص می‌کند. همچنین به خاطر استفاده از سوخت گاز و سیستم تابشی، این دستگاه‌ها باید ایمنی بالایی داشته باشند.

    ساخت و مونتاژ قطعه‌های مختلف دستگاه‌های تابشی باید توسط کارشناسان مجرب انجام شود تا هنگام کار، مشکلی را ایجاد نکنند.

    اگر سازنده یا فروشنده دستگاه تابشی خدمات پس از فروش یا تضمین قطعات هم داشته باشد، ممکن است قیمت نهایی را کمی بالاتر اعلام کند.

    شرکتی که محصول را ارائه می‌دهد باید مطمئن بوده و رضایت مشتریان را به همراه داشته باشد. در انتخاب برند سازنده باید حتما توجه داشت.

    شرکت گرماسازه تولیدکننده برتر سیستم‌های گرمایشی از جمله سیستم گرمایش تابشی گازی، در ایران است که در کنار مصرف کم سوخت، بالاترین راندمان را در بین رقبا ارائه داده و سیستمی کارآمد عرضه می‌کند. لازم است بگوییم که برند ما تنها شرکت فعال در این حوزه هست که پس از کسب مجوزها و تاییدیه‌های کارشناسان برنامه میدون شبکه سه، در این برنامه حضور پیدا کرده است.

    خرید از گرماسازه

    نکات مهم برای تهیه و نصب سیستم گرمایش تابشی گازی

    برای خرید دستگاه گرمایشی تابشی از بین مدل‌های مختلف موجود در فروشگاه‌ها، مدلی را انتخاب کنید که توان گرمایی آن متناسب با متراژ و فضای سالن شما باشد.

    از آنجایی که مصرف سوخت این دستگاه‌ها گاز است باید توجه کنید که گاز شهری در دسترس شما هست یا نه؛ بهترین گزینه برای فعالیت دستگاه گاز شهری است اما با سایر روش‌ها نیز می‌توان از محصول استفاده کرد.

    دستگاه‌های گازی (سیستم گرمایش تابشی گازی) باید استانداردهای لازم را داشته و از ایمنی خوبی برخوردار باشند. اگر سالن مورد نظر شما وسیع باشد احتمالا باید از چند دستگاه گرمایشی استفاده کنید. فواصل قرارگیری این دستگاه‌ها و تعدادشان را با کمک کارشناسان و متخصصان محاسبه کنید. اگر بیشتر از تعداد مورد نیاز، دستگاه بخرید هزینه اضافی متقبل شده‌اید و اگر تعدادشان کمتر باشد، نمی‌توانند سالن را به اندازه کافی گرم کنند.

    بیشتر بخوانید: مصرف گاز سیستم گرماتاب

    🔰 نکات پایانی درباره سیستم گرمایش تابشی

    در این محتوا از وبلاگ گرماسرما سازه، با سیستم گرمایش تابشی گازی آشنا شدیم. این سیستم‌ها توسط برندهای مختلفی از جمله گرماسازه تولید شده که  به‌سادگی نصب می‌شوند و مصرف سوخت آنها بهینه است. به دلیل اینکه بلافاصله بعد از روشن شدن، فضا را گرم می‌کنند، انتخاب مناسبی برای فضاهای کاری مثل کارگاه و رستوران یا سالن‌های پذیرایی است که نیازی به گرمایش در تمام طول شبانه روز ندارند.

    مدل هیتر تابشی L نیز مناسب گلخانه‌ها، مرغداری‌ها، دامپروی‌ها، گاوداری‌ها است و می‌تواند بدون آسیب به محصولات و حیوانات، محیط را گرم نماید.

    همچنین شما می‌توانید فقط در ساعاتی که به گرمای محیط نیاز دارید، دستگاه‌ها را روشن کنید و برای صرفه‌ جویی در مصرف سوخت، هر وقت نیازی به گرما نیست، آنها را خاموش کنید.

    این دستگاه‌های هیتر تابشی سقفی هوای گرم سالمی را تولید می‌کنند و برای فضاهایی که افراد بیمار، مسن یا خردسالان در آن تردد می‌کنند، بسیار مناسب هستند و برای محیط زیست نیز مضر نبوده و آسیبی وارد نمی‌کند.

    لازم است که هنگام خرید به کیفیت و استانداردهای دستگاه گرمایشی دقت کنید؛ چون ایمن بودن گرم‌کننده‌های تابشی گازی بسیار مهم است و از خطرات احتمالی جلوگیری می‌شود. سیستم گرمایش تابشی گازی گرماسرما سازه ایمنی کامل داشته و نگرانی در این خصوص نخواهید داشت.

    برای خرید دستگاه گرمایشی مناسب با متخصصان شرکت گرماسرما سازه مشورت کنید تا بهترین و مناسب‌ ترین دستگاه بخاری سقفی گرماتاب را با توجه به بودجه و نیاز خود خریداری کنید. اگر سوالی در مورد سیستم گرمایش تابشی گازی دارید می‌توانید از کارشناسان ما در واتس‌اپ بپرسید. کارشناسان ما در طول هفت روز هفته آماده مشاوره رایگان به هموطنان عزیز هستند.

    ** سوالات متداول

    ۱- سیستم گرمایش تابشی گازی چیست؟

    این سیستم یک روش گرمایشی پرکاربرد و مناسب برای گرم کردن انواع فضاهای صنعتی، گلخانه‌ای، رستورانی، تجاری و فضای باز است که با استفاده از مصرف سوخت گاز کار می‌کند.

    ۲- مصرف سوخت گرمایش تابشی چقدر است؟

    دستگاه گرمایش تابشی گازی با وجود آنکه از سوخت گاز استفاده می‌کند اما مصرف سوخت بسیار کمی داشته و شاهد صرفه جویی تا ۶۰ درصد در مصرف گاز و تا ۹۰ درصد در مصرف برق خواهیم بود.

    ۳- محصول گرمایش تابشی را از کجا تهیه کنیم؟

    شما می‌توانید این محصول (سیستم گرمایش تابشی گازی و دیگر سیستم‌ها) را با ۵ سال گارانتی طلایی و ۱۵ سال خدمات پس از فروش از شرکت گرما سازه دریافت کنید و سیستمی مطمئن و قابل قبول با ۱۴ خم خریداری کرده و در فضای کاری خود استفاده نمایید.

    ۴. چرا باید به گرما سازه اعتماد کنیم؟

    شرکت گرماسرما سازه معیارهای استانداردی و نکات ایمنی را به صورت کامل رعایت کرده و توانسته نظر کارشناسان اولیه برنامه تخصصی میدون را کسب کند و جدای از کیفیت مطلوب، بالاترین راندمان در بین رقبا را ایجاد نماید. به جرات می‌توانیم بگوییم سیستم گرمایش تابشی گازی گرماسازه، بهترین هیتر گرمایشی موجود در بازار است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *