هیتر تابشی فضای باز چیست

  • هیتر تابشی برقی فضای باز از جمله دستگاه‌های گرمایشی پیشرفته و جدید است که احتمالا آن را در روزهای سرد سال در باغ تالارها، محوطه رستوران‌ها، کافه‌ها، روف‌گاردن‌ها و آلاچیق‌ها دیده‌اید.

    هیترهای تابشی گرمایشی مطلوب و یکنواختی دارند و در مدل‌های مختلف با ظرفیت‌های متفاوت تولید می‌شوند و بر اساس نیاز گرمایشی محیط، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

    هیتر تابشی سیستمی است که با استفاده از فن و مشعل و تکنولوژی خود اقدام به تولید گرمایش کرده و همچون خورشید آن را در فضای موردنظر می‌تاباند. حرارتی که توسط هیترهای گرمایش تابشی یکنواخت بوده و باعث اذیت مخاطبان نمی‌شود. همچنین به واسطه عملکرد این سیستم گرمایش در کمترین زمان محیط را گرم می‌کند و می‌توان در حدود ۳ دقیقه به دمای مدنظر رسید.

    سیستم‌های گرمایش تابشی در دو نوع کاربری گازی و برقی تولید می‌شوند و بسته به موقعیت مکانی و شرایط کاربر از این دو نوع استفاده می‌شود که با توجه به قیمت بیشتر برق نسبت به گاز، در کشور ما هیتر گازی کاربرد بیشتری داشته و بکار می‌رود.

    به دلایل مختلفی هیتر تابشی برقی برای استفاده در فضاهای باز مناسب است که در این مقاله از وب‌سایت گرماسرما سازه به آن می‌پردازیم.

    سیستم گرماتاب رستورانی
    گرمایش کامل محیط با هیتر تابشی برقی فضای باز

    چرا هیتر تابشی برقی فضای باز در حال گسترش است؟

    نشستن در بالکن، روف گاردن، تراس، باغ و محوطه رستوران و کافه بسیار لذت بخش است. مشتری‌های کافه دوست دارند در فضای باز و زیر آسمان بنشینند و در حالیکه به طبیعت یا رفت‌وآمد عابران در خیابان نگاه می‌کنند، از قهوه یا چای خود لذت ببرند. در اینجا گرمایش و یا سرمایش مشتریان برای مدیران کسب‌وکارها بسیار مهم است.

    بکارگیری هیتر تابشی برقی فضای باز باعث شده تا هوای سرد محیط را برای مشتریان گرم کرده و دغدغه‌ای از این بابت وجود نداشته باشد. امروزه در محیط‌های تجاری بسیاری نیز شاهد هستیم که از این سیستم گرمایشی برای تامین گرما استفاده می‌شود.

    همچنین، با استفاده از هیترهای تابشی می‌توانید دورهمی‌های خانوادگی را در فضای ویلا یا آلاچیق برپا کنید و خاطره خوبی برای مهمان‌ هایتان به یادگار بگذارید. یا می‌توانید در بالکن خانه‌تان بنشینید و در حالی که به برف یا باران زمستانی نگاه می‌کنید، از مطالعه لذت ببرید.

    هیترهای تابشی به عنوان محصولی مرغوب شناخته شده که در ابعاد ۲ متری و ۳ متری عرضه شده و برای استفاده در کافه‌ها و آلاچیق‌ها گزینه‌ای مطلوب هستند و با نام گرماتاب برقی نیز شناخته شده‌اند.

    از هیتر تابشی برقی در چه مکان‌هایی استفاده می‌شود؟

    هیتر تابشی به دلیل روش گرمایش و بازدهی حرارتی بالا هم برای فضاهای بسته و سرپوشیده مانند گلخانه، آرایشگاه، تعمیرگاه، باشگاه و سالن صنعتی مناسب است و هم برای فضاهای باز مثل آلاچیق، بالکن، تراس، باغ، محوطه ویلا، روف گاردن، کافی‌شاپ روباز، محوطه رستوران و تالار.

    از سویی دیگر هیتر تابشی برقی فضای باز هم به زیبایی این فضاها کمک می‌کند و هم گرمای مطبوعی را در روزهای سرد زمستان برای مهمان‌ها و مشتریان به ارمغان می‌آورد.

    هیتر تابشی کافی شاپ
    استفاده از هیتر تابشی در فضای باز کاملا رضایت بخش است

    چرا هیتر تابشی برقی برای گرمایش فضای باز مناسب است؟

    هیتر تابشی با مکانیسمی متفاوت از جریان همرفتی، حرارت تولید می‌کند و این سیستم گرمایشی نیازی به جریان هوای گرم و آب گرم ندارد.

    هیتر تابشی برقی فضای باز بدون اینکه هوای گرم را به گردش در بیاورد، با تابش اشعه مادون قرمز به اجسام آنها را به شکل مستقیم گرم می‌کند؛ به همین دلیل جریان هوای سرد در فضای باز در فصول سرد سال و وزش باد تاثیری در میزان گرمایش ایجاد شده توسط هیتر تابشی برقی فضای باز ندارد.

    هیترهای تابشی فضای باز را معمولا از جنس مواد ضدزنگ مثل فولاد می‌سازند تا تحت تاثیر رطوبت و باد و باران آسیب نبیند؛ با این وجود بهتر است این دستگاه در زیر یک سایبان قرار داده شود. همچنین برای ایمنی بیشتر و البته زیبایی، بنا بر خواسته مشتری، بر روی آن توری نصب می‌شود.

    ویژگی‌های هیتر تابشی برقی فضای باز چیست؟

    • هیتر تابشی قدرت حرارتی زیادی دارد و در زمان کوتاهی، گرمای زیادی را ایجاد می‌کند. همچنین به صورت بهینه انرژی الکتریکی را مصرف می‌نماید.
    • این هیتر به‌ راحتی و بسیار سریع راه‌اندازی می‌شود و نصب وقت‌گیر و پیچیده‌ای ندارد.
    • آلایندگی نداشته و بدون ایجاد دود، هوا را گرم می‌کند و آسیبی با محیط زیست و سلامتی افراد حاضر در محیط نمی‌رساند.
    • چون به صورت مستقیم اجسام را گرم می‌کند و تحت تاثیر جریان هوای گرم نیست، برای استفاده در فضای باز یا محیطی که پرتردد است و درب آن مدام باز می‌شود، کاربردی و مناسب است.
    • معمولا هیتر تابشی برقی فضای باز برای ایمنی بیشتر، سنسور خودکار داشته و وقتی دما به بالاتر از مقدار مشخص شده برسد، یه صورت اتومات هیتر را خاموش می‌کند.
    • هیترهای برقی برای روشن شدن نیازی به کبریت و فندک ندارند و پس از اتصال به برق، با یک دکمه روشن می‌شوند.
    • اگر قصد دارید فضایی را برای زمان محدودی مثلا چند ساعت گرم کنید، هیتر برقی تابشی به علت سرعت و یکنواختی گرما، بسیار کاربردی است.
    • زاویه قرارگیری هیتر معمولا قابل تغییر است و می‌توانید آن را با توجه به نیاز خود مثلا نحوه قرارگیری صندلی‌ها و نیمکت‌های آلاچیق یا باغ، تغییر دهید.
    • هیتر برقی به دلیل اینکه از گاز استفاده نمی‌کند، تولید سموم و بوی بد حاصل از سوختگی هم ندارد.
    • به خاطر اینکه شعله ندارد، احتمال بروز آتش‌سوزی در این هیتر کمتر از هیتر گازی است.
    • هیتر برقی گرمای مطبوعی تولید می‌کند و حرارت آن آزار دهنده نیست.
    • بعد از اینکه هیتر برقی تابشی را خاموش کنید در زمان کوتاهی خنک می‌شود.

    هیتر تابشی رستورانی

    همان‌طور که در ابتدا ذکر کردیم، این محصول دارای ویژگی‌ها و مزیت‌های بسیاری است که باعث شده با استقبال خوبی در بازار سیستم‌های گرمایشی روبرو شود.

    اگر بخواهیم درباره سایر ویژگی‌ها و مزیت‌های هیتر تابشی برقی فضای باز بگوییم باید به طراحی زیبای آن نیز اشاره کنیم که باعث می‌شود تا محیط هم شکل ظاهری بهتری پیدا کند. همچنین باعث می‌شود تا مشتری بیشتری جذب شود چرا که در برخی رستوران‌ها و کافه‌ها، هنوز از بخاری‌ها و یا سیستم‌های قدیمی استفاده می‌شود و این روش گرمایشی، باب میل برخی‌ها نیست.

    از سویی دیگر این هیترها برای استفاده در جایی‌ که امکان استفاده از گاز شهری نیست، مناسب هستند و نسبت به روش‌های دیگر شاهد صرفه‌جویی در مصرف برق و هزینه‌ها خواهیم بود.

    ویژگی دیگری که می‌توانیم عنوان کنیم، این است که هیتر برقی برخلاف برخی از انواع هیترهای گازی و دستگاه‌های همرفتی، قابلیت نصب در مکان‌های مختلف را دارند و در صورت لزوم می‌توانید آنها را جابجا کنید.

    چطور هیتر تابشی برقی فضای باز را انتخاب کنیم؟

    برای انتخاب و خرید هیتر تابشی برقی فضای باز نیاز است تا با کارشناسان این حوزه در ارتباط باشید تا ضمن برآورد پروژه، بهترین سیستم گرمایشی را برای کسب و کار شما معرفی کنند. برای کسب مشاوره رایگان کافی است ۰۲۱۲۲۰۳۲۰۰۲ را شماره‌گیری کرده تا صفر تا صد هیتر تابشی را برای شما ارائه بدهند.

    اما در کل، نیاز است تا پیش از خرید هیتر برقی تابشی نکات مهمی را دانست و در نظر داشت، که در ادامه برخی از این نکات را برای شما آورده‌ایم:

    • عملکرد گرمایشی

    برای انتخاب بهترین هیتر تابشی سقفی و یا دیواری، به مدل‌های مختلف و مشخصات فنی هر کدام از آنها توجه کنید. هر هیتر عملکرد گرمایشی متفاوتی دارد. دقت کنید هیتری که می‌خرید چقدر منطقه پوشش دارد؛ یعنی قادر به گرم کردن چند مترمربع است. بعد با توجه متراژ فضایی که می‌خواهید گرم کنید، هیتر تابشی برقی با سایز مناسب را خریداری کنید.

    • مصرف سوخت

    همچنین حتما به برچسب مصرف انرژی دستگاه دقت کنید تا مصرف بهینه و حداقل اتلاف انرژی را داشته باشد. دستگاه استاندارد باید مصرف سوخت برق کمی داشته باشد تا مقرون به‌صرفه بوده و هزینه‌های گزافی را متحمل نشد.

    • ویژگی‌های ایمنی

    هیتر برقی چون شعله باز ندارد، نسبت به بسیاری از دستگاه‌های گرمایشی، ایمنی بیشتری دارد؛ به‌ ویژه در محیط‌هایی که کودکان بازی می‌کنند یا پرتردد است. درجه حرارت را در هیترهای برقی می‌توانید با درجات مختلفی که روی هیتر تعبیه می‌شود، تنظیم کنید. این هیتر بلافاصله بعد از خاموش شدن، خنک می‌شود.

    • سهولت نصب و راه اندازی

    هیتر تابشی برقی فضای باز به‌ راحتی و خیلی سریع نصب می‌شود. با توجه به وسعت فضایی که قرار است گرم شود، ممکن است از چند هیتر برقی استفاده کنید. می‌توانید بر اساس سایز هیتر، چند عدد را به موازات یکدیگر در کنار دیوار قرار دهید یا با فواصل محاسبه شده و بهینه، در قسمت سقف نصب کنید.

    بعضی از هیترها به‌ صورت ایستاده نصب می‌شوند و بعضی هم به شکل افقی. هیترهای پایه‌دار در گوشه‌ای از فضا مستقر می‌شوند و بعضی از هیترهای کوچک هم روی میزی در کنار مهمان‌ها قرار می‌گیرند.

    مدل‌های جدید هیتر برقی تابشی دارای سیستم کنترل از راه دور هستند که روشن و خاموش کردن و تنظیم دمای آن به‌ آسانی انجام می‌شود.

    • کیفیت و استاندارد

    حتما موقع خرید هیتر، به کیفیت مواد اولیه استفاده شده در ساخت آن دقت کرده و از برندهای معتبر که مشتریان راضی دارند، خرید کنید. قطعات اصلی باید از بهترین نوع آن بوده تا هم محصول کیفیت خوبی داشته و هم راندمان بالایی از خود ارائه بدهد. همچنین هیتر برقی باید استانداردهای لازم برای یک وسیله گرمایشی و برقی را داشته باشد.

    • هزینه

    در کنار کیفیت هیتر تابشی برقی فضای باز، قیمت آن هم بسیار مهم است. اگر هیتری که تهیه می‌کنید بزرگ‌تر از نیاز گرمایی فضای شما باشد، هزینه انرژی زیادی را باید بپردازید که مورد استفاده شما هم نبوده است. چنانچه قصد دارید فضای محدودی را گرم کنید، یک هیتر با سایز کوچک می‌تواند برایتان کافی باشد.

    هیتر تابشی برقی فضای باز

    *** نکات پایانی

    اگر قصد تامین گرمایش فضای باز خود را دارید، بهترین گزینه استفاده از هیتر تابشی است که در مدل‌های مناسبی در ابعاد گوناگونی عرضه می‌شود تا دغدغه‌ای از این بابت نداشته باشید. هیتر تابشی برقی فضای باز یکی از دستگاه‌های گرمایشی پرکاربرد است که موجب می‌شود در پاییز و زمستان هم از نشستن در حیاط و باغ لذت ببرید و هم رضایت مشتریان خود را کسب نمایید.

    لازم به ذکر است از آنجایی‌ که این هیتر تابشی فن دار با برق کار می‌کند، سعی کنید از آن به شکل بهینه استفاده کنید تا هدررفت انرژی زیادی نداشته باشید. هیتر تابشی برقی فضای باز که گرماتاب هم به آن می‌گویند، محصولی کارآمد برای تامین گرمایش افراد و محیط در روزهای سرد سال است که از خانواده گرمایش تابشی‌ها می‌باشد.

    از جمله ویژگی‌هایی که این هیتر دارد شامل؛ مصرف کم برق و راندمان بالا و گرمایش سریع و همچنین عدم پخش بی‌رویه گرما است که در مجموع آن را به دستگاهی قابل قبول تبدیل کرده است. این محصول توسط برندهای مختلفی تولید و به دست مشتریان می‌رسد که لازم بوده تا حتما بهترین برند را تهیه کنید.

    برای انتخاب مدل مناسب و کاربردی هیتر تابشی برقی فضای باز با کارشناسان گرماسرما سازه تماس بگیرید. شرکت گرماسرما سازه تولیدکننده مدرن‌ترین سیستم‌های تابشی در ایران است که مزایای بسیاری نسبت به دیگر دستگاه‌های رقیب در این زمینه داشته و می‌توانید با اطمینان خاطر کامل، برند گرماسازه را انتخاب کنید.

    مشاوره رایگان و کسب اطلاعات بیشتر : ۰۲۱۲۲۰۳۲۰۰۲

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *