هیتر پنلی دیواری

  • هیتر پنلی چیست و چه کاربردی دارد؟ هیتر پنلی یکی از دستگاه‌های گرمایشی مدرن است که با برق کار می‌کند و در زمان کوتاهی می‌تواند فضا را به‌ خوبی گرم کند. این دستگاه ویژگی‌های منحصربفردی دارد و در کنار گرم کردن محیط، جلوه زیبایی هم به دکوراسیون می‌دهد.

    اگر قصد انتخاب دستگاه گرم‌ کننده‌ای را دارید که متناسب با چیدمان شیک سالن یا دفتر کارتان باشد، هیترهای پنلی انتخاب مناسبی هستند. برای اینکه با این سیستم گرمایشی بیشتر آشنا شوید، دعوتت می‌کنیم که تا پایان این مقاله با گرماسرما سازه همراه باشید.

    هیتر پنلی چیست و چگونه عمل می‌کند؟

    این هیتر یک انتخاب خوب برای مکان‌هایی است که باید به سرعت گرم شوند؛ چون در مدت کمی پس از روشن شدن، گرمای کافی ایجاد می‌کند.

    انرژی مصرفی این دستگاه از الکتریسیته تامین می‌شود و به روش همرفتی، هوای اتاق را گرم می‌کند. نحوه عملکرد هیتر پنلی به این صورت است که ابتدا هوای بالای هیتر گرم می‌شود و چون هوای گرم، سبک است به سمت بالا حرکت می‌کند. سپس هوای سرد که سنگین‌تر است، جایگزین آن می‌شود و در پایین اتاق و اطراف هیتر قرار می‌گیرد. این فرایند ادامه پیدا می‌کند و با گردش هوای گرم، تمام فضای اتاق و سالن گرم می‌شود.

    هیتر پنلی (با نام بخاری دیواری پنلی و بخاری برقی پنلی نیز شناخته می‌شود) گرمای پاکی ایجاد می‌کند و سروصدا ندارد. همچنین به علت سبک و قابل حمل بودن، می‌توانید با توجه به شرایط، جای آن را عوض کنید و حتی از اتاقی به اتاق دیگر ببرید.

    به دلیل اینکه هزینه برق بیشتر از سوخت‌های فسیلی است، برای استفاده از این هیتر باید قیمت بیشتری نسبت به برخی از سیستم های گرمایشی دیگر پرداخت کنید. اغلب افراد ترجیح می‌دهند از هیترهای پنلی فقط در مواقع ضروری و برای محیط‌های خاصی استفاده کنند تا هم از مزایای این دستگاه بهره برده باشند و هم در دراز مدت هزینه زیادی را صرف نکنند.

    هیتر پنلی برای چه فضاهایی مناسب است؟

    این هیترها با انرژی الکتریکی کار می‌کنند و اگر برای گرمایش دائمی اتاق‌ها استفاده شوند، هزینه برق مصرفی بالا می‌رود. کاربرد هیتر پنلی در مکان‌هایی است که به‌ صورت دائمی نیاز به گرم شدن ندارند؛ مثلا سالن پذیرایی که فقط هنگام مهمانی باید گرم شود و یا سالن کنفرانس شرکت که چند ساعت در هفته نیاز به گرم شدن دارد.

    بهتر است هیتر برقی پنلی را در زیر پنجره یا نزدیک به آن قرار دهید تا هوای سردی که از درز شیشه ها وارد می‌شود، بلافاصله گرم شود و در کف اتاق پراکنده نشود.

    اگر فضای اتاق برای نصب دستگاه گرمایشی کم است، می‌توانید از بخاری برقی پنلی استفاده و آن را به دیوار نصب کنید. پنل‌های نواری دیواری معمولا طول بیشتری دارند و در پایین دیوار نصب می‌شوند.

    این هیترها باید ۱۰ سانتیمتر بالاتر از کف اتاق نصب شوند و از روبرو هم حدود ۱۰ سانتیمتر با لوازم منزل مانند مبل و کاناپه و کمد فاصله داشته باشند.

    پکیج و هیتر و شوفاژ

    مزایای هیتر پنلی چیست؟

    • این دستگاه گرمایشی، آلایندگی ندارد و برای کسانی که مبتلا به آسم و آلرژی هستند، مشکلی ایجاد نمی‌کند.
    • نصب این هیتر بسیار آسان است و هزینه سرویس و نگهداری زیادی ندارد.
    • فضای اطراف را بسیار سریع گرم می‌کند و می‌توانید لحظاتی قبل از ورود مهمان‌ها به داخل اتاق و یا پیش از شروع فعالیت، آن را روشن کنید و نگران زمان گرم شدن و همچنین اتلاف انرژی الکتریکی آن نباشید.
    • طراحی‌های بسیار متنوع، مدرن و زیبایی دارد و می‌توانید با توجه به دکوراسیون سالن پذیرایی یا اتاق کنفرانس شرکت‌تان، مدل دلخواه را انتخاب کنید.
    • هیترهای پنلی بسیار باریک طراحی و ساخته می‌شوند و به همین دلیل فضای کمی را اشغال می‌کنند.
    • بسیاری از مدل‌ها، سبک و پایه‌دار هستند و امکان جابجایی دارند و می‌توانید پس از اتمام کار در یک اتاق، هیتر را به اتاق دیگری منتقل کنید یا محل قرارگیری هیتر را به دلخواه خود تغییر دهید.
    • به دلیل وجود پنل، برای کودکان ایمن است و شعله‌ای ندارد که ایجاد خطر کند.
    • دارای ترموستات دیجیتال است که دما را تنظیم و کنترل می‌کند و قابلیت برنامه‌ ریزی برای روشن و خاموش شدن اتوماتیک دارد که می‌توانید فعال کنید.
    • گرمای یکنواختی در کل فضای سالن یا اتاق ایجاد می‌کند و از خشک شدن هوا جلوگیری می‌کند.
    • نیاز به لوله کشی و آب گرم و کانال‌کشی ندارد.
    • برخلاف دستگاه‌های گرمایشی فن دار، ایجاد صدای مزاحم نمی‌کند و همه انرژی الکتریکی دریافتی را فقط صرف گرم کردن اتاق می‌کند.
    • به دیوار نصب می‌شود و هنگام نصب یا تعمیر نیازی به تخریب کفپوش‌ها نیست.
    • طول عمر این پنل‌ها در صورت استفاده و نگهداری درست، بسیار بالاست و برخی از آنها سال‌های طولانی بدون مشکل می‌توانند کار کنند.

    قیمت آن از برخی از دستگاه‌ های گرمایشی خانگی همچون هیتر برقی فن دار بالاتر است؛ اما این دستگاه بسیار کاربردی است و افزایش قیمت متناسب با میزان اثر بخشی هیتر پنلی است.

    معایب هیترهای پنلی کدامند؟

    • به دلیل استفاده از انرژی برق برای گرم کردن، از بسیاری از دستگاه‌های گرم‌ کننده پرهزینه‌تر است. هزینه مصرفی آن تقریبا دو برابر سیستم‌های گرمایش مرکزی است.
    • به علت قابل حمل بودن، ممکن است در کنار لوازمی مانند پرده، مبلمان، تخت خواب، لباس‌ها یا مایعات قابل اشتعال قرار بگیرد و ایجاد خطر کند.

    هیتر پنلی چه تفاوتی با رادیاتور برقی دارد؟

    این دو دستگاه عملکرد متفاوتی دارند و شما می‌توانید با در نظر گرفتن مزایا و معایب هر کدام و همچنین موارد استفاده‌ای که مدنظرتان است، دستگاه گرمایشی مناسب خود را انتخاب کنید.

    هیتر پنلی به روش همرفتی و با جریان هوا، محیط را گرم می‌کند؛ اما رادیاتور هم به شیوه همرفتی و هم تابشی موجب گرم شدن فضا می‌شود.

    در روش همرفتی هوای اتاق به گردش در می‌آید و با جابجایی هوای گرم به سمت بالا و جایگزینی هوای سرد در پایین اتاق، تمام فضا به شکل یکنواخت گرم می‌شود.

    در روش تابشی، گرما توسط بازتابنده به‌ صورت مستقیم به افراد و اشیا تابانده می‌شود و نیازی به جریان و گردش هوا نیست. گرم‌کننده‌های تابشی از جمله سیستم گرماتاب برای کاربرد در فضای باز مناسب‌ترند، چون بادی که در زمستان در فضای آزاد می‌وزد، نمی‌تواند میزان گرمایش آنها را کم کند.

    بخاری پنلی سریعتر گرم می‌شود. رادیاتور برقی زمان بیشتری برای گرم کردن فضا نیاز دارد؛ اما پس از آن، گرمای تابشی در اتاق ماندگارتر است.

    هیتر پنلی قیمت مناسب تری دارد؛ اما در طول زمان انرژی بیشتری مصرف می‌کند.

    اگر ساختمان محل زندگی یا کار شما دارای عایق‌ بندی مناسبی است و درب خروجی اتاق‌ها مدام باز و بسته نمی‌شوند، هیتر برقی پنلی می‌تواند انتخاب خوبی برایتان باشد؛ در غیر این‌ صورت هوای گرم ایجاد شده که مدام در جریان است، هدر می‌رود. به همین دلیل این هیتر برای فروشگاه‌ها و مراکز خرید زیاد مناسب نیست.

    همچنین برای فضاهایی که قرار است درب‌ها مدام باز شوند و یا عایق‌بندی مناسبی ندارند، رادیاتور برقی انتخاب مناسب‌تری است.

    بیشتر بخوانید: سیستم گرماتاب چیست؟

    هیتر پنلی

    نکاتی که باید هنگام خرید هیتر پنلی به آنها توجه کنید:

    قبل از انتخاب و خرید هیتر، ببینید می‌خواهید یک سیستم گرمایشی دائمی انتخاب کنید یا دستگاهی که گاهی برحسب نیاز آن را روشن کنید. هیتر را با توجه به شرایط اتاق یا فضای کاری‌تان بخرید تا بهترین کارایی را برایتان داشته باشد. اگر قرار است اتاقی را به سرعت و به مدت چند ساعت در روز یا هفته گرم کنید، هیتر پنلی بهترین انتخاب برای شماست؛ اما اگر نیاز به گرمایش دائمی برای اتاق‌های متعدد دارید، باید سیستم های گرمایشی دیگری را انتخاب کنید.

    فروشندگان مختلفی انواع هیترها را به فروش می‌رسانند. پیش از خرید درباره فروشنده اطلاعات کافی کسب کنید و از اعتبار و صداقت او مطمئن شوید.

    در مورد گارانتی دستگاه از فروشنده بپرسید. اگر قصد خرید آنلاین را دارید، همه مدل‌های موجود در فروشگاه اینترنتی را ببینید و ویژگی‌های ثبت شده هر دستگاه را با دقت مطالعه کنید.

    یک انتخاب مناسب هم باعث رفاه شما می‌شود و هم در زمان طولانی، هزینه‌های شما را افزایش نمی‌دهد.

    جمع‌ بندی کاربرد هیتر پنلی و ویژگی های آن

    این هیتر به روش همرفتی، هوای گرم را در اتاق منتشر می‌کند و گرمای مطبوع و مناسبی را ایجاد می‌کند. یکی از ویژگی های هیترهای پنلی، عدم ایجاد آلاینده است که باعث می‌شود برای استفاده در اتاق هایی که کودکان یا افراد مبتلا به آلرژی و آسم در آن سکونت دارند، بسیار مناسب باشد.

    این دستگاه گرم‌کننده به کمک انرژی برق کار می‌کند و کارایی خوبی هم دارد. هیترهای پنلی برای استفاده به‌عنوان یک دستگاه گرمایشی موقت یا مکمل کاربرد دارد و به علت سبک و قابل حمل بودن، قابل استفاده در مکان‌های مختلف خانه یا دفتر کار است.

    این دستگاه شعله یا المنتی که در معرض دید باشد، ندارد و پنل آن موجب می‌شود ایمنی خوبی داشته باشد. اگر از این هیتر به خوبی نگهداری کنید، می‌تواند سال‌های طولانی با بهترین کیفیت برایتان کار کند.

    ترموستات دستگاه دما را کنترل می‌کند و اجازه نمی‌دهد از اندازه تعیین‌شده، بالاتر رود. همچنین قابلیت کنترل از راه دور دارد. لازم به ذکر است که هیترهای پنلی با رادیاتورهای برقی تفاوت دارند و هر کدام برای کاربرد در شرایط خاصی مناسب هستند.

    هیتر پنلی طوری طراحی می‌شود که بسیار باریک و سبک باشد؛ به همین دلیل جای زیادی را اشغال نمی‌کند و محدودیتی برای چیدمان منزلتان ایجاد نمی‌کند.

    طرح های این هیتر به‌ قدری زیبا هستند که به‌ تنهایی می‌توانند دکوراسیون دفتر کار یا سالن منزل‌تان را شیک و مدرن جلوه دهند.

    سیستم گرمایشی که انتخاب می‌کنید باید با در نظر گرفتن همه جوانب باشد؛ یعنی هم به ویژگی‌ها و نیازهای ساختمان توجه کنید و هم به مزایا و معایب دستگاه گرمایشی.

    اگر قصد خرید هیتر پنلی را دارید، می‌توانید از محصولات فروشگاه های اینترنتی بازدید کنید. در این خصوص از راهنمایی کارشناسان ما نیز می‌توانید استفاده کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

    شرکت گرماسرما سازه تولیدکننده برتر سیستم‌های گرمایش تابشی و انواع سیستم‌های گرمایش صنعتی است و محصولی استاندارد و قابل اطمینان تولید می‌کند. اگر قصد دارید دستگاهی گرمایشی صنعتی تهیه کنید می‌توانید با شماره ۰۲۱۲۲۰۳۲۰۰۲ تماس گرفته تا به صورت کامل راهنمایی شده و محصولی کارآمد خریداری کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *