تفاوت کولر صنعتی و خانگی

  • اگر شما هم قصد خرید کولر آبی با کیفیتی را داشته‌اید؛ حتما با انواع کولر صنعتی و خانگی مواجه شده‌اید! احتمالا این سؤال برایتان پیش‌آمده است که تفاوت کولر صنعتی و خانگی در چیست؟

    زمانی که بخواهیم راجع به خنک‌کننده صحبت کنیم؛ ابتدا باید به مقایسه دو نوع خانگی و صنعتی آن بپردازیم. این مسئله که هر دو وسیله به‌ منظور تهویه هوا و کاهش دمای محیط استفاده می‌شوند؛ ولی در اصل با یکدیگر تفاوت‌های بسیاری دارند. در ادامه این مطلب از گرماسازه به پاسخ این پرسش خواهیم پرداخت.

    کولر صنعتی چیست و چه تفاوتی با نوع کولر خانگی دارد؟

    برای محیط‌های بسیار بزرگ و یا صنعتی مانند انبارها، کارخانه‌ها، سالن‌های ورزشی، فروشگاه‌ها و… باید از کولر صنعتی استفاده شود. این کولرها در مقایسه با کولرهای خانگی بزرگ‌تر بوده و در نتیجه توانایی خنک‌کنندگی فضاهای بزرگ را دارند. در واقع اولین و شاخص‌ترین تفاوت کولر صنعتی و خانگی، در همین تفاوت سایز آن‌هاست!

    دومین تفاوت کولر صنعتی و خانگی در میزان طول عمر آن‌هاست. کولرهای صنعتی از مواد باکیفیت‌تری ساخته شده و به همین علت در برابر شرایط سخت آب‌وهوایی و… مقاوم‌تر هستند.

    سومین مزیت کولر صنعتی در مقایسه با کولرهای خانگی، قابلیت حفظ درجه حرارت محیط در یک دمای ثابت است! این قابلیت برای بسیاری از محیط‌ها مانند گلخانه و… ضروری است.

    چهارمین مزیت کولرهای صنعتی نسبت به کولرهای خانگی نیز، مصرف انرژی کمتر این خنک‌کننده‌ها می‌باشد. شاید بخواهید بدانید که علت این مصرف بهینه چیست؟

    همان‌طور که گفتیم کولرهای صنعتی برای خنک‌ کردن فضاهای بزرگ‌تر ساخته شده‌اند؛ این بدان معناست که این کولرها می‌توانند به‌ صورت سریع‌تری به دمای لازم برای محیط دست پیدا کنند. از طرفی این خنک‌کننده‌ها می‌توانند با فن‌های اگزوز و سایر دستگاه‌های خنک‌ساز کار کنند.

    «قبل از خرید، حتما راهنمای خرید کولر صنعتی را بخوانید»

    علت بعدی ساخته‌شدن کولرهای صنعتی از مواد مرغوب‌تر و با تکنولوژی جدیدتری تولید می‌شوند؛ این تکنولوژی‌ها شامل پدهای تبخیری، موتورهای با دور بالا و… می‌شوند. با توجه‌ به این موارد، کولرهای صنعتی برای خنک‌سازی هوای محیط، از کمترین انرژی استفاده می‌کنند.

    مصرف انرژی حداقلی و در نتیجه کاهش هزینه‌ها برای بسیاری صنایع از اهمیت بالایی برخوردار است؛ بنابراین برای مصارف گوناگون این صنایع، کولرهای صنعتی منحصر به‌ فردی طراحی و تولید می‌شوند.

    تفاوت کولر صنعتی و خانگی
    کولرهای صنعتی در ظرفیت‌های بالا و صنعتی تولید می‌شوند

    کولر خانگی چیست و چه مزیتی نسبت به کولر صنعتی دارد؟

    کولرهای خانگی، دستگاه‌های خنک‌کننده‌ای هستند که به‌ منظور کاهش دمای محیط‌های کوچک تولید شده‌اند. این دستگاه‌ها در مقایسه با کولرهای صنعتی ابعاد کوچک‌تر و توان کمتری دارند. همچنین طول عمر این کولرها در مقایسه با نوع صنعتی کمتر بوده و پس از مدتی نیاز به تعویض‌ شدن دارند.

    اولین مزیت کولر خانگی نسبت به کولرهای صنعتی، قیمت پایین‌تر آن است. علت این تفاوت قیمت، تکنولوژی پیشرفته‌تری و نکات ایمنی سخت‌گیرانه‌تری است که برای ساخت کولر صنعتی به‌ کار رفته است.

    دومین مزیت کولرهای خانگی، نصب و نگهداری ساده‌تر آن‌ها در مقایسه با نوع صنعتی‌شان است.

    سومین تفاوت و مزیت کولرهای خانگی، جابه‌جایی راحت‌تر کولرهای خانگی نسبت به کولرهای صنعتی است.

    «کدام کولر برای سوله مناسب‌تر است؟!»

    کولر آبی خانگی
    کولر صنعتی و کولر خانگی در ابعاد متفاوت هستند

    ۵ تفاوت کولر صنعتی و کولر خانگی

    بالاتر به این نکته کولر صنعتی و کولر خانگی پرداختیم و نکات مهمی را در خصوص این محصولات سرمایشی ذکر کردیم. تا اینجا جداگانه به معرفی کولرهای آبی پرداختیم و می‌دانیم که کولرهای صنعتی و خانگی در ظاهر شباهت دارند، اما در واقع تفاوت‌های زیادی دارند، که در ادامه به بررسی این تفاوت‌ها پرداخته می‌شود:

    • اندازه و ظرفیت کولرهای آبی

    کولرهای صنعتی برای استفاده در فضاهای بزرگ و صنعتی طراحی شده‌اند و دارای ظرفیت بالاتری برای خنک کردن هوا هستند. این کولرها معمولا بسیار بزرگ‌تر از کولرهای خانگی هستند و می‌توانند فضای بزرگی را خنک کنند.

    • قدرت خنک کنندگی کولرهای آبی

    کولرهای صنعتی دارای قدرت خنک کنندگی بالاتری نسبت به کولرهای خانگی هستند. این کولرهای آبی با استفاده از آب و هوای خارجی، هوای داخل فضا را خنک کرده و سرمایش بسیار خوبی ایجاد می‌نمایند.

    • مصرف انرژی کولرهای آبی

    کولر های صنعتی به دلیل اندازه بزرگ و قدرت خنک کنندگی بالا، مصرف انرژی بیشتری نسبت به کولرهای خانگی دارند، اما با توجه به اینکه این کولرها برای فضاهای بزرگ طراحی شده‌اند، مصرف انرژی آنها نسبت به اندازه و ظرفیت آنها بهینه است.

    • قابلیت گرمایش کولرهای آبی

    کولر آبی صنعتی در برخی موارد قابلیت گرمایش هم داشته و می‌تواند در فصل سرد به عنوان سیستم گرمایشی استفاده شود. این قابلیت در کولرهای خانگی معمولا وجود ندارد و یکی از ویژگی های کولر صنعتی محسوب می‌شود.

    • مقاومت در برابر شرایط سخت کولر

    کولر های آبی صنعتی برای استفاده در شرایط سخت محیطی طراحی شده و مقاومت بالایی در برابر شرایط سخت مانند گرما، گرد و غبار و رطوبت دارند، که این ویژگی در کولرهای خانگی وجود ندارد.

    جمع‌ بندی مقاله درباره تفاوت کولر صنعتی و خانگی

    در زمان خرید سیستم خنک‌کننده باید به عوامل مهمی مانند فضای موردنظر، شرایط جوی، رطوبت هوا و همچنین ظرفیت کولر آبی سلولزی توجه کافی داشته باشید؛ به همین علت در این مطلب به بررسی تفاوت کولر صنعتی و خانگی پرداختیم. تفاوت کولر صنعتی و خانگی به‌ صورت خلاصه و چکیده، عبارت است از:

    ۱. کولرهای صنعتی از ابعاد بزرگ‌تری برخوردارند.

    ۲. کولرهای صنعتی قیمت بیشتری در مقایسه با کولرهای خانگی دارند.

    ۳. کولرهای صنعتی برای محیط‌های بزرگ‌تر و به منظورهای مختلفی استفاده می‌شوند.

    ۴. کولرهای صنعتی مصرف انرژی بهینه‌تری دارند.

    ۵. کولرهای صنعتی طول عمر بیشتری دارند.

    اگر قصد خرید کولر صنعتی دارید، به برند گرماسرما سازه اعتماد کنید. شرکت گرماسازه دارای رزومه قوی و همکاری با سازمان‌ها و نهادهای رسمی کشوری بوده و این محصول را با بهترین کیفیت و قیمتی مناسب تولید و عرضه می‌نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر و استعلام قیمت کولر صنعتی کافی است با گرماسرما سازه تماس بگیرید.

    همچنین، سؤالات‌تان راجع به تفاوت کولر صنعتی و خانگی و دیگر نکات این موضوع را، در بخش نظرات از ما بپرسید.

    کولر صنعتی آبی آکسیال
    قیمت کولر صنعتی نسبت به خانگی بیشتر است

    سؤالات متداول

    ۱. آیا سیستم خنک‌کننده خانگی و صنعتی، از نظر فناوری با یکدیگر متفاوت هستند؟

    بله. فناوری ساخت کولرهای صنعتی بسیار پیچیده و پیشرفته است؛ زیرا این کولرها برای تهویه هوای فضاهای بزرگ صنعتی به کار برده می‌شوند.

    ۲. محیط‌های صنعتی و فضاهای بزرگ، می‌توانند از کولرهای خانگی استفاده کنند؟

    بله؛ ولی قطعا قدرت خنک‌کنندگی کولرهای خانگی از کولرهای صنعتی بسیار کمتر است. همچنین به علت طول عمر کمتر این کولرها برای محیط‌های صنعتی صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

    ۳. کولرهای صنعتی در چه صنایعی کاربر دارند؟

    از این خنک‌کننده‌ها برای اماکن بزرگی مانند انبار، کارخانه، محیط‌های تجاری و… به‌ منظور کنترل دما، تهویه هوا، کاهش دمای تجهیزات و… استفاده می‌شود.

    ۴. آیا استفاده از کولر صنعتی، نکات ایمنی خاصی دارد؟

    بله. از آنجایی‌ که فن‌های خنک‌کننده‌های صنعتی از قدرت بیشتری برخوردار است؛ استفاده بی‌توجه از آن‌ها می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد. دستورالعمل‌های ضروری در هنگام نصب به مشتریان توضیح داده خواهد شد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *