کولر صنعتی دست دوم

  • قصد خرید کولر صنعتی دست دوم دارید؟! پس لازم است که نکات حیاتی برای خرید این سیستم سرمایشی را بدانید.

    با توجه به اهمیت طول عمر، مصرف انرژی، قطعات و ظرفیت کولر آبی صنعتی دست دوم، خرید یک دستگاه صحیح و سالم از این محصول صنعتی امری حیاتی است؛ اما چک کردن سلامت فیلتر‌های کولر و اطمینان از کیفیت آن، نکاتی است که باید حتما در نظر گرفته شود.

    در این مقاله راهنمای کامل، ما به بررسی این نکات ضروری برای خرید کولر صنعتی دست دوم می‌پردازیم تا شما را در انتخاب بهترین گزینه یاری نماییم. اگر می‌خواهید زودتر به نتیجه رسیده و حوصله خواندن این مقاله را ندارید، می‌توانید با شماره ۲۲۰۳۲۰۰۲-۰۲۱ تماس گرفته تا کارشناسان این حوزه، به صورت کامل شما را راهنمایی کنند.

    کولر صنعتی آبی چیست؟

    کولر صنعتی یک دستگاه خنک‌کننده قدرتمند است که برای محیط‌های صنعتی و اداری و گلخانه‌ای تولید می‌شود. این دستگاه دارای مکانیزم تبخیری است که هوای محیط اطراف خود را جذب کرده و پس از تبخیر آب داخل خود، باعث کاهش دمای هوای محیط می‌شود. انواع آن نیز شامل کولر صنعتی آکسیال و کولر صنعتی سانتریفیوژ است که با نام‌های کولر سلولزی کارگاهی و گلخانه‌ای نیز شناخته شده‌اند.

    کولرهای صنعتی دارای مزایای زیادی هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به خنک کردن محیط‌های بزرگ و صنعتی، کاهش هزینه‌های انرژی، کارایی بالا، مصرف کم آب، قابلیت تنظیم دما و رطوبت، کاهش آلودگی هوا و افزایش کیفیت هوای داخلی و … اشاره کرد. همچنین، کولر صنعتی با استفاده از مکانیزم تبخیری، مصرف انرژی کمتری نسبت به سیستم‌های خنک کننده دیگر دارد.

    قیمت کولر صنعتی نیز بسته به نوع و ظرفیت سیستم متفاوت است. کولرهای صنعتی در ظرفیت‌هایی مختلفی تولید شده که هر چه توان آن بالا رفته، قیمت محصول نیز افزایش می‌یابد. برای اطلاع دقیق از قیمت روز کولرهای صنعتی می‌توانید با گرماسرما سازه تماس بگیرید.

    نکته اما اینجاست که برخی توان خرید کولر نو را نداشته و به محصولات دسته دوم روی می‌آورند؛ اما خرید کولر صنعتی کارکرده نیازمند در نظر گرفتن برخی نکته‌های قابل توجه است، تا نهایتا محصولی مناسب تهیه کرد. پس ادامه این مطلب را از دست ندهید. ♥

    کولر آکسیال دست دوم

    بررسی طول عمر کولر صنعتی دست دوم

    بررسی طول عمر کولر صنعتی دست دوم بسیار اهمیت داشته و برخی عوامل موثر در افزایش طول عمر آن وجود دارند. این عوامل شامل نصب صحیح و محکم و تراز دقیق دستگاه و سلامت فن‌ها است. هرچه فن‌های آکسیال و یا سانتریفیوژ راندمان بهتری داشته باشند، در نتیجه عمر کولر نیز افزایش خواهد یافت.

    همچنین تمیز کردن و تعویض فیلتر هوا و پد سلولزی در دوره‌های زمانی منظم نیز تاثیر بسیاری بر بالا بردن عمر کولر آبی دارد. انتخاب کمپرسور کولر متناسب با محیط نیز بسیار اهمیت دارد، زیرا این امر تاثیر بسیار زیادی بر طول عمر مفید کولر صنعتی دست دوم خواهد داشت.

    نصب صحیح کولر و دور از نور مستقیم خورشید و در شرایطی که هوا به خوبی بتواند در آن جریان داشته باشد نیز، می‌تواند به طول عمر آن کمک کند. به عنوان نمونه کولری که مستقیم در نور خورشید باشد، طبیعتا دمای مناسبی را نسبت به کولری که در سایه و جای مطلوبی قرار دارد، تولید و پخش نخواهد کرد؛ پس جایگیری آن بسیار مهم است.

    در نهایت، سرویس منظم و صحیح کولر آبی صنعتی و بررسی سلامت قطعات کولر صنعتی امری مهم بوده و مرور و سرویس دوره‌ای، تاثیر زیادی بر افزایش طول عمر سیستم دارد. در نظر داشته باشید که این عوامل مهم برای افزایش طول عمر کولر صنعتی دست دوم لازم بوده و باید به‌ طور منظم و صحیح توجه شوند تا عمر مفید این وسیله افزایش یابد.

    خرید کولر صنعتی دست دوم

    مصرف انرژی کولر صنعتی دست دوم

    هنگام خرید هر دستگاهی حتما باید به انرژی و درجه کیفی آن توجه کرد تا بهترین انتخاب را داشت. مصرف انرژی مناسب برای کولر نیز یکی از موارد حیاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. ظرفیت خنک کنندگی کولر می‌تواند بیشتر از مصرف انرژی باشد، زیرا سرمای ایجاد شده را از یک مکان به مکان دیگر منتقل می‌کند که این مورد در کولرهای سانتریفیوژ بیشتر به چشم می‌آید. بنابراین، انتخاب کولر صنعتی دست دوم با ظرفیت مناسب و بهینه برای فضای مورد نیاز بسیار حائز اهمیت است.

    مصرف انرژی کولرهای صنعتی دست دوم را باید در دفترچه محصول از فروشنده درخواست کرده تا به صورت دقیق آگاه شوید. همچنین برای اندازه‌گیری مصرف واقعی انرژی کولر می‌توان از دستگاه‌هایی مانند «کیل آ وات» استفاده کرد یا از مشخصات اضافی موجود در دستگاه مطلع شد.

    این مسئله حائز اهمیت است چرا که این اقدام می‌تواند کمک کرده تا مصرف انرژی دقیق‌تر محاسبه شده و انتخاب مناسب‌تری صورت بگیرد.

    از طرفی، مصرف انرژی واقعی تحت تاثیر تنظیمات و شرایط عملیاتی نظیر دما و رطوبت است. بنابراین، تنظیمات دقیق کولر صنعتی دست دوم هم باید با توجه به شرایط هوا و فضا انجام شده تا مصرف انرژی مناسب و بهینه فراهم گردد.

    کولر صنعتی کارکرده

    چک کردن قطعات کولر صنعتی دست دوم

    این نکته که آورده‌ایم بسیار مهم است! قطعات کولر صنعتی نقش اصلی در راندمان دستگاه و ایجاد سرمایش مفید و همچنین عمر سیستم دارند و در صورتی که کولری خریداری کنید که از قطعات بی‌کیفیت تولید شده باشد، نباید انتظار بالایی داشته باشید و در نهایت بعد از مدت کوتاهی نیاز است تا محصولی باکیفیت جایگزین شود.

    در هنگام خرید کولر صنعتی دست دوم حتما قطعات را بررسی کرده و مطمئن شوید که محصولی مرغوب را تهیه می‌نمایید. همچنین از میزان گارانتی و خدمات پس از فروش کولر نیز مطلع شده و اگر دستگاه دارای این ویژگی‌ها (خدمات) نبود، آن را خریداری نکنید. مطمئنا کولری که شرکت تولیدکننده آن خوش نام باشد، قطعات مرغوب را بکار برده و خدمات معتبری را ارائه می‌دهد و در نتیجه، خریداری مناسب خواهید داشت.

    نکته اینجاست که خودتان هم می‌توانید سلامت قطعات را بررسی کنید و با باز کردن بدنه و درب‌ها، تا حدودی از مرغوبیت کلی مطمئن شوید. در این خصوص، نیاز است تا کمپرسور، فن، پمپ آب، کویل، دینام، برد، پد خنک کننده، سیستم کنترل و … را چک کنید. همچنین برای چک کردن قطعات کولر آبی، ابتدا باید شماره مدل و سریال دستگاه را یافت. این اطلاعات بسیار اهمیت دارند زیرا به شما کمک می‌کنند تا قطعات یدکی صحیح را تعیین کرده و همچنین سن سیستم را مشخص کنید.

    بعد از یافتن شماره مدل و سریال، می‌توانید به فروشگاه تولید‌کننده مراجعه کرده و قطعات مورد نیاز خود را سفارش دهید. اینگونه خیال‌تان بابت اصالت قطعات نیز راحت خواهد بود.

    « بیشتر بخوانید: تفاوت کولر صنعتی و کولر خانگی »

    انتخاب ظرفیت مناسب کولر صنعتی دست دوم

    هنگامی که شما در حال خرید یک کولر صنعتی هستید، یکی از معیارهای مهم برای انتخاب مناسب، متراژ محل نصب کولر است. این معیار می‌تواند به شما کمک کند تا کولری با ظرفیت مناسب برای فضای خود انتخاب کرده که علاوه بر کاهش هزینه برق، می‌تواند به استهلاک کمتر قطعات کولر کمک کند. در نظر داشته باشید که ظرفیت کمتر کولر سرمایش مدنظر را نمی‌تواند ایجاد نماید و همچنین ظرفیت بالای کولر نیز، سرمای بیش از حدی را در محیط ایجاد می‌کند.

    برای کسب اطلاع از اینکه در محیط و متراژ شما چه ظرفیت و توانی از کولرهای صنعتی نیاز است را باید با متخصصان این حوزه در میان گذاشته و سپس بهترین مدل را انتخاب کنید. ظرفیت‌هایی که کولرهای آبی صنعتی تولید می‌شوند ۱۸ هزار متر مکعب بر ساعت، ۲۵ هزار، ۴۰ هزار، ۵۰ هزار، ۶۰ هزار و… است.

    اما یک روش دیگر نیز وجود دارد تا خودتان بتوانید به نتیجه‌ مناسبی برسید؛ یعنی راهکار BTU و انتخاب ظرفیت.

    لازم است بدانید که در اینجا BTU مخفف عبارت انگلیسی British Thermal Unit است، و آن نشان‌ دهنده میزان قدرت خنک‌ کنندگی کولر بر اساس مساحت فضای محل نصب کولر می‌باشد. به عبارت دیگر، BTU نشان‌ دهنده ظرفیت کولر برای خنک کردن فضا است. بنابراین، انتخاب مناسب BTU بر اساس متراژ محل نصب کولر می‌تواند به کاهش هزینه برق و استهلاک قطعات کولر کمک کند.

    راهنمای کولر صنعتی دست دوم

    سلامت فن‌های کولر صنعتی دست دوم

    در حالی که اکثر مردم به اهمیت خرید یک کولر آبی با کیفیت و قدرتمند توجه زیادی می‌کنند، اما اغلب آن‌ها از اهمیت سلامت بخش‌های مهمی همچون فن کولر و فیلتر‌ها غافل هستند. واقعیت این است که فیلتر‌های کولر نقش بسیار مهمی در کیفیت هوا و عملکرد کولر دارند و سلامت این قسمت‌ها، یکی از نکات مهم در هنگام خرید محصول دست دوم است.

    کولرهای صنعتی آبی، از ۲ نوع فن بهره می‌برند که عبارت هستند از: ۱- فن آکسیال ۲- فن سانتریفیوژ.

    در نظر گرفتن مرغوبیت و سالم بودن فن‌ها باعث می‌شود تا عملکرد محصول بهتر بوده و در نتیجه شاهد خنکی مطلوبی در فضا باشیم. همچنین یکی دیگر از نکات حیاتی برای خرید کولر صنعتی دست دوم، انتخاب و نصب لوله مسی رابط کولر آبی است. لوله‌های مسی به عنوان رابط بین واحد داخلی و خارجی کولر عمل می‌کنند و اهمیت بسیاری در عملکرد صحیح کولر دارند. اتصال آب سالم که پدها را رسوب نکند و برق با ولتاژ درست، باعث شده تا کولر بازدهی بهتری داشته باشد. پس بهتر است تا نصب و موارد ذکر شده بالا در کولر صنعتی دست دوم با دقت و حساسیت انجام شود تا عملکرد کولر بهینه باشد.

    خرید کولر صنعتی دست دوم

    برای خرید کولر صنعتی دست دوم می‌توان از طریق فروشگاه‌های حضوری و سایت‌های دیوار و شیپور اقدام کرد. این نکته را در نظر داشته باشید که برای انتخاب بهترین کولر صنعتی دست دوم در نظر داشتن نوع کاربری نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. هنگام خرید محصول باید بدانید که کولر مدنظر با محیط کاری شما سازگار هست یا خیر؟!

    اگر کاربری شما گلخانه است باید سالم‌ترین محصول دست دوم را خریداری کرده و اگر نظر ما را بخواهید، حتما توصیه می‌کنیم محصولی نو خریداری نمایید چرا که در صورت وجود مشکلی در دستگاه باید در سریع‌ترین زمان آن را رفع کرده تا محصولات گلخانه ای آسیب نبینند.

    همچنین باید به فاکتورهایی مانند اندازه مناسب، توان مورد نیاز و کارایی انرژی توجه کرد.

    در مجموع، بسیار مهم است که در هنگام خرید کولر صنعتی دست دوم به این نکات حیاتی توجه کنید تا از عملکرد مناسب و هوای تمیز و سالم در محیط خود لذت ببرید.

    توصیه می‌کنیم مشاوره با کارشناسان صنعتی را هم انجام داده و از آنها مشورت بگیرید؛ این افراد توانایی دارند تا با توجه به متراژ محل نصب و نیازهای خاص شما، بهترین گزینه را پیشنهاد دهند.

    « این مقاله را بخوانید: قیمت کولر صنعتی »

    کولر سانتریفیوژ‌ دست دوم

    سوالات متداول

    ۱. کولر صنعتی دست دوم چیست؟

    کولر صنعتی کارکرده یا دست دوم از جمله سیستم‌های برتر سرمایشی است که برای تامین خنکی انواع محیط‌های بزرگ به کار می‌رود.

    ۲. انواع کولرهای صنعتی کارکرده کدام‌اند؟

    کولرهای صنعتی کارکرده در ۲ نوع کولر آبی آکسیال و کولر آبی سانتریفیوژ در بازار موجود هستند. نوع دیگر این کولرها، کولر صنعتی گازی است که البته مصرف انرژی بیشتری را نسبت به سایر دستگاه‌ها دارد.

    ۳. کولر صنعتی دست دوم را از کجا بخریم؟

    برای خرید کولر کارکرده از فروشگاه‌های حضوری و سایت‌های آنلاین می‌توان اقدام کرد اما لازم است از سلامت دستگاه و گارانتی آن اطمینان حاصل نمود.

    ۴. هنگام خرید کولر کارکرده به نکاتی مهم است؟

    اگر قصد خرید کولر صنعتی کارکرده دارید لازم است که در هنگام تهیه، از سلامت فن‌ها و مرغوبیت پدهای سلولزی و طول عمر کلی دستگاه و وجود خدمات و گارانتی مطمئن شوید تا خریدی مناسب داشته باشید.

    *** جمع بندی

    به‌ طور کلی، خرید کولر صنعتی دست دوم نیازمند دقت و آگاهی از موارد مهمی است که باید در نظر گرفته شود تا هزینه‌ای که می‌کنیم هدر نرود. بررسی طول عمر کولر، مصرف انرژی مناسب، چک کردن قطعات، انتخاب ظرفیت مناسب و اهمیت سلامت قطعات از جمله مواردی هستند که باید در نظر گرفته شوند.

    بررسی، تعویض و تعمیر دوره‌ای هم می‌تواند به افزایش عمر مفید کولرهای صنعتی کمک کرده و از هوای تمیز و سالم استفاده کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    بدون دیدگاه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *