قسمت های مختلف مهپاش

  • قطعات سیستم مه پاش را بشناسید. اما قبل از آن توضیح می‌دهیم که سیستم مه پاش جز دستگاه‌های بسیار پرکاربردی است که ما می‌توانیم در ساخت و ایجاد مه با استفاده از آب از آن استفاده کنیم و آن را در محیط‌های مختلفی نظیر فضاهای باز رستورانی، کافه، صنایع، گلخانه‌ها و مرغداری‌ها بکار ببریم. این دستگاه از قطعات مختلفی تشکیل شده است که شامل تولیدکننده مه و مکانیزم پمپاژ و سیستم پاشش است که هر کدام در مهپاش کاربردهای متنوعی را به خودشان اختصاص می‌دهند.

    در این دستگاه آب توسط پمپ به بالای محصول منتقل می‌شود و در آن جا نیز به صورت مه و آب پودر شده تبدیل خواهد شد. در این صورت ذرات آب نیز به‌صورت مه از طریق یک فن که کاربرد آن به‌صورت منتقل‌ کننده است در هوا پخش خواهد شد. در این مقاله نیز ما در سایت گرماسرما سازه قصد داریم قطعات سیستم مه پاش را به‌صورت کلی بررسی کنیم و جزئیات مربوط به آن را نیز مورد بررسی قرار دهیم؛ پس تا انتها همراه ما باشید.

    قطعات سیستم مه پاش
    لوازم و قطعات سیستم مه پاش

    بررسی سیستم مه پاش

    سیستم مه‌پاش یک تکنولوژی خاص است که ما می‌توانیم در کشاورزی و باغبانی و صنایع مختلف دیگر از آن استفاده کنیم. این سیستم شامل لوله‌ها و نازل‌ها و برخی مخازن آب است. همچنین ما می‌توانیم برای ایجاد یک باران مصنوعی بر روی ناحیه‌ای که می‌خواهیم از آن استفاده کنیم.

    سیستم مربوطه از طریق فشار آب، می‌تواند آب را از طریق لوله‌ها به نازل‌های مربوطه منتقل نماید. تمامی این نازل‌ها سوراخ‌های بسیار کوچکی را نیز به خودشان اختصاص می‌دهند که می‌توانند پخش جریان آب را نیز به‌صورت پروانه‌ای انجام دهد. در نهایت می‌توانیم انتشار جریان آب را به‌صورت قطرات بسیار کوچک و البته ما بینیم که به ناحیه موردنظر انتقال داده می‌شوند.

    استفاده از سیستم مه‌ پاش در بخش گلخانه‌داری و کشاورزی و البته باغبانی می‌توانیم در توزیع مناسب و البته یکنواخت آب و کاهش هدررفت آب بسیار نیز مؤثر واقع شود. استفاده از این سیستم به کشاورزان امکان می‌دهد تا به‌صورت دقیق و بهینه آب را در مناطق مورد انتقال و استفاده کرد و در نهایت مقدار آب مصرفی نیز به‌صورت کلی کاهش پیدا خواهد کرد و باید به این امر توجه داشته باشید؛ چون از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و لازمه هر استفاده‌ای می‌باشد.

    علاوه بر این که در کشاورزی این سیستم کاربرد دارد، در معادن نیز می‌توانیم از این سیستم به‌صورت یک غبارگیر از آن استفاده کنیم. در صنعت آبیاری گلخانه‌ها و البته محیط‌های داخلی این سیستم به‌عنوان یک روش آبیاری مصنوعی کاربرد خواهد داشت. سیستم مه‌ پاش قابلیت تنظیم دارد و بر اساس نیازهای مختلف محیطی و محصولات مختلف می‌توانیم از آن استفاده کنیم. البته ساختار این سیستم نیز می‌تواند به‌صورت خودکار و البته برنامه‌ریزی‌ شده عمل نماید و این امر به کاربران این امکان را می‌دهد که زمان و مقدار آبیاری به‌صورت کاملاً بهینه استفاده شود.

    در نهایت باید در نظر بگیرید که استفاده از این سیستم نه‌تنها صرفه اقتصادی و البته زمانی دارد؛ بلکه به حفظ منابع آبی نیز کمک می‌کند. کاهش در مصرف آب و استفاده درست و صحیح و البته بهینه از آب نیز در سیستم مه‌پاش جز مزایای بسیار مهم در نظر گرفته می‌شود و باید به این امر توجه کافی داشته باشید؛ چون از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

    سیستم‌های مه‌پاش موجود در بازار دارای چه قطعاتی هستند؟

    سیستم‌های مه‌پاش موجود در بازار از طریق لوله‌هایی به نام پلی‌آمید و همچنین شیلنگ‌های کارواش ساخته می‌شوند و می‌توانیم برای هرکدام مزایا و معایبی را نیز در نظر بگیریم. البته قطر لوله‌های پلی‌آمید نیز می‌تواند در برخی از این سیستم‌ها کم باشد که در نتیجه مقدار خروجی آب بسیار کمتری برای آن وجود دارد و نازل‌هایی که در ابتدای خط هستند به دلیل این که فشار آب زیادی دارند، خط مه زیباتری نیز نسبت به نازل‌هایی که در انتهای خط لوله قرار دارند تولید خواهند کرد.

    تجهیزات و قطعات سیستم مه پاش

    در مجموع تقریبا تمامی سیستم‌های مهپاش یا رطوبت‌ساز از قطعات زیر تشکیل شده‌اند:

    • نازل آب
    • پایه نازل
    • دما سنج
    • رطوبت‌سنج
    • پمپ آب
    • شیر تنظیم فشار
    • فیلتر آب
    • شلنگ پرفشار
    • سختی‌گیر
    • برد کنترل

    لوازم سیستم مه پاش

    بررسی انواع سیستم مه پاش

    سیستم‌های مه‌پاش انواعی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

    اولین مورد مه‌پاش کم‌فشار است. این سیستم مه‌پاش، جز سیستم‌های کم‌فشار است که قطره‌هایی که این مه‌پاش قادر به تولید آن است بسیار درست است و در نتیجه مقدار و بخش کوچکی از محیط به‌صورت کامل خیس می‌شود. این مه‌پاش قادر به کار از طریق فشار آب کم و البته متوسط نیز خواهد بود.

    قطعات آن نیز شامل چندین عدد نازل و لوله است که هر کدام کاربردهای خودشان را در این سیستم ایفا می‌کنند. از لحاظ اقتصادی نیز می‌توانیم مه‌پاش کم‌فشار را جز مه‌پاش‌های بسیار باکیفیت در نظر بگیریم.

    بررسی مه‌پاش فشار متوسط

    از دیگر مه‌پاش‌های پرکاربرد مه‌پاش‌های فشار متوسط است. این مه‌پاش دارای حفره‌ها یا منافذ نازل است که در نتیجه می‌توانیم خنک‌کنندگی بسیار بسیاری از آن انتظار داشته باشیم. در مکان‌هایی مثل رستوران‌ها و کافه‌های روباز و البته مراکز خرید می‌توانیم از این مه‌پاش استفاده کنیم.

    بررسی مه‌پاش فشار قوی

    مه‌پاش فشارقوی جز دیگری از سیستم‌های مه‌پاش است. این مه‌پاش دارای منفذ نازل است که نسبت به دو مدل قبلی ریز هستند و جریان آب را با فشار بسیار بیشتری نیز انتقال می‌دهند. آبی که از این مه‌پاش خارج می‌شود بیشتر شبیه به پودر است و فضای مه مانندی را نیز می‌توانیم برای آن در نظر بگیریم. این نوع مه‌پاش از نظر کیفیت جز مه‌پاش‌هایی حساب می‌شود که به‌عنوان یک دستگاه باکیفیت می‌توانیم به آن اعتماد کامل و کافی را داشته باشیم.

    تجهیزاتی که می‌توانیم برای این مه‌پاش در نظر گرفته می‌شود: اولین مورد پمپ است که کاربرد اصلی دارد و در موارد بعدی می‌توانیم به موتور و لوله و اتصالات و همچنین نازل اشاره داشته باشیم.

    نازل سیستم مهپاش

    استفاده از سیستم مه‌پاش چه مزایایی را به خودش اختصاص می‌دهد؟

    استفاده از سیستم مه‌پاش می‌تواند به کاهش دمای محیط بسیار کمک کند. سیستم اصلی مه‌پاش نیز بر مبنای یک ساختار منظم کار می‌کند و این ساختار منظم به‌عنوان یک ساختار باکیفیت در نظر گرفته می‌شود و شما باید آن را در نظر بگیرید؛ چون از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و توجه به آن نیز خالی‌ از لطف نخواهد بود. در عین‌ حال نکته ضروری در این‌ خصوص این است که سیستم مه‌پاش را می‌توانیم جز موارد خاص این زمینه در نظر بگیریم که کارکرد بسیار خوبی را در نحوه عملکرد کل دستگاه می‌تواند از خودش ارائه دهد. در حین حال کارکرد این سیستم می‌تواند از نظر اقتصادی نیز برای افراد تأثیرگذار باشد.

    افزایش رطوبت در محیط نیز از طریق این سیستم قابل‌ انجام است. به تهویه هوای محیط نیز بسیار کمک خواهد کرد.

    استفاده از این سیستم اگر به‌درستی انجام گیرد باعث آبیاری گیاهان نیز خواهد شد و می‌تواند باعث صرفه‌جویی در مصرف آب و رشد بهینه محصولات شود.

    نتیجه‌گیری

    در این مقاله ما قطعات سیستم مه‌پاش را بررسی کردیم و جزئیات هرکدام را نسبت به سیستم مه‌پاش مورد بررسی قرار دادیم. کیفیت مناسب هر کدام از قطعات به‌صورت مستقیم بر روی عملکرد سیستم مه‌پاش نیز تأثیرات مثبتی خواهد داشت و این امر می‌تواند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار باشد. در عین‌ حال کیفیت سیستم قیمت مه‌پاش نیز بسیار تأثیرگذار است و از نظر اقتصادی می‌تواند تأثیرات خاصی داشته باشد.

    برای کسب اطلاعات بیشتر درباره دستگاه رطوبت ساز و قطعات سیستم مه پاش می‌توانید با ما تماس گرفته و یا مجموعه مقالات زیر را دنبال کنید:

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *